• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

מולדובה מספרת על ר' משה קרביצקי הי"ד

בשורת האיוב של הפיגוע הנתעב הגיעה למולדובה ולקזחסטן, ושם החלו להעלות זיכרונות מר' משה קרביצקי הי"ד
מולדובה מספרת על ר' משה קרביצקי הי"ד
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בין ארבעת הנרצחים ה' יקום דמם בפיגוע הנתעב אתמול, היה שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לעיר באר שבע, הרב משה קרביצקי הי"ד. בתור עולה ממדינות חבר העמים, הוא עסק בעיקר בפעילות עם דוברי הרוסית בעיר. ובנוסף, ניהל את בית התמחוי בשכונה מטעם ארגון החסד ‘כולל חב”ד’, בו סעדו מידי יום קשישים רבים ונזקקים.

קצת על תולדותיו לפני שעלה לארץ הקודש. הוא נולד בעיר מינסק ושם גדל כשלא ידוע לו הרבה על יהדותו, במשך הזמן נסע לעיר מסוימת דרך קישינב שבמולדובה. שם בישיבת 'תומכי תמימים ליובאוויטש', נפגש בשליח הרבי שליט"א מלך המשיח ורבה הראשי של המדינה הרב זלמן טוביה הכהן אבלסקי. ומפגש זה שינה את חייו. לאחר מספר ימים הוא הודיע כי זהו מקומו, וכאן בישיבה של הרב אבלסקי ברצונו ללמוד.

הוא נשאר שם וזכה ללמוד תורה וחסידות. ר' משה ניחן במידות טובות,  הוא יהודי ירא שמים ומסור לרבי ולהוראותיו הקדושות, הוא התמסר במאוד לשליחותו. השקיע עם בני משפחתו, יבדלו לחיים טובים וארוכים, את הכול, למען הקהילה דוברי הרוסית בעיר הדרומית באר שבע. דאג להם גם בגשמיות וגם ברוחניות.

ממשיך ומספר השליח לקזחסטאן הרב מנחם מענדל זלמנוב את שראה ושמע מסבו הרב אבלסקי בהתוועדויותיו אודות ר' משה הי"ד. ר' משה התקשר תדיר לשליח כמו בן לאב, ועמד עמו בקשר אמיץ, תמיד בירך עזר סייע ועודד כיד השם הטובה עליו.

הרב אבלסקי היה מדרבן את תלמידי הישיבה, ללמוד ולהתייגע בלימוד טוב של קריאת התורה וההפטרה בטעמיהם כראוי. על ידי שהיה מספר על תלמידו בוגר הישיבה בקישינב, ר' משה שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בקרב ציבור דוברי הרוסית בעיר באר שבע.

הזדמן לר' משה פעם אחת להתפלל בבית הכנסת 'בית מנחם' בכפר חב״ד. והנה מגיעים לקריאת התורה, הספר תורה מונח ואין מי שיקרא, מיד ללא בושה הגיע ר' משה וקרא בתורה, כותיק ורגיל משל נולד בקהילת חב"דית או יליד הכפר.

789798798789

כך עודד הרב אבעלסקי את תלמידיו וגם השלוחים שבאו לסייע במדינת שליחותו, אתם גם תדעו היטב לקרוא בתורה וההפטרה. אנו בדור שמכינים עולם לקבלת פני משיח, ועבודת השליחות דורשת מאיתנו לדעת הכל. בפרט הדבר הראשון ניהול בית כנסת, עמידה כבעל תפילה נוסח חב״ד, וטעמי קריאת התורה וההפטרה. כמו גם חזרת מאמרי דא"ח בעל פה. בחור שיוצא מהישיבה יודע כל מה שמוטל עליו כדי לנהל בית חב״ד ליובאוויטש כמנהגי והדרכות החסידות.

האנשים שנפגשו לא אחת בר' משה קורא בתורה בנעימות ויהי לפלא בעיניהם, אחרי קריאת התורה הגיעו אליו חסידים ומשתתפי המנין, ושאלו אותו היכן למד לקרוא בתורה כל כך יפה? ר' משה בצניעות האופיינית לו סיפר על מורו ורבו השליח הגה"ח הרב זלמן הכהן אבעלסקי, אצלו זכה ללמוד להתעלות בתורה וחסידות.

הרב קאליפא: הממשלה צריכה לשנות את דרכה

הרבי שליט״א מלך המשיח במסר לעם ישראל: ״ארץ ישראל המקום הכי בטוח בעולם״, ״אין מה לפחד״

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...