• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

דעה / מה אפשר ללמוד מהמלחמה באוקראינה?

מכל דבר שרואים בעולם, אפשר ללמוד הוראות בעבודת השם - כך קיבלנו מהבעל שם טוב. מה אפשר ללמוד מהמלחמה המתרחשת כעת בין רוסיה לאוקראינה?
מה אפשר ללמוד מהמלחמה באוקראינה?
צילום: Adam Schultz, The Presidential Press and Information Office, President.gov.ua
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

הרבי שליט"א מלך המשיח מסביר תמיד, כי מכל דבר שיהודי רואה או שומע, אפשר ללמוד הוראה בעבודת השם.

וכפי לשון קודשו של הרבי שליט"א מלך המשיח: "ידוע פתגם הבעל שם טוב שבכל דבר שאיש הישראלי רואה או שומע – יש בזה הוראה בשבילו בעבודת השם יתברך. ובאמת בהתבוננות גם קלה מובן, שזהו חלק ממצות האמונה שאין דבר במקרה, ובצירוף הודעת המשנה: "אני נבראתי לשמש את קוני".

אם כך, מה אפשר ללמוד מהמלחמה המתחוללת כעת באוקראינה?

ולדימיר פוטין:

האם כאשר פוטין היה ילד קטן, הוא חשב שיבוא יום וכל העולם יעקוב אחד מעשיו בנשימה עצורה? שאדם אחד יקבע איך יראה העולם ביום שאחרי?

בשיחת י' שבט תשמ"ו, דיבר הרבי שליט"א מלך המשיח על פצצת האטום, להסביר, שכמו שאדם אחד (אפילו ילד קטן) יראה פתאום את כפתור ההפעלה של הטיל, בלחיצת כפתור אחת הוא יוכל לשנות את כל העולם!

מכך ניתן ללמוד הוראה בעבודת השם, שכל יהודי יכול לשנות את כל העולם ברגע אחד, על-ידי כך שהוא מוסיף בעוד מצווה ומעשה טוב - וכך יכול להביא את הגאולה ולשנות את העולם.

ולדימיר זלנסקי:

כאשר מדינת בריטניה הציעה לנשיא אוקראינה ולמידיר זלנסקי לברוח אליה - הוא סירב. זלנסקי הסביר כי הוא לא יכול לנטוש את אזרחיו ומדינתו בשעת צרה, ודווקא בזמן כזה עליו להישאר שם, ולהילחם.

מכך ניתן ללמוד הוראה למלחמת היצרים: כאשר קל וכיף לנו להיות יהודים טובים ולקיים מצוות, אין לנו שום בעיה לכעוס על היצר הרע ולא להקשיב לו.

דווקא בשעה קשה, כאשר החלק השמאלי בלב משכנע אותנו לא לעבוד את השם בשמחה - זהו הזמן להישאר במקום, להילחם עם ההרגשות הרעות ולהחליט לנצח! 

ג'ו ביידן:

כאשר פרצה המלחמה וארצות הברית לא שלחה סיוע צבאי לאוקראינה, זלנסקי הביע את מורת רוחו, וציין כי לא ניתן באמת לסמוך על אף אחד.

בעבודת השם, האדם היחידי שיכול להחליט אם תצליח או לא זה אתה בלבד!

בנוסף, אפשר ללמוד על מידת הביטחון בקדוש ברוך הוא. הוא היחיד שאפשר לסמוך עליו בשעת צרה, ולשנות את המצב לטובה.

צניחת הבורסה:

הבורסה העולמית עברה טלטלה קשה בימים האחרונים, בעקבות צניחת המניות באירופה.

ישנו משל ידוע על אדם שנסע בספינה והחליט לקדוח חור בקיר שמפריד בין החדר שלו למי הים. נוסעי הספינה שראו זאת, החלו לצעוק עליו שיפסיק, אך הוא לא הבין מה הבעיה: "מה אכפת לכם מה אני עושה בחדר הפרטי שלי?" - טען.

כאשר אדם עושה מעשה רע, ההשפעה מכך היא לא רק עליו, אלא על כל הסובבים אותו.

זכות הציבור לדעת

אמונה וזעקה מתוך ז"ך אד"ר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...