• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

חיסול הארכי מחבל קאסם סולימאני

חיסול דרמטי מדהים שמשנה את התמונה בכל האזור, תוך כדי שהמוני בית ישראל מתוועדים ושמחים בכל מקום בשמחת ה' טבת "דידן נצח" - חיסלה ארה"ב את מפקד כח-קודס (כח ירושלים) האיראני - קאסם סולימאני, מפקד הזרוע המבצעת של "משמרות המהפכה" באיראן, והאחראי הבלעדי לכל פעילות הטרור של איראן בעולם כולו
חיסול הארכי מחבל קאסם סולימאני
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

חיסול הארכי מחבל קאסם סולימאני

חיסול דרמטי מדהים שמשנה את התמונה בכל האזור, תוך כדי שהמוני בית ישראל מתוועדים ושמחים בכל מקום בשמחת ה' טבת "דידן נצח" - חיסלה ארה"ב את מפקד כח-קודס (כח ירושלים) האיראני - קאסם סולימאני. כח-קודס הוא הזרוע המבצעת של משמרות המהפכה באיראן, והאחראי הבלעדי לכל פעילות הטרור של איראן בכל המזרח התיכון, ולמעשה בכל העולם.

קאסם סולימאני ימ"ש היה מפקדו של כח קודס במשך 22 שנה. כח קודס הוקם ע"י איראן על מנת "לייצא את המהפכה האסלאמית" לכל העולם. לכן, באמצעות כח זה, בנה סולימאני את עוצמתם הצבאית של ארגוני הטרור הפלשתינים, ותמך בהם בכל האמצעים - כמיליארד דולר הועברו מדי שנה לחיזבאללה, חמאס והגי'האד האסלאמי, וזאת ביחד עם אספקת נשק רב, אימונים ע"י אנשי כח-קודס שנשלחו לרצועת עזה וללבנון והקימו שם מחנות אימונים, וכן אימונים מתקדמים בתוך איראן בצליפה, הרכבת והנחת מטעני נפץ ומוקשים, לוחמת גרילה, הפעלת אמל"ח מתקדם וירי טילי נ"ט ורקטות. סולימאני היה האחראי הישיר לדחיפה הגדולה שקיבל חיזבאללה להתעצם בתחום הרקטי, וכך גם לגבי החמאס והג'יהאד. מהנדסים איראנים נשלחו על ידו ללבנון ולעזה על מנת לעזור בפיתוח הרקטות, בניית פירי השיגור המוסווים, ובניית מערכים מתוחכמים לפיקוד ולשליטה על מערך השיגור. סולימאני ראה בחיזבאללה את בן טיפוחיו המרכזי, והוא זה שבנה את עוצמתו הצבאית ויכולות הטרור שלו על מנת שבבוא העת יוכלו אלו לסייע לאיראן במלחמתה נגד ישראל ח"ו.

כמו כן, אלפי הסוכנים של כח-קודס סייעו בידי אנשי חיזבאללה וחמאס (וארגוני טרור אחרים) לאיים ואף להוציא לפועל פיגועים נגד ישראל - כמו למשל הפיגועים הגדולים שהיו בארגנטינה (בבניין הקהילה היהודית, ובשגרירות ישראל - בהם נרצחו למעלה מ- 115 איש, ונפצעו למעלה מ- 520).

מפקד אימפריית טרור ורשע
אימפריית הטרור והרשע שהקים קאסם סולימאני השתרעה בכל המזרח התיכון, וגם הרבה מעבר לו. כיום, אחראי כח קודס לכל המיליציות השיעיות שפועלות בעיראק, לבנון, תימן וסוריה, וכן מאמן ומפעיל סוכנים, ותנועות אסלאמיות, בכל מדינות העולם הערבי, בדגש על מצרים, ירדן ומדינות המפרץ - על מנת לערער את יציבותן, ולגרום בהן למהפך שלטוני אסלאמי קיצוני. כח-קודס פועל גם בטורקיה ומדינות אירופה והוא אשם ישירות בהכוונה והפעלה של פעולות טרור גם במזרח הרחוק, כאשר על פי הידוע עוסקת בכך יחידה 400 של כח-קודס שמתמחה בהתנקשויות ובפיגועים רחבי העולם - תחת הכוונה ופיקוד ישיר של סולימאני.

במשך שנים רבות הפעיל סולימאני טרור ממוקד נגד ארה"ב ואזרחים אמריקנים. לאחר כיבושה על עיראק בידי צבא ארה"ב בשנת תשס"ג היה כח זה - בפיקודו של סולימאני - האחראי הישיר לאימונם של אלפי טרוריסטים עיראקים שיעים ולאספקת רוב חומרי הנפץ ששימשו לביצוע של מאות פיגועים נגד חיילים ואזרחים אמריקנים ששהו במדינה. אלפי אמריקנים איבדו את חייהם במהלך השהות האמריקנית בעיראק מאז כיבושה, ואלפים רבים נוספים נפצעו.

בראייה האיראנית, המערכה נגד ארה"ב בעיראק הייתה מוצלחת ביותר, והיא גרמה לעלייה במעמדו של סולימאני ימ"ש בעיני ההנהגה האיראנית העליונה. במשך השנים הוא הפך להיות אחד האנשים המשפיעים ביותר על המנהיג העליון של איראן ולאחד מאנשי סודו, והדבר רק גרם להגדלת עוצמתו של כח אל-קודס שתחת פיקודו, ולהגדלת פעילותו הקטלנית במזרח התיכון ובעולם.

בשנים האחרונות ניהל סולימאני ימ"ש את כל המהלכים האיראניים שנועדו לכתר את ישראל, ע"י ביסוס וחיזוק של ארגוני הטרור, ע"י ערעור היציבות בירדן ובמצרים, ובעיקר ע"י הזרמה לסוריה של עשרות אלפי לוחמים שיעים (מאיראן, אפגניסטאן ופקיסטאן), וכן אלפי לוחמים איראנים, על מנת לבנות בתוכה מערך גדול שיכלול בתוכו מערכות הגנה אווירית, מפעלי טילים ורקטות, מחנות אימונים, מחסני נשק, ומערכי שיגור של רקטות (גם בעיראק). בשנים הללו מנהלת ישראל מערכה עיקשת, ברובה הגדול חשאית, שפגעה ברוב מרכיבי ההתבססות האיראנית.
המערכה הזו נחשבת למוצלחת בחסדי ונסי ה'. כח קודס היה האחראי הישיר לירי הרקטות שבוצע לעבר ישראל שבוצע לפני מספר חודשים, וכן לירי של כ- 20 רקטות בשנה שעברה, ולשיגור המל"ט האיראני שהופל בידי ישראל. לאחר כל אחת מהפעולות הנ"ל הגיבה ישראל בעוצמה כזכור.

בראש המערכה מול ישראל עמד סולימאני וחיסולו מהווה נס עצום וחסד גדול לעם ישראל, ולעמי מזרח התיכון, וניתן אף לומר שלעולם כולו - וזאת משום שפעילותו חרגה הרבה מעבר לגבולות המזרח התיכון כנ"ל.

חיסול מוצלח של בכירים - בה' טבת
כפי שכתבנו לפני מספר ימים, ארה"ב הייתה מוכרחה לבצע מהלך שיחזיר את ההרתעה האמריקנית, וזאת לאחר שהתברר לה במתקפה על השגרירות האמריקנית כי זו אבדה לחלוטין. במתקפה המוצלחת מאוד חוסלו בליל אמש, ביחד עם סולימאני, גם מפקד כוחות הגיוס העממי (מסגרת הגג של המיליציות השיעיות האיראניות בתוך עיראק), וכן האחראי על קשרי החוץ שלהן, ביחד עם בכירים ואנשי מיליציה נוספים.

לא מן הנמנע שאת המודיעין לחיסול קיבלה ארה"ב בסיוע של מדינות נוספות באזור.

העובדה המדהימה ביותר בעיני היא שהחיסול הכל כך מוצלח אירע בעיצומן של התוועדויות ה' טבת הגדולות ברחבי העולם. ידוע שהרבי שליט"א מלך המשיח דיבר פעמים רבות על כך שב"קדשים הלילה נמשך אחר היום", ולכן התוועדויות רבות, של הרבי שליט"א מלך המשיח עצמו, נערכו דווקא במוצאי היום, גם כדי להמשיך את הקדושה שלו אל תוך ימי החול הרגילים שלאחריו, וכך גם בה' טבת - התוועדויות גדולות נערכו בכל מקום דווקא במוצאי ה' טבת (כולל ההתוועדויות המרכזיות בכפר חב"ד - מקום מגורי) - ותוך כדי השמחה של כולנו על כך ש"דידן נצח" - שלנו ניצח - אכן מתרחש נצחון עצום של הטוב על הרע, ושל האור על החושך, וכפי שזה גם קשור לימי החנוכה, וכזכור שהתקיפה האמריקנית הגדולה על בסיסי חיזבאללה-עיראק הייתה בליל זאת חנוכה.

= = =

נשיא ארה"ב מאיים על איראן

אחרי החיסול, איים נשיא ארה"ב טרמפ על איראן, שאם היא תגיב, ארה"ב תתקיף 52 מטרות אסרטטגיות בתוך איראן, מה שיכול להיות גם התקפה נגד שדות נפט, וכו'.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו נראה כי ניתן להעריך שפניה של איראן אינן למלחמה. סביר להניח שהיא תעדיף לחכות לבחירות בארה"ב, בתקווה שיבחר נשיא אמריקני שיהיה נוח יותר עבורה.

גם ההיערכות האמריקנית הצבאית באזור המפרץ נראית כתואמת להערכה זו. למרות תגבור דחוף של כוחות שנערך בימים האחרונים, וגם בשעות אלו, נראה כי סדר הכוחות האמריקני עדיין רחוק מלהיות מתאים לניהול מלחמה בקנה מידה מלא. נכון לעכשיו, ישנם דיווחים אמינים רק על החשה לאיזור של כח נחתים (מרינס) בהיקף של כ- 2200 חיילים, וכן על 3000 חיילים אמריקנים מהדיוויזיה המוטסת 82, שכבר הזרימה לאזור 750 לאחר תקיפת השגרירות האמריקנית בעיראק. 3000 החיילים האמריקנים מהדיוויזיה המוטסת הנ"ל, שייכים ל"חטיבת הכוננות" של הדיוויזיה, והם נמצאים תמיד במצב הכן להגיע לכל פינה בעולם תוך מספר ימים. גדוד אחד של הדיוויזיה נמצא בכוננות גבוהה אף יותר - ואליו שייכים 750 החיילים שהוטסו כבר בשבוע שעבר.

בנוסף לכך, הועברו לאיזור גם מטוסי קרב נוספים, וספינות קרב נוספות נמצאות בדרך למפרץ. גם 2 ספינות קרב בריטיות קיבלו פקודה לחזור אל איזור המפרץ על מנת לשמור שם על ספינות מסחר ונפט בריטיות.

סך כל הכוחות האמריקנים במפרץ, גם לאחר כל התגבורים הללו, אינו עולה על כ- 25-30 אלף חיילים. רחוק מאוד מ-500,000 החיילים האמריקנים שנפרסו מול עיראק לפני מלחמת המפרץ הראשונה, וגם רחוק מאוד ממספר החיילים שנלחמו בעיראק במלחמת המפרץ השניה. לכן, נראה שעיקר הכוונה האמריקנית כעת היא לחזק את ההיערכות ההגנתית באזור המפרץ (בדגש על עיראק), ולהרתיע את איראן מפעולה התקפית גדולה.

נראה כי לארה"ב ברור שתגובה איראנית כלשהי אכן תגיע, וסביר להניח שהמוציא לפועל המרכזי שלה יהיו המיליציות האיראניות שפרוסות בעיראק, סוריה, תימן ומקומות נוספים. כמו כן יתכן שיותקפו שגרירויות אמריקניות ברחבי העולם, וגם תיירים ואזרחים אמריקנים. ארה"ב וקנדה כבר הורו לכל האזרחים שלהן לעזוב את עיראק באופן מיידי.

שני הצדדים לא מעונינים במלחמה
איראן להערכתי, תשאף לתגובה שמצד אחד תבנה מחדש את ההרתעה שלה, ו"תחזיר את הכבוד" הלאומי שלה שנפגע מבחינתה ע"י חיסול סולימאני ימ"ש שהיה מקורב ביותר למנהיג איראן, ומצד שני איראן לא מעונינת להביא את ארה"ב לתקוף את מתקני הנפט שלה או את מתקני הגרעין האיראני. טראמפ שואף, מצידו, למזער ככל הניתן את התגובה האיראנית הצפויה, כך שארה"ב לא תיכנס למלחמה בקנה מידה מלא עם איראן. לכן, הימים הקרובים יהיו מלאים בדיווחים על איומים מצידה של איראן ובעלי בריתה, וכן באיומים שכנגד, וגם בדיווחים על היערכות צבאית של איראן והמיליציות, ובהיערכות של ארה"ב ובעלות בריתה במפרץ ובאירופה.
להערכתי, גורמים רבים פועלים מאחורי הקלעים על מנת לרסן את התגובה האיראנית, וביניהם רוסיה, סין, וגם מדינות אירופה.

באיראן מאשימים את ארה"ב כמובן, אך גם בצה"ל נערכים לפעילות מוגבלת שאולי תהיה ח"ו בצפון (או בדרום), וישנה העלאת כוננות מסוימת, וגם תגבור כוחות קטן. איראן כנ"ל לא מעונינת במלחמה, ולכן לא סביר כלל שחיזבאללה או הגי'האד יבצעו מהלך גדול נגד ישראל ח"ו, אלא מדובר בהיערכות לפעולה מקומית ומוגבלת, שגם היא אינה וודאית [בניגוד לתגובה מול ארה"ב - שהסבירות אליה היא אכן גבוהה].

ישנם דיווחים רבים על פעילות של חיל האוויר בשמי לבנון (ככל הנראה למרות הרתעה ואיסוף מודיעין), וגם על תקיפות בסוריה ובעיראק, שלפחות חלקן מיוחסות לישראל. יש לזכור כי גם סוריה חוששת מאוד מעימות עם ישראל, משום שהדבר יביא למיטוט מהיר של שלטון אסד שניצב כיום על כרעי תרנגולת.

תרחישי הסלמה
למרות שאיראן וארה"ב אינן מעונינות במלחמה, תרחיש של הדרדרות למלחמה כוללת ביניהן בהחלט אפשרי. תגובה איראנית שתפגע בחיילים אמריקנים רבים, תוביל בהכרח את ארה"ב לתגובה שכנגד, ומשם הדרך למלחמה כוללת קצרה.

כך או אחרת, העובדה שארה"ב ניצבת כעת מול איראן, תוקפת בסיסי מיליציות איראניות (שפעלו נגד ישראל), מחסלת את סולימאני (בהמשך לחיסול של מנהיג דאעש), ונערכת לפעילות נרחבת יותר מול איראן (וגם לוחצת עליה כלכלית), היא נס גלוי וחסד ה' נפלא, והתממשות מחודשת וברורה של הנס המדהים שהרבי שליט"א מלך המשיח דיבר עליו כה רבות בזמן מלחמת המפרץ: "למכה מצרים בבכוריהם" - שהקב"ה מכה את מצרים (שונאי ישראל) באמצעות ה"בכורות" של אומות העולם (ארה"ב ובעלות בריתה), בלי שישראל צריכה לעמוד בעצמה מול כוחות הרשע הללו.

כפי שהרבי שליט"א מלך המשיח מסביר (בלקוטי שיחות חלק י"ב - שיחה לשבת הגדול) - הנס הזה של "למכה מצרים בבכוריהם" הינו חלק מהגאולה, משום שבגאולה יהיה אתהפכא חשוכה לנהורא = החושך יהפוך לאור - והעובדה שאומות העולם הן אלו שמכות את צוררי ישראל, הינה מעין הפיכת החושך לאור.

שנזכה בקרוב ממש לאור הגאולה האמיתית והשלימה, ומתוך שמחה וטוב לבב, וכפי שכבר הובטחנו - מתוך נסים ונפלאות!

 


מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת דרכי תמימים, פרשן לעניני צבא ובטחון
להצטרפות לקבוצה
https://chat.whatsapp.com/KXik0b2qHEZLU4fxXIQfUb

תקיפה אמריקנית גדולה על חיזבאללה-עיראק

הרבי שליט״א מלך המשיח במסר לעם ישראל: ״ארץ ישראל המקום הכי בטוח בעולם״, ״אין מה לפחד״

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...