• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

בקרוב: עליה המונית של מליוני יהודים לישראל

יציאת היהודים האחרונים מתימן, מסמלת את סיום החיים היהודים במדינה אחרי מאות שנים רבות • כמו במדינות נוספות מסתיימים החיים היהודיים ומתברר כי גם זה חלק מסימני הגאולה האמיתית והשלימה • מה צפוי בהמשך המגמה ואיך הולכת להיראות העליה הגדולה הצפויה?
בקרוב: עליה המונית של מליוני יהודים לישראל בקרוב: עליה המונית של מליוני יהודים לישראל
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

"הסתיימה הנוכחות היהודית בתימן, למעט ארבעה יהודים מבוגרים", כך דיווח לפני כחודש העיתון הסעודי, א-שרק אל אווסט. 

על פי הדיווח, עד סוף החודש שעבר היו שלוש המשפחות היהודיות שכוללות שלשה עשר איש, נתונות ללחצים מצד החות'ים שדרשו מהם לעזוב, בעוד שהם סירבו לעזוב את תימן. כאשר הגיעו לביקור האחרון שלהם בכלא של המודיעין, נמסר להם כי ייאלצו לעזוב אם הם רוצים בשחרורו של האסיר היהודי, לוי סאלם, שנמצא בכלא מזה שש שנים, על אף הוראת בית המשפט לשחררו. 

קודם לכן דווח כי לוי נכלא עם חבורה של מוסלמים, בטענה כי פעלו יחד כדי להוציא מתימן, באופן לא חוקי, ספר תורה, באמצעות קבוצת יהודים מתימן שעזבו את המדינה לפני כחמש שנים.

ואכן, לפני כחמש שנים, הובא ארצה ספר תורה עתיק מתימן יחד עם 17 מבני הקהילה היהודית שעלו לישראל. הם זכו לקבלת פנים חמה בישראל ואף הצטלמו ביחד עם ספר התורה העתיק. התמונות עם הספר עוררו זעם בשורות המורדים החות'ים השולטים בחלקים נרחבים בתימן הם פתחו בחקירה והחלו במבצע המעצרים. 

בכתבה בעיתון הסעודי, אף מציינים את התעמרות החות'ים ביהודי תימן בשנים האחרונות, וגירושם ממקום למקום במדינה. יהודי תימן, כך על פי הדיווח, גורשו בשלוש פעימות אל מחוץ למדינה. 

"נאלצנו לעזוב" 

אחד מבני המשפחות המגורשות שוחח עם העיתון הסעודי, ואמר: "נתנו לנו לבחור בין להישאר ולסבול מהצקות, שלא ישחררו את חברנו לוי - לבין האפשרות לעזוב את תימן ובתמורה הוא ישוחרר. ולכן נאלצנו לעזוב. בהיסטוריה יסופר שהיינו אחרוני יהודי תימן, ושנאחזנו במולדת שלנו עד הרגע האחרון. סירבנו בעבר להצעות מפתות רבות במשך כמה שנים, סירבנו לכולן סירבנו לעזוב את המולדת שלנו, אבל היום אנחנו מוכרחים".

על פי הדיווחים, חלק מבני המשפחה, שהוברחו בחשאי, מעוניינים להגיע לישראל, אך ישנה דמות בתוך המשפחה שמתנגדת לכך ולכן המהלך מתעכב. בד בבד, קרובי משפחה שלהם מישראל לוחצים עליהם לעלות ארצה. אם לא יגיעו לכאן, ייתכן שיגיעו לאמירויות, כמו משפחות אחרות מתימן שהיגרו לשם בחודשים האחרונים. 

ההבטחה מתגשמת

אירוע זה, הינו חלק משרשרת המדינות אותן עזבו הקהילות היהודיות, אחרי מאות ואלפי שנים. רובם עלו לארץ ישראל.

חזון קיבוץ הגלויות באחרית הימים מלווה את עם ישראל, כמעט מעת היותם לעם. זמן קצר קודם כניסתם לארץ המובטחת, מכנס משה רבינו את עם ישראל ומשמיע באוזניהם את דברי הבטחת הקב"ה: "ושב ה' אלוקיך את שבותך ורחמך ושב וקבצך מכל העמים אשר הפיצך ה' אלוקיך שמה. אם יהיה נדחך בקצה השמים משם יקבצך ה' אלוקיך ומשם יקחך. והביאך ה' אלוקיך אל הארץ אשר ירשו אבותיך..."

יעוד זה, של קיבוץ היהודים מכל הגלויות אליהם הגיעו במהלך שנות גלותם, מהווה נדבך מרכזי בתהליך הגאולה האמיתית והשלימה. נביאי ישראל התנבאו על כך במהלך הדורות ותיארו את העתיד להתרחש. כך אנו גם מוצאים בדברי הנביא ישעיהו: "והיה ביום ההוא, יוסיף ה' שנית ידו, לקנות את שאר עמו".

בתפילת העמידה, אנו מזכירים שלש פעמים ביום את ציפיותינו ובקשתנו למימוש ההבטחה: "תקע בשופר גדול לחרותנו ושא נס לקבץ גליותינו וקבצנו יחד מהרה מארבע כנפות הארץ לארצנו. ברוך אתה ה', מקבץ נדחי עמו ישראל".

השפעת פסק הדין

אמנם לאורך השנים, הגיעו ועלו יהודים ארצה בתקופות שונות ובדרכים רבות, אך כל זה לא היה חלק כחלק מתהליך הגאולה על ידי מלך המשיח. (חשוב להדגיש כי אין לחבר את אותן פעולות עליה והצלה חשובות כשלעצמן, עם ההליך הגאולתי שעתיד להסתיים בבניין בית המקדש השלישי בירושלים, תיכף ומיד ממש, על ידי משיח צדקנו).

אלא, שעם התגלותו של מלך המשיח, ומאז שפסקו רבנים רבים כי סימני מלך המשיח כפי שמנויים בספר ההלכות של הרמב"ם, מתקיימים ברבי שליט"א מלך המשיח. אנו רואים את תחילת התממשותו של אחד מאותם סימנים שנכתבו לגבי "משיח ודאי" - "וקיבץ נדחי ישראל". 

ואכן, במקביל להכרת עם ישראל במלך המשיח, החלה להתממש עליה גדולה ביותר ובלתי מתוכננת, של מאות אלפי יהודים מברית המועצות המתפוררת.

2021-05-21 0142

עלייה משמעותית משנה לשנה במספר היהודים בישראל (הנתונים בעמודה השמאלית מתייחסים לאלפים ממוצע) נתונים: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

ההיסטוריה מתעוררת לחיים

חזון הנביאים בדבר שיבת עם ישראל לארצו, הפך בתקופות שונות, גם לשאיפת האומות הגדולות. כך אנו מוצאים את הצהרת כורש המפורסמת בה הוא קרא לעם ישראל לשוב לארצו מתוך הגלות, ולהקים מחדש את בית המקדש.

נפוליאון, הצהיר במכתבו ליהודים הצהרה דומה: "מוצעת לכם, בניגוד לכל ציפיותיכם, גאולת אדמת ישראל! (...) ואת זכותכם הבלתי מוגבלת והטבעית לעבוד את השם אלוקיכם בפומבי ולדור ודור". קשה להתעלם מהצהרות דומות שנשמעו מבריטניה, לפני כמאה שנה.

אך כאמור, למרות כל הנסיונות בעבר, רק בשנים האחרונות, אנו עדים לתחילתו של תהליך זה כחלק מהליך הגאולה, כאשר אנו עדים לרשימת מדינות הולכת ומתארכת בהם חיו יהודים במשך מאות ואלפי שנים, המוצאות את עצמן כיום בלי יהודים.

סיבת פיזור ישראל בעולם

אחת הארצות הידועות עליה קובעת התורה שאין ליהודים לשוב לשם היא מצרים. הסיבה לכך מוסברת בדברי הזוהר, כי בבריאת העולם נפלו ניצוצות של קדושה שעל עם ישראל לתקן. במצרים, מקום שם עבדו בני ישראל בפרך הצליחו לברר את כל ניצוצות הקדושה הקיימים במקום.

ואכן, על מנת לפעול את אותו בירור, התפזרו לאורך השנים בני ישראל בכל מדינות העולם, וכפי שפירשו חז"ל את הפסוק: "צדקת פרזונו בישראל" – "צדקה עשה הקב"ה בישראל שפזרן לבין האומות", זאת כדי שעם ישראל יגיעו במהלך השנים לכל מקום בו צריכים הם לפעול את עניני הקדושה, יתקנו וישלימו את הכוונה העליונה לתקן את העולם כולו.

לאורך כל השנים ידוע כי ביום שבו תסתיים עבודה זו, תושלם משימתם של עם ישראל המפוזרים בארצות השונות ובכך ינתן האות המיוחל לשובם ארצה.

מציאות משתנה

מאז הודעתו ההיסטורית של הרבי שליט"א מלך המשיח, ש"כבר נסתיימה ונשלמה עבודת הבירורים" (וכעת יש רק "עבודה מיוחדת להביא ההתגלות בפועל בעולם"), אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת במסגרתה מתרוקנות מדינות מיהודים, פשוטו כמשמעו. לתופעה זו, חסרת תקדים היסטורית בהיקפה, אין הסבר אחר מלבד ההבנה כי מדובר בתחילת התגשמות חזון אחרית הימים וקיבוץ הגלויות.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי בקיבוץ הגלויות המלא שיתקיים תיכף ומיד ממש, מובטחים בני ישראל שיגיעו לארצנו הקדושה יחד עם כל כספם וזהבם, כולל כל הרכוש שצברו בחו"ל, ואפילו יחד עם בתיהם הפרטיים שישמשו כמקום לימוד ותפילה ועזרה לזולת. כל אלו יעופו על גבי העננים, בצורה מופלאה, מהירה ביותר, לארץ ישראל וכאן יקבעו את משכנם המחודש.

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה חדשה ההולכת וגוברת, יהודים רבים מגיעים גם ממדינות בהם מצבם הכלכלי משופר! ולמרות זאת, רבים בוחרים לעזוב את חיי הנוחות ולעלות ארצה, תופעה המשתלבת עם העליה הגדולה שתחל תיכף ומיד ממש, בהגעת כל עם ישראל לארצנו הקדושה.

היעד הסופי לקיבוץ גלויות - השבתם של עשרת השבטים האבודים שגלו בתקופת בית ראשון ומאז נעלמו עקבותיהם. רוב בני ישראל המוכרים כיום בעולם, הינם צאצאי שבט יהודה, בנימין (וצאצאי כהנים ולווים), כך שעתידים להגיע עוד כמות נכבדת, כמעט בלתי נתפסת, של יהודים ולהצטרף לעמינו. הפעולה תתבצע על ידי עם ישראל כפי שמתואר במדרש ילקוט שמעוני: "עשרת השבטים שגלו לפנים מנהר הסמבטיון שעתידים גלות יהודה ובנימין לילך אצלם להביאם כדי שיזכו עמהם לימי המשיח ולחיי העולם הבא, שנאמר בימים ההם ילכו בית יהודה".

רצחתם וגם ירשתם? שייח ג'ראח

המסמכים שנחשפו מגלים: נביא הדור צודק!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...