• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א אייר התשפ"ד (19.05.2024) פרשת אמור

לתת לרבי את המילה

יהודי גרוזיני אחד ששמע מחבר על הוראה של הרבי מלך המשיח שליט"א לבחירות, מקפיד עליה כבר 36 שנה בלי שאלות - מה איתנו?! • סיפור קצר לפני שבת
לתת לרבי את המילה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

סוף סוף סיימנו עם כל הבלאגן הזה של הבחירות וסוף סוף שגרה ושקט. אז עד שכל הנציגים יסיימו עם ההתרת נדרים - שמעו משהו ממש חזק שקרה לי אתמול:

רצתה ההשגחה, ונקרה לפני ביקור באחד מבתי הרפואה בארץ. הייתי צריך לחכות להליך בירוקרטי מסויים שלקח זמן, אז בינתיים הסתובבתי במחלקה להניח תפילין עם יהודים מתוקים. משהו טוב יש בהמתנה לבירוקרטיה, והוא שההמתנה המורטת עצבים הזו גורמת לאנשים להסכים מיידית להניח. טוב. כמעט כולם הניחו ואנכי שמח הייתי וטוב לב.

האחרון אליו ניגשתי להציע את תפיליי היה יהודי גרוזיני (ה"אצלנו הגאורגים" בו התפאר גילה לי) שגם כן הסכים מיידית להניח, שכן עוד בטרם הספיק להניח בבית הוצרך להגיע הנה.

כשחלץ את התפילין, עוררתי אותו על בקשת הגאולה והמלכת המלך המשיח. רק הזכרתי את הרבי שליט"א מלך המשיח הוא מיד התמלא רוח ביטחון עצמי כאומר "אל תספר לי מי זה הרבי מליובאוויטש". והנה התרוממה עליי רוחי - הופה. סיפור. זה כבר יותר מעניין מהיהודי המבוגר שהניח לפניו שהכריז ''אני חב''דניק'' כי הוא למד לפני 70 (!) שנה בכפר חב''ד-צפריה.

''תראה, זה היה לפני 36 שנה בערך" - פתח היהודי הגאורגי את סיפורו. "היה אז בחירות. הייתי בחור צעיר. זו היתה הפעם הראשונה בה הייתי בעל זכות בחירה. ניגש אליי יום אחד חב''דניק, כמוך, והביא לי תמונה של הרבי עם עשרים אגורות [=דמי חנוכה] ואמר - 'הרבי אומר להצביע גימ''ל'!

"אצלנו הגאורגים", הבהיר שלא אטעה, "מכירים את הרבי כבר הרבה שנים. עוד כשהרב אלאשווילי היה בגרוזיה שמענו על הרבי. ואני ידעתי דבר אחד - אם הרבי אומר שצריך להצביע ג', אני מצביע ג'!". ההחלטיות והנחרצות בקולו נאמרו ממש במרץ נעורים מרתק, שבאמת שכחתי לרגע שאני בלב מחלקה הומה.

"תקשיב לי טוב" - המשיך היהודי עם לב הזהב בסיפורו (היה לו גם לב זהב בשרשרת, אם איני טועה) - "אני נדרתי נדר עם הרבי. אם הרבי רוצה שאני יצביע ג' - יתהפך העולם אני רק עם ג'! כל החברים שלי, המשפחה, כולם יודעים - 'הוא עזבו אותו, הוא מצביע לגימ''ל'... עד היום בכל בחירות, אני מגיע לקלפי וברור לי - אני מצביע רק ג'! גם לכנסת וגם למועצה! האמת אני אגיד לך, אני פעם הייתי מנהל פה מכולת בעיר ליד האיזור החרדי, ואני לא הכי מסתדר איתם. וגם רציתי דווקא ש(-מתמודד פלוני) ייבחר. אבל בגלל שהרבי אמר - אני רק ג'!"...

הלהט והפשטות בהם נאמרו הדברים ממש ריתק אותי. "ואתה יודע מה עוד? כל בחירות מתקשרים אליי מתמודדים, חברים שלי, ומוודאים שאני מצביע להם. אני אומר להם 'כן כן, בטח, ברור', אבל כשאני בקלפי - אוטומט אני שם ג'..."

***

אחרי שנפרדנו בלבביות, הלם מוחי מהרהורים. פשוט וואו.

יהודי פשוט ותותח אחד, שמילה חד פעמית אחת של הרבי שליט"א מלך המשיח לפני 36 שנה בוערת בו כאילו שמע אותה היום מפי הגבורה! החברים, המשפחה, הג'ובים, החיכוכים עם קהל היעד עבורו הוא מצביע ואפילו האינטרסים האישיים שלו - לא עומדים בכלל באופציה מול המילה של הרבי שליט"א מלך המשיח, והוא אפילו לא בירר על מה ולמה!

אם תרצו, אפשר בטיפשות להשליך את זה לחשבון נפש של עסקני הקהילות החב''דיות שעשו פה לילות כימים בשביל ההסתדרות ביום שאחרי, ועל הדרך לא שמו לב לכמה הוראות של הרבי שליט"א מלך המשיח בעניין - אפילו אם הם היו עם תמרור אזהרה ברור גדול ובולט.

אבל לְמָה, הרי גם ייצאו עליי בתגובה עם הררי שיחות מכתבים ומענות שאני לא מבין בהם, ועוד ועיקר - מה החכמה לתקן אחרים.

אני לעצמי לקחתי המון מהמפגש העוצמתי עם היהודי הגאורגי התותח הזה, שהכריז שם בלב המיון הרועש בלי לספור אף אחד - "אני לרבי נתתי את המילה!".

כך תבחרו נכון את החלונות שלכם

דם חיילנו הגיבורים נשפך לשווא?

תגובות

  • מענדי , כ"ב אדר א' התשפ"ד, 21:39

    הטור יפה רק חבל על הסיומת הלא נכונה.

    והיא: שבגלל שאינך מבין בהוראות הרבי בעניין הבחירות (כפי שרשמת בעצמך), לכן אתה חושב שכל עסקני חב"ד טועים, ורק אתה החסיד, ורק אתה הצודק (למרות שכנ''ל, אינך מכיר ואינך מבין בהוראות אלו של הרבי)

  • אלירן , כ"א אדר א' התשפ"ד, 15:13

    חחח אין על הגרוזינים.
    חזק ביותר!

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...