• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

פרס גשמי על קיום מצוות - למה? השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

מידי שבוע מארגן התמים דוד גבריאל את שיעור גאולה ומשיח המרכזי בבית משיח 770. השבוע הוא גם מגיש לאתר 'הגאולה' סיכום קצר של השיעור, מפי הרב ניסים לגזיאל • צלם אתר הגאולה מנחם מענדל בנין מגיש גלריית תמונות מהשיעור
פרס גשמי על קיום מצוות - למה? השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כמידי שבוע, ביום חמישי האחרון התאספו עשרות בחורים ואברכים במרכז חב"ד העולמי - איסטרען פארקווי 770 - בית משיח - לשיעור עיוני בעניני גאולה ומשיח.

השבוע מסר את השיעור הרב ניסים לגזיאל - משפיע חסידי ומרצה מפורסם, שעסק בנושא מטרתם השכר הגשמי על קיום המצוות, המשתתפים האזינו בשקיקה ונהנו מכיבוד עשיר ומגוון.

אז מה למדו בשיעור? בשתי מילים:

בפרשת השבוע - פרשת בחוקותי, מצינו שהתורה מבטיחה לנו - בני ישראל - שכר גשמי רב, באם אכן נלך בדרך האלוקים וישמרו את כל מצוותיו ורצונו. כך כתוב בתורה [חומש ויקרא, פרק כ"ו, פסוקים ג-ד]:

"אִם־בְּחֻקֹּתַ֖י תֵּלֵ֑כוּ וְאֶת־מִצְו‍ֹתַ֣י תִּשְׁמְר֔וּ וַעֲשִׂיתֶ֖ם אֹתָֽם׃ וְנָתַתִּ֥י גִשְׁמֵיכֶ֖ם בְּעִתָּ֑ם וְנָתְנָ֤ה הָאָ֙רֶץ֙ יְבוּלָ֔הּ וְעֵ֥ץ הַשָּׂדֶ֖ה יִתֵּ֥ן פִּרְיֽוֹ:", וכך ממשיך הפסוק ומתאר עוד טובות והנאות גשמיות רבות אותם נקבל באם נתמיד בקיום התורה ומצוות.

נשאלת מיד השאלה, מדוע אנו בכלל מקבלים שכר גשמי על קיום מצוות רוחניות? על קיומו של רצון הבורא הנעלה?

אמנם גמול גשמי בדמות אוכל בשפע, בריאות טובה ואושר הם דברים שאנו בהחלט מעונינים בהם, אך נראה שזה לא משתייך לעבודה של קיום המצוות, לכאורה השכר על קיומם היה צריך להיות שכר רוחני ודרגות גבוהות בקדושה. 

האמת היא שהתשובה לכך מאוד פשוטה:

הרבי מלך המשיח שליט"א מסביר שדוקא כאשר החיים של האדם משתנים בעקבות עבודתו, ניכר שבאמת העבודה חדרה בו והפכה להיות חלק בלתי נפרד ממציאותו.

זה גם נרמז בשם הפרשה - בחוקותי - מלשון: חקיקה, שמורה על כך שהעבודה של קיום התורה ומצוות נחקקת ונקבעת אצל האדם, והופכת להיות חלק מחייו.

דוקא כאשר עובדים באופן כזה, שעבודת האלוקים סובבת אותנו בכל שעות היממה, גם שבעות באכילה והשתיה, אונ מגלים בכל פרט בעולם את מציאותו של הבורא. עד שנגיע לשלימותה של העבודה "ומלאה הארץ דעה את ה', כמים לים מכסים" - העולם כולו יכיר מכל צד ופינה במציאות הקדוש־ברוך־הוא.

אחרי שהבנו את זה בהחלט הגיוני שאף השכר שנקבל הוא שכר גשמי, שכר שסובב אותנו במשך כל שעות היממה, כגון אוכל ושתיה, ולא (רק) דרגות רוחניות להם מוקדש רק חלק מסדר יומינו.

העיקר שנזכה לזאת בפועל ממש, בהתגלותו של הרבי מלך המשיח שליט"א תיכף ומיד בגאולה האמיתית והשלימה.

צלם אתר הגאולה מנחם מענדל בנין מגיש גלריית תמונות מהשיעור.

תיעוד: הבחורים ב770 יצאו לתהלוכות בניו יורק

גלריית ענק: חג פורים בביתו של מרדכי היהודי של דורנו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...