• ב"ה ימות המשיח!
  • ז' אייר התשפ"ד (15.05.2024) פרשת אמור

דעה / היום בו העולם התמלא אורה

כמו הרועה הנאמן. יום הולדתו של הרבי שליט"א מלך המשיח זהו הזדמנות מיוחדת לכל אחד ואחת ללמוד מהנהגתו המשלבת דאגה אישית לכל יהודי ופעולות אוניברסליות להבאת הגאולה האמיתית והשלימה
היום בו העולם התמלא אורה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

קורה, ולעיתים אדם מרגיש כי חייו מכוסים באפלה. לעיתים אלו אפילו רגעים בודדים, אך התחושה לנוכח העתיד הלוט בערפל מעיבה על הרגשת היציבות הבסיסית של האדם. הדבר הנדרש ברגעים כאלו, היא קרן אור שתאיר את העלטה, קרן אשר לאורה ניתן לצעוד בבטחה, המעניקה שלווה, ביטחון, משמעות וסיפוק עצמי.

חכמינו זכרונם לברכה מספרים כי כאשר נולד משה רבינו – התמלא הבית כולו באור. היה זה סימן מובהק כי התינוק שנולד אינו ילד רגיל, אלא אורו עתיד להפציע ולהאיר למרחקים. ברבות השנים אכן כך קרה, ומשה רבינו נבחר על ידי הקדוש ברוך למנהיג הראשון של העם היהודי. הוא הוביל את התרחשותם של האירועים המכוננים ביותר בהיסטוריה של עמנו, כמו יציאת מצרים, קריעת ים סוף, מתן תורה, ועוד. משה רבינו מכונה גם 'רבן של כל הנביאים', הוא זה שמסר לנו את התורה הקדושה, וגם כיום אורו והשפעתו נוכחים בחיים היהודיים באופן מורגש.

אמרה נוספת של חכמינו זכרונם לברכה אומרת כי 'גואל ראשון הוא גואל אחרון', ואכן גם אצל הגואל האחרון, הלא הוא הרבי שליט"א מלך המשיח, אנו רואים כיצד אורו והשפעתו ממלאים את העולם כולו. בהיותו נושא בתפקיד המשיח, הגואל שמצעיד את העולם אל תקופת אחרית הימים, הוא מכונן לאורך השנים מהפכה יהודית חובקת עולם, אשר תקצר היריעה מלפרט אודותיה.

הימצאותו של הרבי שליט"א מלך המשיח בדורנו, השפעתו על משעולי דרכינו ונוכחותו בחיינו, היא קרן האור הבהירה והזכה שאינה מותירה אף פינה אפלה. משנתו כה רחבה, תורתו כל כך מרווה, הוראותיו מקיפות כל נסיבה.

י"א ניסן, יום הולדתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, הוא סיבה למסיבה עבור כל יהודי ויהודיה, ולמען האמת – עבור כל אחד ואחת בכלל. זהו היום בו התמלא העולם כולו אורה, שזוהרת ומאירה גם למרחקים, וגם בחיינו האישיים. כבר אין צורך לתעות במשעולי החיים, כי אין דבר שנותר לא פתור. הכל ברור ונהיר, ונמצא בהישג יד.

מובא כי ביום ההולדת של אדם, מזלו גובר. מובן אם כן כי ביום ההולדת של נשיא הדור, מזלו של כל הדור גובר. זהו גם יום הולדת עבור כל אחד ואחת מאיתנו. אחד מהמנהגים ליום ההולדת, אותם קבע הרבי שליט"א מלך המשיח, אומר כי יש לקבל החלטה טובה לתוספת התחזקות בלימוד תורה והידור מצווה. זו הזדמנות עבורנו לקבל החלטה לחזק ולהעצים את ערוצי ההתקשרות שלנו אליו – באמצעות לימוד תורתו, קיום הוראותיו, והכתיבה אליו באמצעות 'אגרות קודש'.

הרבי שליט"א מלך המשיח משלב באופן תמידי בין תפקידיו כרועה נאמן ואישי של כל יהודי, ומנהיג כלל עם ישראל. הוא מתמרן ביכולת מופלאה ובהצלחה אלוקית בין הקשר האישי והמענה הפרטני לכל אחד ואחת, ובין הנעת תהליכים עולמיים לשם הגשמת וביצוע המטלה המרכזית – הבאת הגאולה האמיתית והשלמה.

זוהי דוגמא עבורנו ההולכים בדרכיו, לאמץ ולחזק את ההתקשרות אליו כנשיא הדור, ראש בני ישראל, ולקחת אחריות כללית על סביבתנו הקרובה והרחוקה. להנגיש ולהביא את האור המיוחד של הרבי שליט"א מלך המשיח אדם ולכל פינה, כאשר גולת הכותרת היא פרסום בשורתו ונבואתו העיקרית – "הנה זה משיח בא" – משיח כבר נגלה, והנה הגאולה האמיתית והשלמה מגיעה מיד ממש.

השמאל המשיחי

דם חיילנו הגיבורים נשפך לשווא?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...