• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

המלחמה בקווקז - שלב מכריע

מבט של גאולה גאולה על המלחמה בין ארמניה לבין אזרבייג'אן, הנכנסת לשלב ההכרעה. היום כבשו כוחות אזרים גדולים את העיר שושה - העיר השניה בגודלה בחבל נגורנו-קרבאך. הכוחות כללו יחידות שריון, רגלים, קומנדו, ושפע של טילים חכמים, מל"טים מתאבדים ומל"טים תוקפים
המלחמה בקווקז - שלב מכריע
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

המלחמה בקווקז - שלב מכריע
מבט של גאולה גאולה על המלחמה בין ארמניה לבין אזרבייג'אן, הנכנסת לשלב ההכרעה. היום כבשו כוחות אזרים גדולים את העיר שושה - העיר השניה בגודלה בחבל נגורנו-קרבאך. הכוחות כללו יחידות שריון, רגלים, קומנדו, ושפע של טילים חכמים, מל"טים מתאבדים ומל"טים תוקפים.

הצבא הארמני כבר משתתף בכוחות גדולים בלחימה, לצידו של הצבא המקומי של החבל, אולם למרות זאת, הכוחות האזרים נחלו היום ניצחון משמעותי מאוד בכיבוש העיר הנ"ל. כעת, הם הולכים וקרבים לעיר הבירה של החבל - סטפנקראט, וזאת לאחר שכבר הפגיזו אותה קשות, וגרמו לבריחתם של עשרות אלפי פליטים משתי הערים הגדולות הללו.חשוב מאוד לציין שאיראן, ידידתה הקרובה של ארמניה, מזרימה בימים האחרונים כוחות גדולים של "משמרות המהפכה" לגבול של עם אזרבייג'אן.

מדובר בחטיבות שריון, רגלים, יחידות קומנדו, מערכות נ"מ, וארטילריה. איראן לא מסתירה את הזרמת הכוחות, ונראה שהיא מעונינת לאיים על אזרבייג'אן, ויתירה מזו - יתכן שהיא מתכוננת למתקפה ממשית.אמנם, הצבא האזרי חמוש בנשק ישראלי מתוחכם מכמה סוגים, אולם, גודלו אינו מאפשר התמודדות בשתי חזיתות, ובפרט שמספר הטנקים ומטוסי הקרב שברשותו קטן מאוד ביחס לצבא האיראני. לשם השוואה - חיל האוויר האזרי מונה לא יותר מ- 20-30 מטוסי קרב פעילים, לעומת כ- 200-250 בחיל האוויר האיראני. אולם, יש שחקן נוסף בזירה - טורקיה - שהיא בעלת ברית קרובה של אזרבייג'אן וספקית נשק מרכזית שלה, והיא כבר הצהירה שלא תיתן למדינות אחרות לפגוע באזרבייג'אן.

אין ספק שהמצב הולך ומתחמם בזירה זו. אם אכן אזרבייג'אן תכבוש את סטפנקארט, בירת נגורנו-קרבאך, אזי הסבירות להתערבות איראנית תגדל בהרבה, ואם איראן אכן תתערב, אזי אין לי ספק שתהיה גם התערבות תבאית טורקית - ויתכן שאף נראה עימות צבאי ישיר בין טורקיה לבין איראן - שתי אויבות גדולות של ישראל...

לכך יש להוסיף גם אפשרות למעורבות רוסית, לצידה של ארמניה, וזאת במקרה ששטחה הריבוני של ארמניה יעמוד תחת סכנת פלישה [כרגע זה עוד לא קורה].

נכון לעכשיו, המצב בין כל המדינות הנ"ל מתוח מאוד, וברור שיש בכך את התגשמות סימן הגאולה, שנתנו לנו חז"ל, ושהדגיש אותו הרבי מלך המשיח: "אם ראית מלכויות מתגרות זו בזו צפה לרגלו של משיח"!

 

 = = = 

עידכון כ"ג חשון פא

בצעד מפתיע, ועל סיפה של הידרדרות למלחמה אזורית גדולה, הודיעו ארמניה ואזרבייג'אן על הסכם הפסקת אש מקיף, בחסות רוסית. ההסכם נחתם בדרגים הגבוהים ביותר בין המדינות ותחת לחץ של פוטין. במסגרת ההסכם ארמניה למעשה משאירה ברשות אזרבייג'אן את הישגיה (הגדולים), ואף מוסיפה ומעבירה לה שטחים נוספים, וזאת בתמורה להפסקת הלחימה, ולמתן ערבות לקיומו של פרוזדור מארמניה לנגורנו-קרבאך ולעיר הבירה של החבל - סטפנקארט.

כוחות רוסיים כבר החלו להגיע לאיזור, ועומדים להתפרס בו ככח שמירת שלום, למשך 5 שנים לפחות - 1960 חיילים, 90 נגמש"ים, ו- 380 כלי רכב נוספים. ההסכם כולל חילופי שבויים, והחזרת הפליטים הרבים שברחו מאיזורי הלחימה.

נראה שההסכם הושג בשל לחץ רוסי כבד מאוד, וזאת לאחר שאתמול הפילה אזרבייג'אן מסוק קרב רוסי. רוסיה נכנסה לעובי הקורה, רגע לפני שהמצב יצא מכלל שליטה, ועל מנת למנוע מלחמה אזורית גדולה, ואכן הצליחה לייצב את המצב.

אמנם, היו עוד כמה הסכמים שנחתמו בשבועות הקודמים וכולם הופרו במהירות, אולם נראה שהפעם המעורבות הרוסית המסיבית תקנה להסכם יותר יציבות.

בשורה טובה מאזורנו - היום מת סאיב עריקאת - מבכירי הרשות - הרשעות - הפלשתינית - שבמשך שנים רבות עמד בחזית המאבק נגד ישראל, תמך באופן רשמי וגלוי במבצעי מעשי טרור, פעל נגד ישראל ללא לאות באירופה ובארה"ב, תמך בחרם נגד ישראל ובהמשך המאבק של הפלשתינים, הפיץ בעולם את עלילת הדם של ה"טבח" שכביכול צה"ל עשה בג'נין במהלך מבצע חומת מגן, והקדיש את כל חייו למאבק נגד ישראל. ימח שמו וזכרו. "באבוד רשעים רנה", כן יאבדו כל אויביך ה'!

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים" ת"א, פרשן לעניני צבא ובטחון

הנשיא החדש בארה"ב

משמיע להם לישראל: לקט מענות ממלך המשיח אודות הביטחון בארץ ישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...