• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

טור אישי / איש חסיד היה

בסעודת שבת היתה התלחשות שהרב אמר לקרוביו ולבאי ביתו שהוא נוסע לרבי כי הוא רוצה לזכות בתשרי האחרון שלו להיות אצל הרבי שליט"א מלך המשיח • טור מיוחד על הרב ישראל הלפרין מאת הרב מנחם ישראלי
איש חסיד היה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

העיניים דומעות, הלב מסרב להאמין.

הייתכן? רלי הלפרין, אייכה? (השמטת התואר "הרב" היא כמובן לא מתוך זלזול בכבודו, אלא כי צמד המילים "רלי הלפרין" זה פשוט היה מושג אצלינו התמימים, אחד מן המושגים שנחשפנו אליהם במהלך התשרי'ס ביים רבי'ן).

מאז שאני זוכר את עצמי כד הוינא טליא (כאשר הייתי טלה, קרי: צעיר) בתשרי'ס אצל רבינו, בשבת תחכמוני ב-770 העמוס לעייפה אלפי חסידים. לאחרי לילות של סיבובים מעגליים בין לגימת לחיים בסוכה של שטרסברג לנענועי הלולב בסוכת 770 וכו' וכו',ישנו שלב שכבר לא מבחינים מי מגיע ומתי הגיע, התמים החסידי נמצא בבחי' "נפשי יסובב ינחני במעגלי צדק"… ולמרות האלפים הרבים, כולנו זוכרים היטב את הרגע בו עבר רחש בקהל "ההרצליאנים הגיעו".

ה"רחש" היה רק מצד הקהל, אבל מצד "ההרצליאנים" זה לא היה רחש כלל וכלל, זו היתה הכרזה רמה ונישאת, הכרזה הניכרת גם בתוככי ההמולה רבתית ד-770, הכרזת הקודש "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".

הכרזת יחי כמו שלימד "הרב רלי", מתוך התבוננות מעמיקה במהות האדון, ומתוך ביטול עמוק למשלח, כחסיד העומד לפני רבו.

כמוהל, זכיתי לראות אותו כמה פעמים כסנדק, על ברכיו זכיתי לעשות את הברית. וגם שם היה אפשר להבחין בביטולו הפנימי והייחודי: אצל "אחינו בני ישראל הספרדים" נהוג שהסנדק מברך לאחר הברית את הקהל, אבל מנהג חב"ד הוא שהסנדק לא מברך. ברכה מקבלים רק מהרבי שליט"א מלך המשיח.

כמובן שבהיות וחסידי חב"ד יושבים בקרב כלל ישראל, בבחינת "בתוך עמי אנוכי יושבת", אט אט חדר מנהג זה גם לחלק מן החסידים. זהו בהחלט מנהג יפה ונהדר שהסנדק מברך, וכי למה לא???

זהו, שאצל הרב רלי, לא היה שייך לקבל ברכה גם לאחר היותו סנדק בברית ולמרות שזה מנהג יפה יפהפה… הוא התעקש ש"אנכי עפר ואפר", ברכה מקבלים רק מהרבי שליט"א מלך המשיח.

היו כאלה יהודים תמימים שהתעקשו והניחו את ידיו של הרב רלי על ראשם כדי שיברכם, במצבים כאלה הוא פשוט זרם איתם, וכך הוא בירך: "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".

ליבי ליבי עם קהילת חב"ד הרצליה שאיבדה את היקר להם מכל, הרב ישראל הלפרין ע"ה.

בתחילת שנה זו תשפ"ב, בשבת פרשת האזינו, יב' תשרי זכיתי לעשות ברית בהרצליה (אצל משפחת עמרני היקרה). הרב היה הסנדק, וכמובן שכדרכו הוא ניהל את השבת ביד רמה, יהריקודים בסעודת שבת שהיתה גם סעודת המצוה היו מיני שמחת תורה. היתה התלחשות שהרב אמר לקרוביו ולבאי ביתו שהוא נוסע לרבי כי הוא רוצה לזכות בתשרי האחרון שלו להיות אצל הרבי שליט"א מלך המשיח. "עיני עיני יורדה מים", מי היה מאמין שכ"כ מהר… 

בטח ובוודאי, הוא יזעק ברקיע את הכרזתו המהדהדת למרחוק, קהילתו תצטרף אליו מלמטה, ביחד עם כל עם ישראל, עדי נביא ונפעל את ההתגלות המלאה של "א-ד-ו-נ-נ-ו מ-ו-ר-נ-ו ו-ר-ב-י-נ-ו מ-ל-ך ה-מ-ש-י-ח ל-ע-ו-ל-ם ו-ע-ד".

770 צמוד לבית המקדש השלישי

כמה הערות על "שיוויון בנטל" | הרב מנחם ישראלי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...