• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

אז איך חיים את הגאולה בחיי היום-יום? השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

מידי שבוע מארגן התמים דוד גבריאל את שיעור גאולה ומשיח המרכזי בבית משיח 770. השבוע הוא גם מגיש לאתר 'הגאולה' סיכום קצר של השיעור, מפי הרב שלום בער אהרון בקשי • צפו בוידאו וגלריית תמונות מהשיעור
אז איך חיים את הגאולה בחיי היום-יום? השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כמידי שבוע, ביום חמישי התאספו עשרות בחורים ואברכים במרכז חב"ד העולמי - איסטרען פארקווי 770 - בית משיח - לשיעור עיוני בעניני גאולה ומשיח.

השבוע מסר את השיעור הרב שלום בער אהרון שי' בקשי – שליח של הרבי שליט"א מלך המשיח בעיר טורונטו, קנדה - שעסק בנושא הדרך בה אנו יכולים לחיות גאולה כבר כעת, בחיים היומיומיים, המשתתפים האזינו בשקיקה ונהנו מכיבוד עשיר ומגוון.

אז מה למדו בשיעור? בשתי מילים:

לימוד – מילה שנשמעת הרבה בהקשר לתורה ומצוות. בזמן האחרון חידש לנו הרבי שליט"א מלך המשיח תחום לימוד חדש שבדורות הקודמים כמעט ולא עסקו בו – לימוד בעניני גאולה ומשיח.

מה זה אומר? ללמוד על מה יהיה בגאולה, ללמוד על איך תבוא הגאולה, ללמוד על מיהו המשיח, ללמוד על איך מביאים את המשיח, ללמוד על איך יראה בית המקש – ועוד שלל נושאים (רבים מספור...) שאותם נחווה בקרוב ממש – בגאולת ישראל הקרובה לבוא.

אחננו אנשים שרגילים לחשוב במובנים של רווח והפסד, אז מה באמת אנחנו מרוויחים אם אנחנו ממקדים את לימודנו בעניני הגאולה ומשיח?

ללימוד זה ישנם מספר מטרות ותוצאות הנפעלות ממנו;

ידוע מאמר חכמינו בתלמוד: "כל העוסק בתורת עולה כאילו הקריב עולה" – ועל דרך משפט זה אומר הרבי שליט"א מלך המשיח (בשבת פרשת בהר בחוקותי תשמ"ט) שכן הוא בנוגע ללימוד בעניני גאולה ומשיח – כל העוסק בלימוד עניני גאולה ומשיח כאילו הביא את הגאולה ומשיח. מכך יוצא לנו מעלה ראשונה בלימוד ענני אלו – באמצעותם אנו יכולים לקרב את ביאת המשיח.

מעלה שניה ומחודשת יותר אומר הרבי שליט"א מלך המשיח שנתיים מאוחר יותר, בשנת תשנ"א, בה הרבי מביא שלימוד ענינים אלו לא רק שפועל ומביא את הגאולה כסגולה, אלא יתירה מזו – נותן לנו כבר כעת את האפשרות לחיות במצב של גאולה, זאת באם אנו לומדים ברצינות את עניני הגאולה ומשיח, ומתבוננים בהם.

יותר מכך מוסיףף הרבי שליט"א מלך המשיח, לא רק שאנו יכולים במצב של גאולה, אלא כבר כעת להרגיש את זה שהגאולה כבר נמצאת כאן, כל שעלינו לעשות הוא "לפקוח את העיניים" – ובמילים פשוטות – ללמוד על מהותה של הגאולה, מה שיגרום לנו לקלוט ולהרגיש שכבר עכשיו אנחנו נמצאים בעיצמו של התהליך הגאולתי.

העיקר שנזכה כבר לסימו של תהליך בוא הגאולה, ונזכה להתגלותו המושלמת של המלך המשיח – הרבי שליט"א, או אז ניגאל כלל עם ישראל בגאולה אמיתית ושלימה.

צלם ׳אתר הגאולה׳ מנחם מענדל בנין מגיש גלריית תמונות.

עם סיום החג: המונים בכינוס תורה ב770

גלריית ענק: חג פורים בביתו של מרדכי היהודי של דורנו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...