• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

האדמה רועדת מתחת לרגליו של חיזבאללה

הכאוס השורר בלבנון מוביל את אזרחיה לעבר מלחמת אזרחים כפי שכבר אירע בעבר • כך מטפל הבורא בסיכונים הגדולים ובאיומים הפונים אלינו מארגון הטרור שולט במדינה, מבלי שנצטרך לצאת לקרב • מסימני הגאולה
האדמה רועדת מתחת לרגליו של חיזבאללה
ההרס העצום לאחר הפיצוץ בנמל ביירות, בקיץ האחרון (צילום: מהדי שוג’איאן)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לא שקט בלבנון. המתח הבין-עדתי, שכבר הביא למלחמות אזרחים עקובות מדם בלבנון, שוב מרים את ראשו, וזאת על רקע המשבר הכלכלי החמור בלבנון, שהוגדר ע"י הבנק העולמי כ"המשבר הכלכלי החמור ביותר ב- 170 השנים האחרונות".

לפני כחודשיים התפרצה המתיחות אל פני השטח, כאשר במהלך תהלוכה של חיזבאללה ותומכיו בביירות, נפתחה עליהם אש מכמה כיוונים, ורבים מתומכי חיזבאללה נפגעו.

המצב הסלים במהירות לחילופי אש קשים ברחובות ובשכונות בירת לבנון, שכללו גם ירי של רקטות RPG, וצבא לבנון נאלץ לפרוס כוחות רבים וגם כלי רכב משוריינים על מנת לעצור את ההידרדרות במצב. חיזבאללה האשים את את התנועות הנוצריות בהידרדרות, ואלו מנגד טענו שהתהלוכה עברה דווקא בשכונות המזוהות עימן, על מנת להתסיס את השטח. בחילופי האש נהרגו לפחות חמישה אנשים, ונפצעו עשרות רבות – רובם תומכי חיזבאללה.

בלבנון, הולכת וגוברת בשנתיים האחרונות ההכרה של האזרחים שחיזבאללה הוא האשם המרכזי בצרותיהם, וזאת גם על רקע הפיצוץ האדיר בנמל ביירות בשנה שעברה, שגבה את חייהם של מאות, פצע אלפים, וגרם לנזקים עצומים בהיקף של מיליארדי דולרים. חקירת הפיצוץ נמשכת, וחיזבאללה חושש מאוד מתוצאותיה.

לאחר הפיצוץ יצא הציבור הלבנוני לרחובות בהמוניו, במחאה על ההזנחה הפושעת שהביאה לאחסנת כמויות ענק של חומרי נפץ בנמל. בלבנון יודעים היטב מי הוא השליט הבלעדי בנמל – חיזבאללה. וגם יודעים היטב שחיזבאללה הינו הכח המוביל בממשלה, ולכן המחאה העממית שהייתה נגד הממשלה הייתה בעצם תחילת המחאה נגד הארגון.

הפיצוץ בנמל הביא להחמרה נוספת במצבה הכלכלי של לבנון, שהולך ומידרדר. בשנים האחרונות איבד המטבע הלבנוני 95 אחוז מערכו!

בתחילת השנה נסחרה הלירה הלבנונית בשער של 10,000 לירות מול דולר אחד, ובחודשים האחרונים ערך המטבע קרס לכ- 20-22 אלף לירות לדולר בשוק השחור.

ההידרדרות הקיצונית של הלירה הלבנונית מול הדולר, הביאה לכך שיוקר המחיה עלה במהירות בשנים האחרונות, וכל מוצרי היבוא (או מוצרים מקומיים שמתבססים על חומרי גלם מיובאים) הפכו למוצרי מותרות, יקרי המציאות, שניתנים לרכישה רק ע"י השכבות החברתיות המבוססות ביותר. גם מוצרי יסוד – כמו טיטולים ותרופות – נעשו יקרים ביותר, וחלק מבתי המרקחת בלבנון נסגרו בשל עובדה זו. מחירו של הדלק בלבנון זינק פי 3 תוך ארבעה חודשים!

הקריסה המתמשכת של המטבע הלבנוני הביאה לסגירת בתי עסק וחברות רבות, ולהגברת האבטלה. התורים העצומים לדלק – שמביאים גם לאלימות קשה בתחנות הדלק, הפסקות החשמל הממושכות, ביחד עם הפסקות מים רבות, מחסור במוצרי יסוד, ואפילו פגיעה במאפיות הלחם, מוציאים עשרות אלפי לבנונים זועמים לרחובות.

בשנה שעברה, בצעד חסר תקדים, הודיעו הרשויות בלבנון על כך שהמדינה מכריזה על עצמה פושטת רגל, והן פנו לסיוע בינלאומי. בלבנון ציפו שמדינות המפרץ העשירות, וגם ארה"ב וצרפת (התומכות המסורתיות בלבנון) יחלצו לעזרה. אולם, מדינות המפרץ אינן מעוניינות בחיזוקו של חיזבאללה (עליו הן כבר הכריזו כ"ארגון טרור"), ואילו ארה"ב וצרפת וגם קרן המטבע הבינלאומית התנו את הסיוע ברפורמות שלא יאפשרו לחיזבאללה להשתלט על הכסף שיוזרם.

ברור מאליו, שחיזבאללה מונע כל אפשרות לרפורמות כאלו, ולכן המצב רק החמיר, ושום פתרון אינו נראה באופק.

כאמור, בחודשים האחרונים הולכת ומחריפה המחאה בלבנון, ולובשת פסים אלימים. צבא לבנון דיווח על הטלת רימונים לעבר חייליו בטריפולי, ועל אש שנפתחה על כוחות צבא שנכנסו לכמה שכונות בעיר. אפילו בביירות ישנן הפגנות ומהומות גדולות מדי יום.

רוב הציבור בלבנון יודע היטב שהאחראי הישיר למשבר הכלכלי הינו הגוף המושחת וחסר האחריות – חיזבאללה – שדואג אך ורק לאינטרסים של הקהילה השיעית – בסיס כוחו. במשך שנים רבות עשק חיזבאללה את משאביה של לבנון, ועשה בה כרצונו (וזו הסיבה המרכזית לפיצוץ בנמל ביירות כנ"ל).

העובדה שחיזבאללה משולב כה עמוק בממשל (ראש הממשלה לשעבר דיאב היה למעשה מועמדו של חיזבאללה, והנשיא המרוני עאון הינו בן-ברית מרכזי שלו), מאפשרים לו להפנות תקציבים ממשלתיים למוסדותיו, "לזכות" במכרזי ממשלה, ולמנות מינויים רבים, של אנשיו ומקורביו, לכל התפקידים הבכירים במוסדות המדינה וברשויות המקומיות.

אולם, אזרחי לבנון כבר לא משלימים עם ההתנהלות הזו, וסוף סוף יוצאים לרחובות, ולראשונה מזה שנים רבות, ניתן לומר שהמצב בלבנון מאיים ישירות על עתידו של חיזבאללה.

עימות פנים לבנוני הוא לטובת ישראל, ויכול להביא להחלשה של חיזבאללה ואף להפלתו בעזרת ה' יתברך. ישנם בלבנון גורמי כח רבים, ואם הם יאחדו את שורותיהם, הם יוכלו לנצח את הארגון. וגם אם לא תהיה אחדות שכזו, עצם הגלישה של חיזבאללה לעימות פנים לבנוני, תשאב את כוחותיו, תדלל את שורותיו, ותרחיק אותו כלפי אויביו מבית, בדיוק כפי שקרה בסוריה השכנה.

ערב מלחמת המפרץ הראשונה (שנת תנש"א, 1991 למניינם), דיבר הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א על הנס הגדול בכך שישראל אינה צריכה להילחם מול עיראק, אלא מי שמכה אותה הן אומות העולם.

הרבי שליט"א מלך המשיח הדגיש שזהו מסימני הגאולה, ושכך היה גם ערב הגאולה ממצרים, כאשר בכורי מצרים (שרצו לשחרר את עם ישראל, כי חששו ממכת בכורות) הם שנלחמו נגד אנשי מצרים ופגעו בהם קשות, כמרומז בפסוק "למכה מצרים – בבכוריהם – כי לעולם חסדו".

הנס הגדול הזה, שבו הצוררים של ישראל מוכים בידי עמם שלהם, חוזר על עצמו בשנים האחרונות, בכל מדינות ערב, במסגרת מה שמכונה "האביב הערבי".

כעת, נראה שגם לבנון מצטרפת לתהליך הגאולתי הזה.

"בעת ההיא... יתבררו"

הרבי שליט״א מלך המשיח במסר לעם ישראל: ״ארץ ישראל המקום הכי בטוח בעולם״, ״אין מה לפחד״

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...