• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

להדליק את הניצוץ

מפגש קצר, אפילו של כמה שניות, יכול לחולל מהפך בחייו של היהודי. איך זה אפשרי? מתברר שזה כבר נמצא אצלינו בפנים, וצריך רק לגלות את זה. האם אנחנו מוכנים?
להדליק את הניצוץ
שלט בכניסה לבית חב"ד בפושקר הודו. אילוסטרציה.
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בהתוועדות חסידים השבוע שמעתי סיפור מבעל המעשה עצמו, בחור רציני ומוצלח שזכה להתקרב לחיי תורה ומצוות. זה התחיל כאשר במהלך טיול לפני כמה שנים  נכנס לאחד מבתי חב"ד הפזורים בקצה בעולם, לשם הגיע למטרת 'חיפוש עצמי'. כשנכנס, נשאל ע"י שליח הרבי שליט"א מלך המשיח במקום - מהי לדעתו מטרת החיים? וענה "לעשות חיים..". ענה לו השליח בתגובה: "מטרת החיים בעולם היא לעבוד את ה'".

התשובה הקצרה והישירה נכנסה היישר אל ליבו והדליקה את הניצוץ שהיה חבוי, ומאז זה רק ממשיך והולך...

ניתן בקלות לשים לב לתופעה המדהימה בדור האחרון, בנגישות ובמהירות שבה יהודי שב ומתעורר לאמונה בה' ומתקרב לתורה ומצוות, כשבכך מרגיש שמצא את תכלית חייו בעולם. אפשר פשוט לראות במוחש את קיום הבטחת התורה אודות עם ישראל לקראת הגאולה השלימה: "אם יהיה נדחך בקצה השמים משם יקבצך ה' אלוקיך ומשם יקחך" (דברים ל, ד), "לבלתי ידח ממנו נדח" (שמואל ב' יד, יד). כלומר, שהקב"ה מבטיח שאף יהודי לא ישאר לבד, וכל עם ישראל יזכו לשוב ולהתעורר אל ה'.

כיום ממש בתקופת הכניסה לגאולה השלימה - ניכרת בקרב כלל עם ישראל אווירה חיובית וסוחפת של תופעת השיבה לחיבור למקורות העם היהודי באופן עמוק ומיוחד

במציאות הנוכחית כיום, ככל שמתקדמים יותר לקראת זמן הגאולה רואים בעולם במוחש התעוררות אצל כל יהודי, באופן חוצה מגזרים ויבשות. להיכן שרק נלך, נמצא מיד את המפגש בין השליחות של הרבי שליט"א מלך המשיח לקרב כל יהודי, לבין היהודי שמגלה את הניצוץ הקיים בו, שמעבר לכל המחיצות החיצוניות. וכפי שחוזר ומדגיש הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח ש"הבטיחה תורה שסוף ישראל לעשות תשובה בסוף גלותן ומיד הן נגאלין, וכיום אין לך אדם מישראל שלא הרהר תשובה כמה פעמים בימי חייו".

ומהדלקת ה'ניצוץ משיח' שבכל יהודי ויהודי, נגיע ל'ניצוץ משיח הכללי', שיאיר כבר את אור הגאולה בעולם לעין כל, ונקבל פני משיח מתוך שמחה וטוב לבב בפועל ממש.

אם עד לפני שנים לא רחוקות, אצל בחור יהודי שמתחזק בקיום תורה ומצוות ו'חוזר בתשובה' היה קודם לכך חשש כבד מ'מה יאמרו' והתלווה לכך קושי במעבר מנטלי כביכול,

הרי שכיום ממש בתקופת הכניסה לגאולה השלימה - ניכרת בקרב כלל עם ישראל אווירה חיובית וסוחפת של תופעת השיבה לחיבור למקורות העם היהודי באופן עמוק ומיוחד. 

תחושת ההתעוררות בעם - מגלה הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - נובעת מהעובדה שנשמות ישראל מתעוררות מכך שכבר עומדים על סף הגאולה.

ולא רק זה אלא שזה מגיע באופן בריא  ו'טבעי' כביכול, מבלי 'לשבור את העולם'..

אלא, שדווקא החיבור ליהדות מגלה אחדות נפלאה בעם.

ובכלל מי האמין שדווקא בתקופת הדור הזה לאחרי כל הנסיונות והגזירות ושלל תיסבוכים למיניהם נוכל לראות במוחש התעוררות עצומה כזאת שלא היתה כמעט מעולם בקרב יהודים בכל מקום בעולם.

כל המצב מראה את השגחת ה' ואהבתו לעם ישראל בכל רגע נתון, וכמובן, שה' מכין את עם ישראל למצב של הגאולה השלימה אז יאיר אור ה' בעולם בשלימות. 

אז קדימה עולים על הגל...

מי מחליט לפוטין?

ארץ ישראל המקום הבטוח ביותר בעולם / הרב חיים לוי יצחק גינזבורג

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...