• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א אייר התשפ"ד (19.05.2024) פרשת אמור

ממלחמה עולמית לנצחון מהיר: כיצד נבואות הרבי שליט"א מלך המשיח מנעו אסון במפרץ הפרסי

אבישי איפרגון חושף את נבואותיו המדויקות של הרבי שליט"א מלך המשיח על הנסים גלויים שהתרחשו במלחמת המפרץ, שמנעו מלחמת עולם ושימוש בנשק לא קונבנציונלי. הוא מפרט את האירועים הצבאיים שהתממשו כפי הבטחתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, ומדגיש את חשיבות פרסום הנסים לקראת הגאולה
ממלחמה עולמית לנצחון מהיר: כיצד נבואות הרבי שליט"א מלך המשיח מנעו אסון במפרץ הפרסי
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בשנים האחרונות, נמצא העולם כולו במצב מיוחד – משבר הקורונה, המלחמה באוקראינה, מלחמת "חרבות ברזל" שמשפיעה על העולם כולו, כאשר האיום האיראני גובר, וישנו גם סיכוי למערכה בחזית הצפון. כל זה מתווסף למצב הפוליטי הלא יציב בארץ בשנים האחרונות (מערכות בחירות שחוזרות ונשנות).

בתקופה מיוחדת זו, יש לנו את החובה והזכות למצוא את ההדרכה הנכונה, ולקבל את החיזוק, בראש ובראשונה בדברי קודשו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. 

דומה, שהתקופה הנכונה לקבל ממנה את ההכוונה, היא תקופת מלחמת המפרץ (בשנת תשנ"א, 1991 למנינם). גם אז, העולם כולו היה נתון לזעזועים גדולים, ועמד – בדרך הטבע – מול סכנות גדולות, ומול עתיד לא ברור. 

באותה תקופה, כידוע לכולנו, היה זה אך ורק מנהיג הדור ונביאו, כבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, שעורר על כך שהזעזועים בעולם הם רק סימני משיח, ושהגאולה תבוא בחסד וברחמים (וכפשוט לא מתוך מלחמות עולם ח"ו), וכפי שמפורש במדרש המפורסם בילקוט שמעוני1 שמטרת כל האירועים היא "כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם, אל תיראו הגיע זמן גאולתכם"!

הרבי שליט"א  מלך המשיח ביקש אז לפרסם בכל מקום ומקום שה' יתברך שומר על כל אחד ואחד מעם ישראל בכל מקום שהוא, ו"הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל", וש"ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם".

כמו כן הרבי שליט"א מלך המשיח דרש, שכל אחד ואחת יוסיפו בלימוד התורה ובקיום מצוותיה – (ואכן דוחות רבים הוגשו אז לרבי על הוספות אלה וכידוע זכו להתייחסויות רבות ומיוחדות שלו – ראה ביומני "בית חיינו" על התקופה), ובראש ובראשונה להוסיף בהרגש הבטחון המוחלט בה' יתברך, ובאמונה בכך ש"הנה זה משיח בא – וכבר בא!", ושהגאולה תבוא בקרוב ממש, בחסד וברחמים, ובטוב הנראה והנגלה, וכלשונו הקדוש של הרבי שליט"א מלך המשיח2

"דבר הפשוט הוא, עד כדי כך שלא צריכים אפילו לעורר על כך, שלאחרי השואה – לא תקום פעמיים צרה, לא מעין דיליה ולא מקצתיה רחמנא ליצלן, ואדרבא: יהיה אך טוב וחסד בטוב הנראה והנגלה, לכל יהודי ולכל בני ישראל בכל מקום שהם, ובהדגשה טוב הנראה והנגלה!"   

כידוע לכולם, נבואותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח באותה תקופה התגשמו במלואן, כפי שהיה מאז ומתמיד.  

מכתב כללי פלאי

למרות החשש העצום, שהיה ערב מלחמת המפרץ, מהידרדרות למלחמה עולמית בין ברה"מ (שתמכה בעיראק) לבין ארה"ב (שהובילה את המלחמה נגד עיראק) – תרחיש האימה הנורא הזה לא התגשם, בדיוק כפי שהרבי שליט"א מלך המשיח ניבא. 

במכתב כללי לכ"ה אדר ה'תנש"א - יום הולדת הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא, אשתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שפורסם כעשרה ימים לאחר שמלחמת המפרץ הסתיימה (ביום הפורים), כותב הרבי שליט"א מלך המשיח:

"שלום וברכה! 

בבואנו מימי הפורים – ימים של ניסים שהראה הקב"ה "בימים ההם בזמן הזה"... ובהתקרבנו אל חג הפסח – שבו אנו חוגגים את החג של "זמן חרותנו", ומודים לה' על הניסים והנפלאות שהראה בעת יציאת מצרים – הרי זהו הזמן המתאים להפנות את מלוא תשומת הלב אל הניסים והנפלאות שאירעו בימינו אלה... היו אלה ניסים גלויים לא רק לעם ישראל אלא גם לכל העמים... נס גדול לטובת בני ישראל ולטובת העולם כולו, נס גלוי לעיני כל העמים."   

בהמשך המכתב מפרט הרבי שליט"א מלך המשיח את הניסים שהיו במלחמת המפרץ: 

א. "על פי התנאים הטבעיים של העולם היה צפוי...שהמלחמה תגרור לתוכה עמים רבים ותתלהט עד כדי מלחמת עולם רחמנא ליצלן; אך בפועל, למעלה מדרך הטבע, לא זו בלבד שנמנעה מלחמת עולם, אלא שגם המלחמה שפרצה – שככה." 

ב. "בשעה שכל הסימנים הצביעו, שיש לצפות למלחמה קשה ולהכין צבא גדול ואדיר, מצוייד בכלי נשק רבים ודווקא מהמתקדמים ביותר – הרי לאחר כל ההכנות, כפי שנהוג להיערך למלחמה ארוכה שאמורה להתמשך שבועות וחודשים – בא הניצחון בפועל בתוך זמן קצר ביותר!"

ג. הנצחון המופלא הביא לכך שנמנעה שפיכות דמים רבה בין אומות העולם, והאויב אף שחרר שבויי מלחמה (ואפילו מאלו שנשבו בעבר).

עוד כותב הרבי שליט"א מלך המשיח: 

"יתירה מזה: אלא היודעים את המתרחש "מאחורי הקלעים" – המודעים לפרטים חסויים רבים שאינם מגיעים לידי פרסום – משיגים עוד יותר ויותר את פלאי הנסים והנפלאות, בזמן הזה, בימים האלה".

להלן יובאו האירועים הצבאיים מהם עולה בבירור עד כמה נכונים ומדויקים היו דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח, וכיצד ניצל העולם כולו בנסים גדולים, ובפרט יושבי ארץ הקודש, שעליה יש השגחה אלוקית מיוחדת כדברי הרבי שליט"א מלך המשיח. 

בנסי ה' – לא פרצה מלחמה איזורית או עולמית

אחת הסכנות המרכזיות לכל אורך תקופת מלחמת המפרץ הייתה היקלעותה של ישראל למלחמה אזורית קשה מול מדינות ערב. מייד לאחר הפלישה טען סדאם שזהו הצעד הראשון בדרך לירושלים וניסה לגייס לצידו את כל מדינות ערב ו- 57 מדינות האסלאם (על מיליארד תושביהן) ע"י הכרזה על ג'יהאד - מלחמת קודש - נגד ארה"ב ובעלות בריתה, ובראשן ישראל. 

גם צה"ל נערך למלחמה כוללת מתוך הערכה מודיעינית מבוססת3, שסדאם ירצה להינצל ממכת המחץ האמריקנית, ולכן יתקוף את ישראל באמצעות טילי סקאד ומטוסי קרב, ויכניס כוחות צבא לתוך ירדן, במגמה התקפית כלפי ישראל, כפי שעיראק כבר עשתה בעבר במלחמות נגד ישראל.  

מהלך שכזה היה מאפשר לו לשמור על כבודו בעיני אזרחי עיראק ובעיני העולם הערבי-מוסלמי, והיה סוחף אחריו את מדינות ערב למלחמה בישראל ח"ו, ובכך הייתה מתמוטטת הקואליציה הבין לאומית שנבנתה מול עיראק, וזאת משום שמדינות ערב היו נוטשות אותה לטובת המלחמה בישראל, ואז גם לא הייתה אפשרות לפרוס את הכוחות האמריקנים והבריטים בבסיסים של מדינות המפרץ4.

ישראל הצהירה בעבר פעמים רבות כי כניסת כוחות עיראקים לירדן תהווה "קו אדום" מבחינתה5, מכיוון שזהו איום ישיר על בטחונה שיחייב תגובה צבאית. תגובה צבאית ישראלית שכזו, נגד כוחות עיראק בירדן, הייתה מביאה ללא ספק לכניסת ירדן (וכמובן מדינות ערביות נוספות) למלחמה לצד עיראק. 

מלך ירדן בעצמו הכריז, בתקופה שלפני מלחמת המפרץ, שירדן תמנע בכח כל פעולת תגמול ישראלית בעיראק6, ולא תאפשר למטוסים ישראלים לחלוף בתחומה האווירי בדרכם לעיראק. ולכן, היה ברור למערכת הבטחון שגם אם עיראק לא תכניס את צבאה לתוך ירדן, אלא רק תשגר טילים לעבר ישראל, אזי פעולת התגובה של ישראל – שתכלול מעבר של חיל האוויר הישראל בשמי ירדן - תביא למלחמה עם חיל האוויר הירדני וצבא ירדן.

לכן, הן ירדן והן ישראל, תגברו מאוד את יחידות הצבא לאורך גבולן המשותף, ונערכו למלחמה. ערב מלחמת המפרץ, העלה צבא ירדן את כוננותו7, גייס את כל מערך המילואים שלו, והיקפו גדל והגיע לכדי 5 דיוויזיות [=אוגדות]. כמו כן חולק נשק בירדן לאנשי "הצבא העממי" [זוהי מיליציה צבאית המונה כ- 100,000, שמבוססת על אזרחים מאומנים, שתוכננה לסייע לצבא ירדן בכל מקרה של מלחמה כוללת].  

על פי מסמכים מסווגים שהותרו לפרסום, גם צה"ל נערך למלחמה מול ירדן, פרס אוגדות שריון בבקעת הירדן, שחולקה לגזרות אוגדתיות, הכין גדודי ארטילריה בריכוזים גדודיים במחנות, גייס כוחות מילואים, וחיל האוויר נערך לשתק מקורות ירי ירדנים8. בנוסף לכך נערכו אוגדות השריון של צה"ל לפעולה התקפית עמוקה של מאות ק"מ בשטח ירדן, על מנת לקדם את גייסות השריון העיראקים שיכנסו אליה9.

על פי מסמכים נוספים שהותרו לפרסום, כשבוע לאחר הפלישה לכוויית, כבר התריע ראש אגף המודיעין בפני ראש הממשלה ושר הבטחון, שצבאות ירדן וסוריה העלו את הכוננות שלהם10. 

בדיון במטה הכללי של צה"ל, שנערך באותו יום, אמר הרמטכ"ל שעל צה"ל להיערך מול כניסה אפשרית של כוחות עיראקיים לירדן ותנועה שלהם לעבר ישראל, וכן מול אפשרות של שיתוף פעולה עיראקי-ירדני, וגם להידרדרות למלחמה כוללת מול "חזית מזרחית" – שתכלול את עיראק, ירדן וסוריה11.

כעשרה ימים לאחר מכן, קיים המטה הכללי של צה"ל "משחק מלחמה" גדול – שבו תורגל תרחיש ובו נכנסים לירדן שני גייסות עיראקיים מלאים [כ- 100-150 אלף חיילים, ואיתם אלפי כלים נגמ"שים, טנקים ותותחים12], כאשר הם מוגנים במערך הגנה אווירית שמחפה עליהם ביחד עם מטוסי קרב עיראקים, וביחד עם כח מסוקי קרב עיראקים – לכיוון ישראל13. 

על פי אותו תרחיש שתורגל במטכ"ל, צבא סוריה וצבא ירדן נכנסו למערכי החירום שלהם בכוננות למלחמה עם ישראל. 

כשבועיים לפני תחילת המלחמה, ריכזה ירדן כוחות מסיביים בגבול עם ישראל, באופן שלא היה כדוגמתו מאז מלחמת יום הכיפורים. צבא ירדן הכריז על תמרון ענק שיכלול את כל חילות הצבא, כולל חיל האוויר, כוחות קרקע, שריון וצנחנים14.

בצעד חסר תקדים, פינתה ארה"ב את כל אזרחיה מירדן, מחשש שאדמת ירדן תהפוך לזירת מלחמה של ממש.

כל מדינות המזרח התיכון נערכו למלחמה ענקית

המתח במדינות האזור הרקיע שחקים. איראן הודיעה על עריכת התמרון הצבאי הגדול בתולדותיה, ומנהיגה הרוחני הכריז כי המאבק הצבאי בארה"ב נחשב לג'יהאד. מלך מרוקו הזהיר כי המלחמה תהיה "הרסנית ביותר, ואולי ההרסנית במלחמות".  

מצרים, סעודיה וסוריה הזהירו כי אם תנחית ישראל מכת-מנע על עיראק, אזי הן יפרשו מהקואליציה הבין לאומית נגד עיראק. ממסמכים מסווגים של צה"ל שהותרו לפרסום עולה כי ביחד עם ההכנות לפעולה התקפית מול עיראק הכין צה"ל תכניות למגננה בחזית מול סוריה, וגם בחזית המצרית15.

טורקיה החלה לפנות אזרחים מגבולה עם עיראק. כפרים רבים באזור פונו, וצבא טורקיה הזרים לשם עשרות אלפי חיילים, כולל ארטילריה, נגמ"שים ומטוסי קרב. פרסומים על טילי סקאד שנעו לעבר טורקיה גרמו שם לפאניקה. ליחידות הצבא הטורקי חולקו ערכות ללחימה כימית, וכל החופשות בוטלו16. כוחות נאט"ו נפרסו בטורקיה על מנת להגן עליה מאיומי עיראק (שהציבה בגבול שלה עם טורקיה כ- 200,000 חיילים).

רשת אי.בי.סי הודיעה כי עיראק העבירה לסודאן מטוסים וטילים, שמטרתם האפשרית היא תקיפת סכר אסואן - ידיעות אלו הביאו לחששות כבדים במצרים (שהשתתפה בקואליציה נגד עיראק), משום שפגיעה בסכר הענקי עלולה להוביל למותם של מאות אלפי אזרחים מצרים. 

הפגנות ענק נערכו בכל מדינות ערב בדרישה לעמוד לימין עיראק, אלפי מתנדבים זרמו אליה מכל רחבי העולם הערבי-מוסלמי, ובישראל התגבר החשש שמא הפגנות ההמונים ידרבנו את מנהיגי מדינות ערב להיכנס למלחמה נגד ישראל. גם שליט לוב קדאפי הודיע שבכוונתו להרחיב את הלחימה נגד ארה"ב, בעלות בריתה וישראל. "אנו נבעיר את כל העולם" אמר בנאום תוקפני. 

כל המדינות באזור נערכו למלחמה קשה, שתכלול גם נשק לא קונוונציונלי, ונשיא מצרים הזהיר מפני "שואה שתחריב מדינות רבות". צבאות טורקיה, איראן, מדינות המפרץ, סוריה, מצרים וירדן ביצעו אימוני אב"כ, ואזרחים רבים במדינות אלו אף רכשו אמצעי מיגון והכינו חדרים אטומים. 

ערב מלחמת המפרץ, קראה עיראק לכל הערבים והמוסלמים להצטרף למלחמת הקודש - ג'יהאד - נגד ארה"ב וישראל ח"ו, ומלך ירדן פנה לעמו בקול נרגש: "לא אסתיר מכם כי האזור שלנו נמצא על סף תהום, לאחר שמשבר המפרץ הופך לאסון"17. 

נשיא מצרים מובארק הזהיר מפני "המלחמה המסוכנת ביותר בתולדות האנושות (מאז מלחמת העולם השנייה)...", ופנה בבקשה ישירה לסדאם: "אני פונה אליך ברגעים דרמטיים אלו להציל את ארצך, את עמך, ואת האזור משואה...חזור בך והצל את האנושות"17.

גם מזכ"ל האו"ם פנה לעיראק בקריאה דרמטית אחרונה מניו יורק: "כשהעולם מתנדנד בין שלום למלחמה, אני פונה...להסיט את מסלול ההיסטוריה הרחק משואה"18.    

עם התגברות האיומים וההפחדות, החלו רבים לשאול את הרבי שליט"א מלך המשיח לגבי יציאה מן הארץ וכן לגבי ביטול תכניות לנסוע לאה"ק – מענה הרבי שליט"א מלך המשיח לכולם היה חד משמעי - להישאר בארץ, ולא לבטל שום תכניות לביקור בארץ!

לחייל מילואים שעבר בחלוקת דולרים (ה' אלול) ושאל: "במקרה ותפרוץ מלחמה בישראל האם לנסוע ולהגן עליה?" 

ענה הרבי שליט"א מלך המשיח: "לא תהיה שם מלחמה!...".

וכשהנ"ל הוסיף ושאל: "אבל אם תפרוץ מלחמה – האם לנסוע להגן עליה?"

ענה לו הרבי שליט"א מלך המשיח: "לא תפרוץ עתה מלחמה – כי יהיה שלום בארץ!" 

[אף שנפלו טילים הרי ברור שלא הייתה זו מלחמה רגילה (שבה משתתפים שני צדדים, בכל עוצמתם, ואילו כאן היה רק ירי טילים עיראקי, שעליו ישראל כלל לא הגיבה). כוונת החייל בפשטות הייתה לתרחישי המלחמה הנ"ל - שצבא עיראק ילחם בישראל ישירות, ויצטרפו אליו צבאות סוריה וירדן ואולי אף מצרים ח"ו, ולכן הוא רצה לנסוע ולהגן על ישראל, ועל כך אומר לו הרבי שליט"א מלך המשיח ברוח קודשו שזה לא יתממש! וכפי שאכן קרה בפועל, שבחסדי ונסי ה' חששות אלו לא התממשו, ולא הייתה מלחמה עם סוריה וירדן וכו'].      

כל האירועים הנ"ל ממחישים בבירור את דבריו הקדושים של הרבי שליט"א מלך המשיח, שהמלחמה עלולה הייתה לגרור לתוכה עמים רבים, ורק בנס גלוי זה לא התרחש!

החשש ממלחמת עולם

גם שלום העולם כולו עמד בסכנה גדולה. 

במשך שנים רבות הייתה עיראק בת טיפוחיה של ברה"מ, שמכרה לה נשק בעשרות מיליארדי דולרים, ואימנה ובנתה את צבאה ואת התעשייה הצבאית שלה. לכן, כבר עם תחילת האירועים במפרץ הפרסי, נשמעה בפרלמנט הרוסי דרישה תקיפה של 400 צירים (גוש "סויוז"), לשמור על נאמנות כלפי עיראק בעת המבחן, ולעמוד בתוקף מול ארה"ב, גם במחיר של עימות עימה

התגברות הלחצים אף הביאה להתפטרותו המפתיעה של שר החוץ הסובייטי אדוארד שוורדנדזה. שוורדנדזה היה ממובילי השינוי הדמוקרטי בברית המועצות ומהתומכים הגדולים של הרפורמות הכבירות בברית המועצות – "הפרסטרויקה", ותהליך הפתיחות והדמוקרטיזציה - "הגלאסנוסט", ולכן באירופה ובארה"ב התעוררו חששות כבדים בקשר לעצם הישרדותו של הנשיא גורבצ'וב, וכן התעורר ספק בקשר לפירוק הנשק האטומי והרפורמות הדמוקרטיות שברית המועצות החלה בהן19. 

חשש אמיתי התעורר גם ליציבות הקואליציה העולמית, וזאת משום שהטלת ווטו של בריה"מ באו"ם יכולה היתה למנוע את המשך המאמץ העולמי נגד עיראק.

ארה"ב נזהרה לאורך כל המשבר שלא לגרום לעימות עם ברה"מ. ההתנגדות של ברה"מ וסין למהלכים נגד עיראק, אילצה את ארה"ב להפעיל מאמץ כביר בזירה המדינית על מנת לגייס מדינות נוספות לקואליציה, ומהמסמכים שנחשפו בשנים האחרונות עולה כי בכל שלבי המאמץ המדיני, וגם במהלך הלחימה, הפגינה ארה"ב התחשבות רבה בברה"מ וזאת מתוך חשש עמוק להידרדרות לעימות ביניהן. 

ואכן, מנהיג עיראק סדאם ימ"ש אמר במפורש כי ברצונו אכן להביא למלחמת עולם שלישית ח"ו!   

לו הייתה פורצת מלחמה אזורית בין ישראל למדינות ערב, היה המצב מסתבך עוד יותר, וזאת משום שבאופן מסורתי עמדה ברה"מ לימין מדינות ערב (במלחמת יום הכיפורים, למשל, הכריזו ארה"ב וברה"מ על כוננות למלחמה גרעינית, משום שכל אחת מהן תמכה באחד הצדדים הלוחמים), ולכן מלחמה שכזו הייתה מחריפה עוד יותר את העימות בין ברה"מ לבין ארה"ב. 

זהו, בפשטות, אחד הביאורים בדברי הרבי שליט"א  מלך המשיח הנ"ל על הנס הגדול בכך שהמלחמה לא גררה לתוכה עמים רבים ולא הגיעה לכדי מלחמת עולם.  

אין ספק, כי רק בחסדי ונסי ה' לא הידרדר המזרח התיכון כולו למלחמה נוראה, וגם שלום העולם נותר על כנו.

בהתוועדות בשבת פרשת חיי שרה (כ"ב חשוון), אמר הרבי שליט"א מלך המשיח שרואים כעת בעולם מצב של "מבול", שמלכויות מתגרות זו בזו "און זייערע יועצים אליין וויסען ניט וואס זיי ווילן" [ויועציהם עצמם אינם יודעים מה הם רוצים]...  

בשיחה המוגהת של אותה שבת, מקשר הרבי שליט"א מלך המשיח את הבלבול של אומות העולם למה שכתוב במדרש ילקוט שמעוני1 שכל אומות העולם "מתרעשים ומתבהלים". וממשיך הרבי שליט"א מלך המשיח: ועל זה אומרים... שהקב"ה אומר לבנ"י:"כל מה שעשיתי...אלא בשבילכם, מפני מה אתם מתייראים אל תיראו הגיע זמן גאולתכם"!

יתירה מזו, כל ה"גישה" של הרבי שליט"א מלך המשיח לענין המלחמה הייתה שזהו חלק מסימני הגאולה, וחלק מנפלאות השנה המיוחדת והשמימית – שנת תנש"א מלכותו.  

בהתוועדות בשבת פרשת וארא, אמר הרבי שליט"א מלך המשיח: "דבר הפשוט הוא...יהיה אך טוב וחסד, בטוב הנראה והנגלה...על אחת כמה וכמה בדורנו זה עצמו - בזמנים אלו שהאומות מתגרות זו בזו, כשלבני ישראל ישנה הבטחה מיוחדת מהקב"ה "בני אל תתיראו..." ועל אחת כמה וכמה בארץ הקודש... ודבר ברור הוא שהקב"ה נמצא עתה ..."כמלך בשדה" ומקבל את כולם בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם".

מלחמה קצרה וללא אבדות מרובות - בניגוד לכל ההערכות

לאחר הפלישה לכוויית נערך הצבא העיראקי הענקי לקרב. צבא זה מנה כ- 1,250,000 חיילים, ולפחות 650,000 חיילי מיליציה נוספים ב"צבא העממי"21.

חימושו כלל כ-4500 תותחים ומשגרי רקטות, 5500 טנקים, 6000 נגמ"שים, 1600 מטוסים ומסוקים מכל הסוגים (ביניהם מטוסי יירוט מיג-29 ומפציצי סוחוי-24 איכותיים), החמושים גם בפצצות וטילים "חכמים".

מערך הנ"מ העיראקי היה אחד הגדולים בעולם וכלל כ- 200 סוללות טילי נ"מ (חלקן מתוצרת צרפת, ואפילו סוללות טילי הוק אמריקניות (שלל מכוויית)), ו- 8500 תותחי נ"מ שקושרו ל- 700 מערכות מכ"ם. מערך גדול וחזק זה היווה איום משמעותי על מטוסי ומסוקי הקואליציה הבין לאומית.

בזירה הימית הפעילו העיראקים ספינות טילים, מיקוש ימי וטילי חוף-ים קטלניים. חלק גדול מהאמל"ח העיראקי נחשב לאיכותי וחדיש ויוצר ע"י מעצמות אירופה (צרפת, בריטניה וגרמניה), שמכרו לעיראק נשק וטכנולוגיה מתקדמים בשווי עשרות מיליארדי דולרים, וזאת בעידודה של ארה"ב (שמכרה אף היא לעיראק טכנולוגיה וציוד אלקטרוני מתוחכם), שרצתה לחזק אותה במלחמתה נגד איראן. 

היה זה הצבא הרביעי בגודלו בתבל - קטן יותר רק מצבא סין, ברה"מ וארה"ב, וגדול יותר אפילו מהצבאות של צרפת ובריטניה !!!

גודלו העצום של צבא עיראק והעובדה כי רבים מאמצעי הלחימה שלו נחשבו למתקדמים מאוד, הרתיעו מדינות רבות. בנוסף לכך, בשמונה שנות הלחימה מול איראן צבר צבא זה נסיון קרבי רב (בפרט בניהול קרב הגנה – כפי שעתיד היה לנהל מול הקואליציה), בלוחמת שריון וחי"ר המשולבת בהפעלת כוחות קומנדו בעורף האויב, ובתיאום עם ירי ארטילרי מאסיבי ומדויק. 

"משמר הרפובליקה" נחשב לגייס עלית, ומפקד כוחות ארה"ב ראה בו יעד אסטרטגי והתעקש להפציצו מהאוויר החל מהיום הראשון, וזאת על מנת להפחית מכוחו הרב לקראת הלחימה הצפויה עם כוחות השריון של הקואליציה.

לרשות עיראק עמד גם מערך מפותח של נשק לא קונבנציונלי, שכלל כלי נשק כימיים, ביולוגיים, רדיולוגיים ופיתוח מתקדם בתחום הנשק הגרעיני. 

הכנות למלחמה ארוכה וקשה

מול עוצמה גדולה זו התכוננו 50 מדינות הקואליציה למלחמה ארוכה וקשה, ולשם כך הם הציבו צבא גדול, מצויד במיטב הטכנולוגיות, וכדבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח שהובאו לעיל: "שיש לצפות למלחמה קשה ולהכין צבא גדול ואדיר, מצוייד בכלי נשק רבים ודווקא מהמתקדמים ביותר".

ואכן, למפרץ הפרסי נשלחו מיטב ומירב מערכות הנשק: 

עשרות מפציצי חמקן, טילי שיוט טומאהוק ו- ALCM (טיל שיוט גרעיני מתוחכם שהוסב לנשק קונבנציונלי), עשרות סוגים של נשק "חכם", מטוסי ריגול, מכ"ם ומודיעין אלקטרוני, טנקי M1A1 וצ'לנג'ר (המקבילים לטנק המרכבה), ואלפי מטוסי ומסוקי קרב חדישים.

מדינות הקואליציה התכוננו למלחמה גדולה שתצריך כוחות בהיקף נרחב, ובסך הכל הן הציבו מול צבא עיראק כ- 750,000 חיילים, כ- 13,000 כלי רכב קרבי משוריין חדישים, כוח אווירי חזק של 4800 מטוסים ומסוקים, וצי ימי גדול שכלל כ- 170 ספינות קרב ואיתן 6 נושאות מטוסים אמריקניות. 

צוותי מומחים הגישו לנשיא ארה"ב הערכות על מספר נפגעים שינוע בין 20,000 ל- 45,000 לארה"ב22. צוות מומחים אחר, שבחן את האפשרות למלחמה להפלת סדאם, צפה כ- 300,000 אבידות, מתוכן כ- 50,000 לקואליציה, ו- 100,000 אזרחים! 

תנועת התנגדות ציבורית למלחמה החלה לתפוס תאוצה בארה"ב מחשש ל"ויאטנאם שניה", שבה תיגרר ארה"ב למלחמה שתארך זמן רב ותגבה מחיר כבד מאוד. 

כחודש לפני תחילת המלחמה, אמר מפקד כל כוחות הקואליציה – הגנרל האמריקני נורמן שוורצקופף - שהמלחמה עלולה להימשך חצי שנה!

הגנרל המנוסה הזהיר ש"זה יהיה קרב קשה, ותמיד קיימת האפשרות שנגיע לקיפאון בשדה המערכה"23. 

הקרב הקרקעי

על אף ההפצצות הכבדות מהאוויר התפרסמו הערכות של מומחים מארה"ב כי בקרבות היבשה צפויים קורבנות רבים, ושבוע לפני ההתקפה היבשתית הוערך בארה"ב שהיכולת ההגנתית העיראקית עדיין לא נפגעה משמעותית24. 

עיקר הדאגה מנשק לא קונבנציונלי הייתה לקראת קרבות היבשה, משום שהיה ברור כי קרבות אלו יביאו ללחץ כבד על סדאם וסביר היה שיפעיל אז את כלי הנשק האיומים שברשותו כדי להינצל מתבוסה. לפני תחילת המערכה היבשתית הודיע סדאם באופן דרמטי מאוד שהוא מבקש את סליחתם של "אנשי הצדק" בעולם על "כל פעולה" שעיראק תנקוט בקרוב. הודעה זו גרמה להעצמת החששות מפני השימוש בנשק לא קונבנציונלי.

בליל י' אדר החלה מתקפת הקרקע היבשתית. גורמים אמריקנים מסרו שאם ילחמו העיראקים בנחישות יארכו הקרבות לפחות 5-6 שבועות, ושהקואליציה הכינה אספקה לחודשיים של לחימה קשה ומרובת קורבנות. משרד ההגנה בלונדון הודיע כי יחידות ארטילריה עיראקיות נראו מעבירות תחמושת כימית (גזים רעילים ח"ו) לחזית. 

איש לא ידע לצפות את שעתיד היה לקרות...

הנצחון הנסי

מיד בתחילת הקרב הקרקעי, דווח על כניעה המונית. יחידות שלימות התפרקו במגע האש הראשוני, ואחרות נכנעו מיד למראה חיילי הקואליציה. העיראקים נכנעו אף למזל"ט (פיוניר - מתוצרת ישראל...), ובאחד המקרים גם לצוות טלוויזיה איטלקי... 

ההצלחה הייתה מהממת ובלתי צפויה כלל. 

הכוחות הנסוגים הופצצו מהאוויר ודרכם לעיראק נחסמה. 

בניגוד לכל ההערכות, גם ברגעים קריטיים אלה נמנע סאדאם מלהפעיל את הנשק הלא קונבנציונלי. כוויית נכבשה בקלות ובמהירות ו- 86,000 עיראקים נשבו. מספר האבידות האמריקני היה קטן להפליא - הקורפוס השביעי, למשל, דיווח שהשמיד 2800 כלי רכב קרבי משוריין ואיבד רק כעשרים25! 

זהו יחס אבידות על טבעי לחלוטין... 

כל ההערכות המוקדמות על עשרות אלפי פצועים התבדו, ובפועל נפגעו רק כמה מאות חיילים מצבא הקואליציה22!

ביום חמישי, חג הפורים, בשעה 07:00 בבוקר שעון ישראל, הופסקו כל פעולות הלחימה בזירה, ונבואתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שהמלחמה תסתיים בפורים, התגשמה במלואה.  

מעניין לציין כי התחקירים שלאחר המלחמה העלו כי למעשה רובו הגדול של צבא עיראק לא נפגע כלל בהפצצות האוויריות! 

באחד המבדקים נמצא שרק 10-20 אחוז מהטנקים נפגעו מחימוש אווירי, כ-50 אחוז נוספים ננטשו תקינים לחלוטין, והשאר נפגעו רק מהאש הקרקעית בקרב היבשה26!

בדיעבד התברר כי ההפצצות מהאוויר הוגבלו מאוד בשל מזג האוויר החורפי הקשה ששרר בזירה לאורך חודשי החורף בהם הייתה המלחמה (מתחילת שבט עד אמצע אדר), וכן בשל העשן הרב מבארות הנפט הבוערות, אש הנ"מ העיראקית המאסיבית, ושימוש נרחב בהסוואה, אמצעי דמה והתחפרות27.  

אחד המחקרים שפורסמו בארה"ב אף מצא כי שום דיוויזיה עיראקית משוריינת לא נפגעה קשה בהפצצות. יחידות גייס העלית של "משמר הרפובליקה", שמאמץ רב הושקע בביצורן, נפגעו אף פחות. ולמרות זאת, בעשרות קרבות גדולים (במיוחד נגד "משמר הרפובליקה" שלא נכנע כלל) - שהיו אמורים להביא למאות רבות של נפגעים – כמעט ולא נפגעו חיילים אמריקנים! 

כל זה מדגיש כי הניצחון המהמם היה מתת שמים בנסים גלויים לעם ישראל ולאנושות כולה. 

נשק לא קונבנציונלי

כפי שהבאתי לעיל, במכתב הכללי התייחס הרבי שליט"א מלך המשיח ל"אלה היודעים את המתרחש 'מאחורי הקלעים' – המודעים לפרטים חסויים רבים שאינם מגיעים לידי פרסום – משיגים עוד יותר ויותר את פלאי הניסים והנפלאות בזמן הזה, בימים האלה". ואכן, בטורים קודמים בשנים האחרונות, הבאתי גם נסים רבים, שנחשפו בשנים האחרונות, במיוחד בתחומי ההצלה מהנשק הכימי, הביולוגי והגרעיני.  

בניגוד לכל ההערכות והחששות המוקדמים, לא עשתה עיראק שום שימוש במאגרי הנשק הכימי והביולוגי האדירים שעמדו לרשותה. כאשר נשאל מפקד הכוחות האמריקנים וצבא הקואליציה – הגנרל נורמן שוורצקופף – מדוע נמנעה עיראק מלהשתמש בנשק זה, אמר: "אינני יודע את התשובה. אני רק מודה לאלקים שהם לא השתמשו בנשק כזה"! 

כפי שניבא הרבי שליט"א מלך המשיח, הייתה זו מלחמה ניסית ובחסדי ה' יתברך לא נעשה בה שום שימוש בנשק קטלני זה.

הודאה לה' ופרסום הניסים

ידועים דברי הרבי שליט"א מלך המשיח בחשיבות ההודאה לה' על הניסים ופרסום הניסים על מנת לזרז את הגאולה28: 

ידועים דברי הרבי שליט"א מלך המשיח בחשיבות ההודאה לה' על הניסים ופרסום הניסים על מנת לזרז את הגאולה28: 

"ועוד והוא העיקר: ההכרה וההודאה ונתינת השבח לה' על הניסים... הרי זה גם נוגע לביאת משיח צדקנו... ומזה מתקבלת הוראה עיקרית...דבר נכון ביותר הוא לעסוק בענין של "פרסומי ניסא"...מתוך ידיעה שבזה קשורה הגאולה האמיתית והשלימה!" 

כל נבואות הרבי שליט"א מלך המשיח התממשו במלואן. לא נעשה שום שימוש בנשק לא קונבנציונלי, וגם מלחמה אזורית או עולמית לא פרצה. נסים ונפלאות גלויים אירעו בכל נפילות הטילים והמלחמה הסתיימה בחג הפורים כפי שהרבי שליט"א מלך המשיח אישר לפרסם בשמו שכך יהיה

כידוע, עיקר דברי נבואתו של הרבי שליט"א מלך המשיח על הגאולה הקרובה וכן גם עידודו את הכרזת ה"יחי אדוננו" ופרסומו כמלך המשיח - היו מאז מלחמת המפרץ ואילך – שהרי זוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", כדברי המדרש בילקוט שמעוני1.  

בשנים האחרונות אנו רואים אל מול עינינו נסים עצומים ונפלאים - נפילת משטרי הרשע והדיכוי בארצות ערב השונות וזעזועים גדולים במדינות נוספות (כמו איראן – שנמשכים בה גלי הפגנות כבר חצי שנה), נפילת ארגוני טרור ורשע (כמו אל-קאעידה ודאעש), ועלייתם של כוחות חיוביים ברחבי העולם.  

הרבי שליט"א מלך המשיח דרש מאיתנו בתקופת מלחמת המפרץ להוסיף בבטחון בה' ובלימוד התורה וקיום המצוות, וביקש לפרסם את דברי המדרש "בני אל תתיראו כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם, הגיע זמן גאולתכם"!   

דבריו הנצחיים של הרבי שליט"א מלך המשיח הם הגישה הנכונה והיחידה גם בתקופה הנוכחית – ה' יתברך שומר על כל אחד ואחת מעם ישראל בכל מקום שהם, ארץ ישראל הינה המקום הבטוח ביותר בעולם, ויש לנו את החובה והזכות להוסיף ולהתחזק בבטחון בה', בכל עניני התורה והמצוות בהידור, ומובטחים אנו שבקרוב ממש נזכה ביחד לגאולה האמיתית והשלימה, ומתוך שמחה וטוב לבב! 

יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד! 

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת 'דרכי תמימים' ת"א, פרשן לעניני צבא ובטחון. כותב שורות אלו שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד, וגם ערך מחקר מקיף, בהוראת גדולי ישראל, בנושא נסי מלחמת המפרץ.

מקורות:

1. ילקוט שמעוני על נ"ך, ישעיה, רמז תצ"ט.

2. שיחת שבת פרשת וארא, שנת תשנ"א, מוגה – עיין שם עוד ביטויים נפלאים.

3. ראה בספר "טילים על ישראל", מאת אל"מ שמעון גולן – זהו מחקר גדול המבוסס על אלפי מסמכים מסווגים של צה"ל מתקופת מלחמת המפרץ, שהותרו לפרסום. להלן – טילים על ישראל, שמעון גולן. ההערכה שהוזכרה היא בעמוד 59 – דברי סגן הרמטכ"ל.

4. שם, עמוד 67.

5. שם עמוד 43-44.

וראה גם "העימות העיראקי-ישראלי" - 133, קוים אדומים באסטרטגיית ההרתעה הישראלית -מיכה בר – הוצאת מערכות – צה"ל, משרד הבטחון – 97-99,115,148.

6. טילים על ישראל, שמעון גולן, עמ' 28. על פי ראיון טלוויזיוני עם המלך חוסיין.

7. לפירוט צעדי הכוננות ראה שם, עמ' 118.

8. שם, עמ' 115.

9. על ההכנות של גייס 441 ראה בערך שלו בויקיפדיה: "לשיאה הגיעה הפעילות במהלך מלחמת המפרץ 1990-1991 בשל חשש מהתפתחויות בחזית המזרחית".

 על ההכנות באוגדה משוריינת 370 של צה"ל – ראה גליון 59 של "שריון", עמ' 50: "בהיותה אוגדת שריון של פיקוד המרכז...מלחמת המפרץ...הייתה אמורה להשתתף...במתקפה... מדרום לים המלח לעבר ציר ה H כדי לפגוש שם חיל משלוח עיראקי שמגמתו ישראל...מדובר היה בתנועה בת מאות ק"מ, ברובה בשטח מדברי צחיח...".

 ועל ההכנות של אוגדה משוריינת 340 של צה"ל – ראה "חטיבה 130 – 40 שנה של מורשת קרב" – דברים מפורשים של המח"ט אל"מ יעקב זעירא בעמ' 38-39 על כך שאוגדה 340 ואוגדה סדירה נוספת היו אמורות להגיע מישראל לשטח מערב עיראק ולהילחם שם.

10. טילים על ישראל, שמעון גולן, עמ' 25.

11. שם, עמ' 24.

12. הערכת הכח של גייס עיראקי נעשתה ע"י כותב שורות אלו, בהתאם לכך שכל גייס בצבא עיראק כלל בדרך כלל 4-5 דיוויזיות, שכל אחת מונה כ- 12-15 אלף חיילים. ביחד עם היחידות הגייסיות, והסיוע הנלווה, נראה שסדר הכוחות הכולל מגיע לכ- 100-150 אלף. 

בצבא עיראק היו גם גייסות גדולים יותר – כמו "משמר הרפובליקה" – שמנה 8 דיוויזיות, וכ- 100,000 חייל. בכל דיוויזיה עיראקית היו מאות נגמ"שים, תותחים וטנקים (בהתאם לסוג הדיוויזיה – חי"ר / ממוכנת / שריון). 

13. התרחיש מובא ב"טילים על ישראל", שמעון גולן, עמ' 45. תוצאותיו ומהלכיו של תרחיש זה נותרו חסויות, ולא הובאו לפרסום.

14. יומן אירועים – מלחמת המפרץ, עמנואל חסידוב, הוצאת סער, עמ' 174, 179.

15. טילים על ישראל, שמעון גולן, עמ' 106.

16. המקור שבהערה 14, עמ' 183.

17. שם, עמ' 219.

18. שם, עמ' 222.

19. שם, עמ' 162-166.

20. נוסח דברי הרבי שליט"א מלך המשיח ע"פ "בית חיינו", גליון 63.

21. לפירוט הסד"כ העיראקי וסד"כ הקואליציה ראה במאזן הצבאי של המזה"ת, המרכז למחקרים אסטרטגיים על שם יפה, 1990-1991.

וכן במערכות, משרד הבטחון, גליון 320 עמ' 18-24 ,4-5.

ובמחקר המקיף של חיל האוויר האמריקני על המלחמה (3700 עמודים, חמישה חלקים): GWAPS – GULF WAR AIR POWER SURVEY Vol.2 - 210. 4.Vol – 6,32 . 5.Vol – 18-19.

לפירוט עוצמתו של הנ"מ העיראקי ראה במחקר של חיל האוויר האמריקני על המלחמה – עמ' 165. THE USAF IN THE PERSIAN GULF WAR - On Target Richard G. Davis

לפירוט נוסף על עיראק ראה בספר יצואני המוות, הנס ליינדקר וריכרד ריקלמן – הוצאת עידנים / ידיעות אחרונות – פרק שני. וכן בנתוני מכון SIPRI,

וראה בדו"ח של הפנטגון: FINAL REPORT TO CONGRESS GULF WAR-,

וכן בספר "גלגלי הסופה", ויליאם ג' פגוניס (מפקד פיקוד התחזוקה של הצבא האמריקני במפרץ), צה"ל – הוצאת מערכות / משרד הבטחון – פירוט הסד"כ האמריקני במפרץ.

22. להערכת מספרי הנפגעים, ולמספרי הנפגעים בפועל, ראה בדו"ח המסכם של הפנטכון על המלחמה: FINAL REPORT TO CONGRESS GULF WAR - עמודים 114, 532 ,673.

וכן בדו"ח המסכם הגדול של חיל האוויר האמריקני על המלחמה (ראה הערה 21 לעיל): GWAPS- 3. Vol- עמ' 599-600.

וגם ב- Lucky War – Third Army in Desert Storm – ריצ'רד סוויין - פרק 6 הע' 99.   

23. יומן אירועים שבהערה 14, עמ' 155.

24. ראה מחקר GWAPS שבהערה 21, עמ' 924 – 5.VOL

25. WAR IN THE PERSIAN GULF – Center of Military History – 6

26. "סופה בשמי עיראק", הוצאת מערכות, משרד הבטחון – עמ' 114-115.

[ספר זה הינו קיצור בעברית של המחקר המסכם של חיל האוויר האמריקני על המלחמה].

27. The Myth of Air Power in the Persian Gulf War – דריל ג.פרס, עמ' 38-40.

וכן במחקר GWAPS שבהערה 21: 2.Vol - עמ' 209, 274, 483, 527, 545-546.  

28. על יסוד דברי הגמרא בסנהדרין צ"ד. ראה שיחת פרשת וישב תשנ"ב. 

כל המידע במאמר זה מבוסס על מקורות גלויים

המסמכים שנחשפו מגלים: נביא הדור צודק!

ה' באייר, הרב מייזליש חשף: "ראיתי בעיני את הניסים וההחמצה הגדולה"

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...