• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א ניסן התשפ"ד (29.04.2024) פרשת מצורע

האם יש לי את היצר הרע הגדול ביותר בהיסטוריה?

היצר הרע בדורנו, רגע לפני סיום תפקידו ההיסטורי אומר לחסיד: תתתעסק בכל הדברים הטובים ותרגיש שאתה חסיד ושליח! אבל לימוד ענייני גאולה ומשיח את זה נשים בצד נשמור לאחרי זה... הרב אסף דפנה בטור מעורר
האם יש לי את היצר הרע הגדול ביותר בהיסטוריה?
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

האם יש לי את היצר הרע הגדול ביותר בהיסטוריה?

בדורנו זכינו לשמוע את הביטוי שחיכו לו בכל הדורות, שאנחנו "דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה".

והנה הרבי שליט"א מלך המשיח מאז עלייתו על כס הנשיאות חותר להבאת הגאולה האמיתית והשלמה לעיניי כל!

ובפרט בשנות הנונים ששם שמענו את בשורת הגאולה בצורה הכי ברורה פשוטה ומוחשית, שהנה זה משיח בא!

ומי שקצת מרגיש יבש או עם זכרון עמום, מומלץ ללמוד את הספר בשורת הגאולה ולרענן את הזכרון והחיות...

והנה בעומדנו ברגעים האחרונים של הגלות, אומר הרבי שליט"א מלך המשיח שהשליחות היחידה כיום היא לקבל פני משיח צדקנו (פרשת חיי שרה תשנ"ב) ולהתחיל לחיות עם משיח (פרשת פנחס תשנ"א).

כיצד עושים זאת? על ידי לימודי ענייני גאולה ומשיח!

שללימוד זה יש את הכוח לחדור לרגש הלב ולהביאו למצב שהוא מצפה מייחל ומתרגש מהגאולה, וממילא הלב גם חיי את העניינים שצריך לחיות. (פרשת תזריע מצורע ופרשת בלק תשנ"א)

זאת אומרת שבדורנו צריך לעשות הכל, כל מה שעשו עד היום ללמוד נגלה וחסידות ולהתפלל כמו שצריך.

אך הדגש הוא על לימוד ענייני גאולה ומשיח שמטרת הלימוד הוא לחיות באופן גאולתי באופן נעלה יותר, ובכך כמובן גם להשפיע על הסביבה ולהכינה לגאולה השלמה.

והנה מגיע היצר הרע בסוף זמן הגלות, ומבין שסופו קרב, הטוב הנצחי הולך לנצח את הרוע הזמני, לכאורה היה אמור היצר הרע להתייאש לשבת לחכות ולבכות את מותו.

אלא שאנחנו מכירים אותו היטב ודבר אחד הוא לא וזה, פרייאר, ואדרבה כאשר הוא מרגיש שצד הקדושה מתחזק הוא מתגבר בכל כוחו כדי לתת את המכה ולהחליש כמה שניתן את צד הקדושה.

ובדורנו זה מבין היצר הרע את השליחות ההיסטורית של הדור, וכמו שמסביר הרבי שליט"א מלך המשיח שאין המצווה נקראת אלא על שם גומרה.

ולכן דורנו זה שהולך להכות בפטיש ולהפיל את סכר הגלות בפועל ממש ולזכות בכל הקופה של הגאולה ולהביא קץ וסוף לשלטון הטירלול של הסטרא אחרא כמו שאמרנו בתפילות הימים הנוראים "עד מתי ימלוך מלך אביון?"

מתחכם היצר בכל כוחו כיצד לעכב את סופו כיצד למשוך עוד קצת זמן שאול שיש לו ובנתיים הוא יוכל לפעול עוד קצת רוע סבל צער וקושי בעולם.

והנה בצוות החשיבה של הסטרא אחרא עשו סיעור מוחות והגיעו למסקנה שלבוא ליהודי ולומר לו לא ללמוד חסידות לא להתפלל ולא לקיים תורה ומצוות ובפרט לחסיד חב"ד זה לא in, זה לא מתאים, זה לא ליברלי, לא ליגטימי, באמת בשנות ה2000 איפה חופש הבחירה? "כאילו כזה דהה...".

חשב לו היצר על פתרון אחר אני לא אפריע ליהודי ובפרט לחב"דניק ללמוד חסידות להתפלל לעבוד על המידות להתבונן להרצות להתוועד ובקיצור להיות חסיד שופרא דשופרא!

אדרבא שיתעסק בכל הדברים הטובים וירגיש שהוא חסיד ושליח!

אבל לימוד ענייני גאולה ומשיח את זה נשים בצד נשמור לאחרי זה, וגם אם לומדים קצת בין אם זה את שיחת הדבר מלכות ובין ספרים אחרים זה יהיה באופן של לצאת ידי חובה, לטפוח לעצמי על השכם שהנה אני מקושר מעשיי מצדיקים את הדגלון שעל דש חליפתי.

אבל ללמוד בעיון בכל יום ולהתבונן בדברים חס ושלום הס מלהזכיר.

ובפרט לנסות ולחיות כך מתוך הרגשה של גאולה מתוך פרצת מתוך שליחות שהגאולה כבר כאן היי היי היי תירגע תעצור יש כל כך הרבה דברים טובים לעשות בעולם ללמוד, להרצות, להתבונן, מדיטציה, ספורט, כסף...

למה אתה אוכל את הראש עם הגאולה הזו? עבור נושא ומהר!

כמה אברכים אתם מכירים שחיים גאולה? או לפחות רוצים לחיות גאולה?

כן כן יש את ההוא והרב ההוא שאוהבים לספר עליהם שהם בעניין...

אבל אצלנו בקהילות כמה יש חיות סביב הנושא כמה בעירה?

אלא זה וודאי שהדבר מצריך חיזוק, להתחיל ללמוד באופן של אליבא דנפשא יום יום ידרשון, "שערי גאולה" "בשורת הגאולה" "עניינו של משיח" "דבר מלכות" 

וכאן המקום להזכיר על הספר החדש שיצא "הדרך הישרה" ליקוט ענייני גאולה ומשיח בצורה פשוטה נפלאה ויום יומית שיטת הטפטפות לטפטף גאולה לוריד באופן יומי.

חבילת הפרימיום היא כמובן ללמוד את כולם, אבל זו לא הנקודה.

הרעיון הוא לתפוס כל נושא בגאולה שליבנו חפץ בו ולנסות להחדיר ולחקוק אותו בעצמות, לחיות ולהחיות איתו את הבית את הסביבה וכו...

זו הדרישה של הרבי שליט"א מלך המשיח מאיתנו, זה מה שיגמור את הגלות סופית.

דיימנו לעצמכם שמגיעה איזו מגיפה לעולם (נשמע מוזר נכון?) והאנשים שאמורים למצוא תרופה למגפה או חיסון יושבים במשרדים ושוברים את הראש כיצד להציל את האנושות ממיתה מיותרת ולהציל כמה שיותר אנשים, ופתאום כמה מדענים בכירים בחברה מתחילים לדון בנושאים אחרים מאד חשובים תרופות מדהימות למחלות שונות ואפילו פריצות דרך שהם גילו שאין כמותם...

הרי ברור שאנשים אלו הם פושעים כבדים הם מתרשלים וגרוע מכך הם בורחים מהמשימה העולמית להציל את העולם.

והנה למצוא תרופה לגלות שאחראית על כל הצער סבל חולי ובעיות הקיימות בעולם הרבי שליט"א מדען הגאולה הגדול המשיח בעצמו מגיע ואומר חברים הדרך לעשות זאת בצורה המהירה והקלה ביותר מבין כל הדרכים היא ללמוד ענייני גאולה ומשיח בעיון בחיות בהורדת ובהחדרת המסרים לרבדים הכי פנימיים של הנפש, ולאחר מכן להשפיע על כל מי שבא איתנו במגע.

כן אבל ליקוטי שיחות זה מאד מעניין ובכלל האגרות של הרבי שליט"א מלך המשיח זה חבל"ז ומה תגיד על המאמרים עפה פה אלוקות, יעסס על העולם!

אז שוב, לא רק שאני לא אומר שלא צריך ללמוד את כל זה זו חובה! חובה! חובה!

זה ברור! ללמוד חסידות בשופי ללמוד נגלה כדי לייצב את הנפש להתפלל, לתת צדקה באופן הכי נעלה.

כמו ששמעתי מאחד המשפיעים שנגלה זה העצים וחסידות זה האש שמדליקה אותם!

אלא שזה הכל בסיס כדי לחיות אלוקות שהיא הבסיס כדי להתמקד בנקודה שצריך כרגע, שבמהלך השבוע שלי אני אחשוב אדבר ואפעל גאולה בעולם.

ולכן במסקנה יבשה יוצא שאני יודע שקשה לשמוע אותה, גם לי זה זה קשה בתור אחד שבמשך שנים קופץ מנושא לנושא ללא מיקוד ובכל פעם קופץ על עגלה מעניינת אחרת, פשוט להבין שאם חפצי סיום גלות באופן סופי אנחנו אז כדאי ורצוי שכמה שיותר מהר נתעשת על עצמנו

נתאפס ונתמקד בכיצד לקחת חומרי גאולה ולהתחיל לחיות איתם כחי כדי להחיות.

ועכשיו נחזור לכותרת אז האם יש לי את היצר הרע הכי גדול בהיסטוריה?

התשובה לעניות דעתי היא כן מוחלט! מכיוון שהיצר מבין את המהלך האלוקי של הרבי שליט"א מלך המשיח להביא גאולה על ידי לימוד ענייני גאולה,

רואים כמה קשה להתמקד בלימוד איכותי ועיוני שיביא שינוי בחיי היום יום שלנו.

ומה שהכי גרוע בכל העניין שהיצר נשמע כזה תמים "מה סך הכל עשיתי, הסטתי אותך מלימוד ענייני גאולה, לא נורא העיקר שעשית חת"ת!

תמימות נוראית שרבים אברכים הפילה בחוסר חיות בעניין העיקרי לחיות גאולה...

אז קדימה חברים פראיירים אנחנו לא! בואו ניקח אחריות נפתח שיעור או נלמד לעצמנו אבל באופן שאנחנו הופכים להיות שגרירים, חפרנים שלא מרפים מהנקודה.

אצלנו בבית ובקהילה אנחנו משגעים אנשים על נושא אחד! התחזקות והתקדמות ברמת הגאולתיות שלי.

ובמילים של הרבי שליט"א מלך המשיח "לפתוח את העיניים" אם יש לנו את היצר הרע הגדול בהיסטוריה זה אומר שיש לנו את הכוחות הגדולים ביותר בהיסטוריה, כדי להתמקד ולהיות חדורים בנקודה האחת והיחידה:

יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד!

5 הערות על המצב הבטחוני והמדיני: אילו רק היו אומרים 'בעזרת ה'' הכול היה אחרת...

היום בו העולם התמלא אורה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...