• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

למכה מצרים בבכוריהם - גם עכשיו

אחד הניסים הגדולים שאירעו בעת יציאת מצרים, הוא 'למכה מצרים בבכוריהם'. כשמצרים יצאו למלחמה בינם לבין עצמם. רגע לפני הגאולה האמיתית והשלימה אנו עדים לנס מופלא זה גם כיום
למכה מצרים בבכוריהם - גם עכשיו
הפגנות באיראן 2022
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

שבת זו הינה "שבת הגדול", ובה אנו מודים לה' יתברך על ה"נס הגדול" שחל בשבת זו, כאשר בכורות מצרים (שחששו ממכת בכורות) יצאו להילחם בצבא המצרי ובפרעה, שסירב לשחרר את עם ישראל. 

על פי דברי חז"ל במלחמה זו נהרגו 60 ריבוא מצרים!  

לפי המדרש זוהי המשמעות הפנימית של הפסוק "למכה מצרים בבכוריהם – כי לעולם חסדו" - שהקב"ה הכה את המצרים עם הבכורות שלהם בעצמם! 

בתקופת מלחמת המפרץ, הסביר הרבי מלך המשיח שליט״א כי המלחמה של אומות העולם נגד הצורר העיראקי, הינה התממשות מחודשת של הנס הנ"ל, וכפי שכתוב במקורות שלפני הגאולה יתרחשו שוב נסי יציאת מצרים: "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות" (מיכה ז', ט"ו). 

בחסדי ונסי ה', סימן הגאולה הנ"ל חוזר ומתגשם בגל המהפכות של השנים האחרונות בעולם הערבי, שהחלו כולן מהעם עצמו, לעיתים אף בסיוע של הצבא (שאמור להגן על המשטר...), והם בעצמם נלחמים במשטר ומפילים אותו! 

אירועי האביב הערבי

אירועי ה"אביב הערבי" – שהתחילו בליל י' שבט תשע"א – יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הריי"צ (עם בריחת הרודן ששלט בטוניס) – הביאו לשיפור משמעותי במצבה הגיאו-אסטרטגי של ישראל, זוהי ההערכה המקובלת כיום, כמעט ללא חולק. 

הערכה זו נובעת מכך שרוב המשטרים שנפלו היוו איום גדול על ישראל. כך לגבי נפילת המשטר בטוניס שבמשך שנים רבות אירחה את מפקדות אש"ף (וצה"ל אף הפציץ אותן באמצעות חיל האוויר), ואף פעלה לבניית כור אטומי.

כך גם לגבי המשטר בלוב שייצר נשק כימי, פיתח טילי אל-פאתח ארוכי טווח, ותמך בכ- 40 ארגוני טרור. במשך השנים היו מזימות רבות של משטר זה שניסה לפגוע בישראל באופן החמור ביותר. 

בין המזימות שהותרו לפרסום, ניתן למנות את ניסיונה של לוב לטבע באמצעות צוללת תקיפה את ספינת הענק "קווין אליזבת" שהייתה עמוסה במאות תיירים בדרכה לארץ, וכן את נסיון ההפלה של מטוס ישראלי באיטליה, באמצעות טילי כתף. המחבלים נתפסו עם הנשק בקרבת מסלולי ההמראה, כתוצאה ממידע שהועבר למוסד, ובסייעתא דשמיא נפלאה, הפיגוע סוכל ממש ברגע האחרון...

במלחמת לבנון הראשונה חיילים לובים נשלחו לשטח לבנון, וחיל האוויר הישראלי אף תקף סוללת טילי נ"מ סאם-9 לובית והשמיד אותה. במשך שנים רבות הצהירה לוב כי בכל מקרה של מלחמה ערבית כוללת נגד ישראל, היא תשתתף בכל כוחה, ובישראל העריכו כי אכן חיל משלוח לובי גדול יצטרף ללחימה (במלחמת יום הכיפורים נשלחו כוחות שריון לובים למצרים).

ביום שמחת תורה תשע"ב הופל המשטר הלובי סופית. בהמשך, נוטרלו מאגרי הנשק הכימי הלובי (באמצעותם תקף המשטר את צ'אד שכנתו), וגם נוטרלו סופית מאמצי הפיתוח של הנשק הגרעיני (אותם חשף המשטר ביוזמתו לפני כעשור, וחלקם נוטרל כבר אז).

מלחמת האזרחים בסוריה

כך גם לגבי המשטר הסורי, שבמשך שנים רבות היווה את ראש החץ של העולם הערבי והוביל את המאבק נגד ישראל, הפעיל טרור, פיתח נשק כימי (1300 טון!), ואף הקים כור גרעיני בסיוע של צפון קוריאה. הכור הופצץ והושמד ע"י ישראל לפני 16 שנה.

הצבא הסורי מנה בזמנו כ- 4800 טנקים, וכחצי מיליון חיילים, ובשל קירבתו המיידית לריכוזי האוכלוסיה בישראל, ועובדת היותו צבא סדיר, האיום שנשקף ממנו היה חמור ביותר. 

בחסד ונסי ה' יתברך, ההערכה היא שכ- 75% מכוחו של הצבא הסורי נשחק במלחמת האזרחים הממושכת, והאיום הסורי על ישראל הצטמצם באופן דרמטי. 

כמו כן, לאחר שאסד תקף את המורדים בנשק כימי, הוא נאלץ (תחת לחץ בינ"ל כבד ואיום בתקיפה אמריקאית-צרפתית) לפרק את 43 המפעלים הכימיים, אתרי האחסנה, ומתקני הפיתוח של נשק זה. 

לפי הערכת אגף המודיעין של צה"ל, אכן פורקו כ- 98% מנשק זה, ובסוריה נשארו רק כמויות קטנות שלו (בהם עושה המשטר שימוש מדי פעם נגד המורדים). זוהי הסיבה לכך שמשרד הבטחון סגר לחלוטין בשנים האחרונות את קווי הייצור עבור מסיכות אב"כ.

על פי נתוני צה"ל כ- 90% מהטילים ארוכי הטווח, שסוריה ייעדה למלחמה בישראל – היא שיגרה על ערי סוריה!

ובמלים אחרות – הצבא הסורי נלחם נגד העם הסורי... ממש כפי שהיה במצרים ערב מכת בכורות!

ארגון חיזבאללה שנחלץ לעזרת אסד, ספג עד היום כ- 2500 הרוגים, 8,500 פצועים וכן מאות עריקים, והוא עדיין שקוע עמוק בביצה הלבנונית. דאעש ואל-קאעידה – שניהם ארגונים סונים – הכריזו מלחמת חורמה על החיזבאללה השיעי – והם אכן מצליחים להסב לו נזק כבד ביותר, ואלפי אבדות.

לפני כארבע שנים פלשה טורקיה לסוריה, ושקעה אף היא בביצה הסורית. כוחותיה ספגו אבדות כבדות הן מארגוני מורדים, והן מסדרה של עימותים צבאיים מוגבלים מול יחידות של הצבא הסורי. המשטר הטורקי עוין את ישראל, והסתבכותו במלחמת האזרחים הסורית, הינה בוודאי לטובת עם ישראל.

מצרים, דאעש, מהומות באיראן

כזכור, במצרים נפל משטרו של מובארכ כבר בתחילת מה שמכונה "האביב הערבי". נפילת המשטר במצרים הינה גם כן לטובת ישראל, וזאת משום שהוא התכונן למלחמה בישראל ח"ו, ורכש כמויות עצומות של נשק אמריקאי ואירופאי חדיש, למרות שהדבר הביא לפגיעה מתמשכת בחייהם של עשרות מיליוני מצרים. 

המשטר הקודם גם סירב לחסום את 1400 המנהרות דרכן הבריח החמאס אלפי רקטות מאיראן שאותן שיגר לישראל במהלך "עמוד ענן" ו"צוק איתן" (המשטר הנוכחי רואה בחמאס זרוע של ה"אחים המוסלמים", שהם אויבי המשטר, ולכן הוא חסם והרס את  המנהרות).

גם ארגון דאעש ספג מהלומות רבות בשנים האחרונות, ולפי הערכת המודיעין האמריקני, הוא איבד למעלה מ- 47,000 מתוך 50,000 הלוחמים שעמדו לרשותו, וכ- 99% מהשטח שעליו השתלט, שוחרר, ומיליוני אזרחים זכו לקבל את חרותם בחזרה. 

מלחמות אזרחים פרצה ונמשכת גם בתימן, וגם בסודאן ובאלגי'ר הופלו המשטרים שמשלו שם בעריצות במשך עשרות שנים.

כמו כן, מזה כחצי שנה ישנן הפגנות ומהומות באיראן, ולמרות אמצעי הדיכוי שמפעיל המשטר, הן לא שככו. 

כל האירועים הנ"ל, הינם התגשמות מחודשת ונרחבת – על פני כל המזרח התיכון של "למכה מצרים בבכוריהם", והם תואמים במדויק גם לדברי חז"ל והנביאים (ראה בנביא חגי פ"ב, ובנביא יחזקאל פרק ל"ח ("איש בחרב אחיו") ובנביא זכריה פרק י"ד פס' י"ג), ולנבואותיו הקדושות של הרבי מלך המשיח שליט״א, שחזר ואמר כי הגאולה תבוא בדורנו אנו, בחסד וברחמים לעם ישראל, ומתוך עימותים של שונאי ישראל בינם לבין עצמם, שיביאו לפירוקם ולנפילתם. 

יתירה מזו, על פי תורתנו הקדושה, המלך המשיח בעצמו הוא זה שמנצח את שונאי ישראל, והוא עושה זאת בכוח קדושתו העילאית, כנאמר בנביא ישעיה: "ושפט בצדק דלים...והכה ארץ בשבט פיו, וברוח שפתיו ימית רשע" (פרק י"א, פסוק י"ד). 

הרמב"ם מביא (משנה תורה היד החזקה, הלכות מלכים) כי המלך המשיח הוא שנלחם מלחמות ה', ואחת ממשימותיו הראשונות היא הכרתת זרעו של עמלק. נראה כי אנו רואים את התחלת התגשמותו של יעוד זה, במלחמות שישנן בין שונאי ישראל לבין עצמם. 

מהפכות ושינויי משטר – מסימני הגאולה

באחת משיחותיו הקדושות (ש"פ תולדות תש"נ) אמר הרבי מלך המשיח שליט״א, כי מהפכות בעולם הינן מסימני הגאולה.  בנביא חגי נאמר "והפכתי כסא ממלכות, והשמדתי חוזק ממלכות הגוים...איש בחרב אחיו" (פרק ב', פסוק כ"ב). משמעות הפסוק היא שלקראת הגאולה יהיו מהפכות. כך מובא גם בזוהר הקדוש (תקוני זוהר, תיקון כ"א): "בההוא זמנא אתהפך ממשלה דאומין דעלמא... וישראל...אסתלקו מן גלותא" (באותו זמן, לקראת הגאולה, יתהפכו ממשלות אומות העולם, ועם ישראל יצא מן הגלות). זוהי אם כן, הסיבה הפנימית לכך שישנן מהפכות במדינות רבות, שינויי משטר, הפגנות ומהומות – אלו הם סימני הגאולה הקרובה.

חידושים טכנולוגיים – הכנה לגאולה

בשיחות קודשו הסביר הרבי מלך המשיח שליט״א כי גם ההתפתחויות הטכנולוגיות המואצות שמאפיינות את דורנו, נחזו ע"י חז"ל הקדושים, בספר הזוהר הקדוש (פרשת נח) בתור סימן מקדים לגאולה. ע"פ המובא בספר הזוהר, לקראת הגאולה יפתחו שערי "החכמה העליונה" ("תרעי דחוכמתא לעילא"), וכן "מעיינות החכמה התחתונה" ("מבועי דחוכמתא לתתא"), ועל ידי זה יתכונן העולם אל הגאולה.

ואכן, במיוחד בדורנו זה, ישנם גילוי והפצה בהיקף עצום של התורה הקדושה, ובמיוחד של פנימיות התורה – תורת החסידות (החכמה העליונה – חכמת התורה הקדושה), וישנם גם התפתחויות טכנולוגיות כבירות (חכמה תחתונה – חכמת מדעי הטבע – ששייכת לארציות וחומריות העולם התחתון). 

הטכנולוגיה החדישה מאפשרת, בין היתר, לאחד בין כל חלקי העולם, הן במסחר והן בתקשורת אישית, ועל ידי זה מתכונן העולם לגילוי האחדות האלוקית האין סופית בגאולה הקרובה. 

התגשמות כל נבואותיו הקדושות של הרבי מלך המשיח שליט״א חייבת להביא אותנו להכרה כי אנו נמצאים על סף הגאולה, שתבוא בחסד וברחמים, ומתוך נסים ונפלאות – כפי שהרבי הבטיח, ועלינו להכין את עצמנו, ואת כל מי שביכולתנו להשפיע עליו, לקבל את פני הרבי מלך המשיח שליט״א מיד ממש בגאולה האמיתית והשלמה.

מאת: אבישי אפרגון
הכותב שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד, והינו פרשן לעניני צבא ובטחון, מרצה בכיר וראש ישיבת חב"ד 'דרכי תמימים' תל אביב

מכתב כללי כ"ה אדר תנש"א – מורה דרך לימינו אנו

המסמכים שנחשפו מגלים: נביא הדור צודק!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...