• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

בקרוב יהיו מליוני נביאים! השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

מידי שבוע מארגן התמים דוד גבריאל את שיעור גאולה ומשיח המרכזי בבית משיח 770. השבוע הוא גם מגיש לאתר 'הגאולה' סיכום קצר של השיעור, מפי הרב מנחם כהן • צפו בוידאו וגלריית תמונות מהשיעור
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כמידי שבוע, ביום חמישי האחרון התאספו עשרות בחורים ואברכים במרכז חב"ד העולמי - איסטרען פארקווי 770 - בית משיח - לשיעור עיוני בעניני גאולה ומשיח.

השבוע מסר את השיעור הרב מנחם שי' כהן – רב קהילת חב"ד באר-שבע, ומרבני מכון הלכה חב"ד - שעסק בנושא גילוי הנבאוה ורוח הקודש שיהיה לכל אחד בגאולה השלימה בקרוב ממש, המשתתפים האזינו בשקיקה ונהנו מכיבוד עשיר ומגוון.

אז מה למדו בשיעור? בשתי מילים:

נבואה היא חלק ממצוות התורה, התורה מצווה אותנו לשמוע לכל אשר אומר הנביא [דברים, פרק י"ח פסוק ט"ו]: נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי, יָקִים לְךָ יְהוָ-ה אֱ-לֹהֶיךָ: אֵלָיו, תִּשְׁמָעוּן".

בספר יואל מתנבא הנביא על שיהיה לעתיד לבוא באחרית הימים, וכך לשונו [יואל, פרק ג פסוק א]: "וְהָיָ֣ה אַחֲרֵי־כֵ֗ן אֶשְׁפּ֤וֹךְ אֶת־רוּחִי֙ עַל־כׇּל־בָּשָׂ֔ר וְנִבְּא֖וּ בְּנֵיכֶ֣ם וּבְנוֹתֵיכֶ֑ם זִקְנֵיכֶם֙ חֲלֹמ֣וֹת יַחֲלֹמ֔וּן בַּח֣וּרֵיכֶ֔ם חֶזְיֹנ֖וֹת יִרְאֽוּ";

בשפה שלנו זה אומר שבגאולה העתידה כולנו נקבל גילוי נבואה, מה שאומר שנדע את רצונו של אלוקים בכל רגע, נרגיש את מה שהוא דורש בכל זמן ועת.

כשמסתכלים בפרמטרים הנדרשים על מנת לקבל גילוי נבואה, רואים שלכאורה נבואה זו קצת לא מובנת. הרמב"ם בהלכות בהם הוא מסביר זאת [הלכות יסודי התורה, פרקים ז-ט], מפרט כמה וכמה דברים הנדרשים על מנת שיהיה האדם ראוי לשרות עליו רוח נבואה.

אחד מבין הדרישות הוא למשל ללבוש אפוד בד, אם כן מדוע לא מצינו שדברי חז"ל שבנ"י יוצרכו ללבוש איפוד בד על מנת לקבל את הנבואה? התשובה לכך פשוטה. הסיבה ללבישת האיפוד בד היא על מנת להבדיל את הנביא משאר בני האדם שאינם נביאים, אך היות ובגאולה כולם יהיו נביאים לא יהיה צורך בהבדלה זו.

לגבי גילוי הנבואה שיהי בגאולה מבשר לנו הרבי שליט"א מלך המשיח, שכבר כעת בדורנו מתחיל גילוי זה. כפי שכותב הרמב"ם שמעט לפני בוא המשיח תחזור הנבואה לישראל.

את קיומם של דברים אלו אנו ראוים באופן ברור אצל הרבי שליט"א מלך המשיח עצמו. מספר פעמים הודיע לכלל עם ישראל נבואות גלבי מה שיקרה.

ימים ספורים קודם מלחמת ששת הימים, עת שהיו כולם שאננים בארץ, שלח הרבי שליט"א מלך המשיח את ילדי ישראל להתפלל בכותל המערבי. כמו כן בדברים שנשא בבית מדרשו מספר ימים קודם שפרצה המלחמה ציטט את מאמר התורה "ארץ אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה" והבטיח אשר לא יאונה כל רע, כפי שאכן קרה בפועל.

גם במלחמת המפרץ ראינו שנבואותו שלא יפגע אף יהודי מהטילים התקיימה במלואה. לאחר שרואים דברים אלו הרי מציווי התרוה מחויבים אנו לשמוע לדבריו.

נבואתו העיקרית של הרבי שליט"א מלך המשיח היא: "הנה זה משיח בא" – לאלתר לגאולה. עלינו לבטוח אף בקיום נבואתו זו, להיווכח בסימני הגאולה המתנצצים כבר כעת בעולם, ןבעז"ה ברגע הקרוב ממש נזכה למימושה וקיומה בפועל לעיני כל בשר.

צלם אתר הגאולה מנחם מענדל בנין מגיש גלריית תמונות.

יחידות כללית לאורחים לאחר חג השבועות

גלריית ענק: חג פורים בביתו של מרדכי היהודי של דורנו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...