• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א אייר התשפ"ד (19.05.2024) פרשת אמור

50 שנה אחרי: הר הבית בידינו

מאז הנס בירושלים ביום שישי האחרון, הר הבית סגור מפני "שועלים הלכו בו" כפי שהיה לזמן קצר אחרי מלחמת ששת הימים, ו"הר הבית בידינו" – פשוטו כמשמעו. 50 שנה אחרי, משטרת ישראל הכריזה שהר הבית סגור לכניסת ערבים. דבר שלא היה מתוכנן • טור דעה אקטואלי • לקריאה
50 שנה אחרי: הר הבית בידינו
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

 אחרי 50 שנה: הר הבית בידינו

מאז הנס בירושלים ביום שישי האחרון, הר הבית סגור מפני "שועלים הלכו בו" כפי שהיה לזמן קצר אחרי מלחמת ששת הימים, ו"הר הבית בידינו" – פשוטו כמשמעו. 50 שנה אחרי, משטרת ישראל הכריזה שהר הבית סגור לכניסת ערבים. כמו לפני חמישים שנה, זה לא ממשלת ישראל שתיכננה את תפיסת הר הבית, אלא מ"מחוסר ברירה", או יותר מדוייק, כפי שאמר הרבי שליט"א מלך המשיח - "כופים אותו עד שיאמר רוצה אני".

גם לפני 50 שנה, כיבוש ירושלים לא היה ב"אשמת" הממשלה. כעת התגלה על כמה היו מדוייקים דברי הרבי שליט"א מלך המשיח שלא היתה לצה"ל תכנית לכבוש את ירושלים, והממשלה לא רצתה את זה, אבל היות שהירדנים המשיכו להפגיז את ירושלים המערבית, התקבלה החלטה לשתק את מקורות הירי, מה שהוביל לכיבוש העיר העתיקה, הכותל ו"הר הבית בידינו".

הערבים ימח שמם הפכו את הר הבית למקום הסתה יום יומי לרצח יהודים באישור ממשלת ישראל ומשטרת ישראל, שמעדיפה לעצור דווקא יהודים שעולים להר הבית, בטענה שזה עלול לגרום למהומות.

ביום שישי היה נס גדול על הר הבית:

■ עם כל הכאב בהריגת השוטרים, מטרת המחבלים היא להרוג יהודים, ואף יהודי לא נהרג.

■ היריות הוכיחו למי שצריך, שלא היהודים הם אלה שמבעירים את השטח.

■ היריות הוכיחו שיש עוד נשק מוסתר בהר הבית.

■ זהות המחבלים ה"ישראלים" מאום אל פחם הוכיחה שוב על "נאמנותם" של ערביי ארץ ישראל, ומעלה שאלות ותהיות על היחס המועדף שהערבים מקבלים במערכת החינוך, ובפרט על העובדה  שמאז שנת 2000 אין יותר פיקוח שב"כ על בתי הספר במגזר הערבי.

■ עוד נס היה, שהיריות היו בשעת בוקר מוקדמת יחסית, כאשר הר הבית היה עדיין ריק מאדם. אם המחבלים היו יורים שלוש שעות יותר מאוחר בשעה שיש בהר הבית עשרות אלפים, ואז בורחים ומסתתרים בין הקהל, איזה בלגן היה אז, וכמה אז היו נהרגים.

■ עוד נס, שהמופתי הירושלמי גילה את פרצופו, כאשר ביקש מכל עשרות אלפי המתפללים להמשיך ולהגיע לירושלים ולהתפלל ליד השערים הסגורים, כדי ליצור לחץ עצום על כוחות הביטחון.

■ נס נוסף, שאחד המחבלים נורה ושכב "מנוטרל" על הריצפה. אחרי שהוא נבדק ונלקח ממנו סכין נוסף שהיה עליו, הוא קם וניסה לחטוף נשק משוטר מג"ב, ואז נורה ונהרג. מקרה שבוודאי ישפיע לטובה על משפטו של אזריה אלאור.

■ התגלה לציבור המחדל המשטרתי, שלא מתקיימות בדיקות ביטחוניות על הערבים הנכנסים להר הבית!! (לעומת הבדיקות הביטחוניות הקפדניות על היהודים העולים להר, ראה למטה, "בשולי הכתבה").

■ צריך לזכור שהניסים האלה קורים דווקא בחודש תמוז, בשלושת השבועות, ש"ייהפכו ימים אלה לששון ושמחה" - והנה, זה התחיל.

■ והנס העיקרי – חמישים שנה אחרי, מפכ"ל משטרת ישראל הכריז שהר הבית סגור ל"שועלים הלכו בו" עד להודעה חדשה. גם הפעם, כמו לפני חמישים שנה, זה לא ממשלת ישראל שתיכננה את נס תפיסת הר הבית, אלא מ"מחוסר ברירה", או יותר נכון, כפי שאמר הרבי שליט"א מלך המשיח "כופים אותו עד שיאמר רוצה אני".

■ בהשגחה פרטית, כל זה בפרשת פינחס עליו מסופר בחז"ל את ריבוי הניסים שנעשו לו בהריגת זמרי.

ואנו מקווים שממשלת ישראל תישמע להנחיות התורה והרבי שליט"א מלך המשיח, ולא תשוב לפתוח את הר הבית לעליית בני אדם בכלל, עד ירידת בית המקדש השלישי מהשמים עם משה ואהרן עמהם, בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש!!

= = = 

בשולי הכתבה:

■ הוואקף הודיע ביום שישי על איבוד שליטה מוחלט במסגד אל אקצה.

■ בנוגע לבדיקות הביטחוניות, מסתבר שהקבינט הביטחוני אישר ב2014 תשעה מעברי בידוק בשערי הכניסה להר הבית. (בשונה מעמדות הבידוק לכותל שפועלות שנים רבות). למרות זאת, מעבר הבידוק היחיד להר הבית שהוצב ומופעל, זה הבידוק ליהודים העולים להר!

■ לדאבוננו, ממשלת ישראל החליטה מיד לשוב ולפתוח את הר הבית למסיתים ורוצחים, למרות הגיבוי האמריקאי לסגירת הר הבית. יחד עם זה, בעקבות מה שקרה, הוואקף וממשלת ירדן אינם יכולים למנוע הצבת מצלמות אבטחה ישראליות (שיועמדו על תרנים) מסביב להר הבית כדי לפקח על השטח. תזכורת: לפני מספר חודשים ביקשה ממשלת ישראל מצלמות אבטחה בהר הבית, ונכנעה לוואקף שהמצלמות האלה יהיו בפיקוח... ממשלת ירדן. כל זה כעת נחלת העבר.

■ לפני חמישים שנה, משה דיין אילץ את הרב הצבאי דאז, שלמה גורן לעזוב את שטח הר הבית תוך איומים,  ומסר את מפתחות הר הבית לוואקף בגלל שחיתות אישית. (ראה בקישורים לכתבה) ממשלת ישראל ממשיכה במחדל חוסר המשילות בהר הבית, שיותר מכל מסמל את החולשה של הממשלה. בחמישים השנים האחרונות היו הרבה מאד הזדמנויות לתקן את המצב, כמו גם בפעם הזו, ושוב החזירו את הר הבית לצוררים מהפחד מה יאמרו הגוים, אותה הנהגה פחדנית מאז מלחמת ששת הימים, שמעודדת טרור ופיקוח נפש.

■ לפני עשרות שנים, הרבי שליט"א מלך המשיח אמר ביחידות לחברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, שאם ישראל תמשיך בוויתורים, יצטרכו לכבוש מחדש את ירושלים. וזה מה שקורה היום, שהר הבית ומקום בית המקדש - המקום הקדוש ביותר בעולם, ותמורת נבואת ישעיהו ש"ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים", ו"ונהרו אליו כל הגוים", הפך מקום המקדש ע"י ממשלת ישראל למקור השראה לטרור האיסלאמי העולמי.

■ מלך ירדן טילפן כבר פעמיים לנתניהו בדרישה לשוב ולפתוח את הר הבית למוסלמים. בירדן יש הפגנות שקוראות לניתוק יחסי השלום עם ישראל. מובן ופשוט שבממלכת ירדן, כל הפגנה מעין זו מתוכננת ע"י גורמי השלטון, (ועצם ההפגנה מהווה הפרה של הסכמי ה"שלום"). ממשלת ישראל יכולה רק לשמוח אם הדבר יקרה, שכן ירדן מפירה בעקביות את הסכם השלום. מצב התיירות ויחסי המסחר בין ישראל לירדן שואף לאפס, אין נורמליזציה של היחסים, ותיירים יהודים שרוצים להגיע לירדן נדרשים להסתיר את זהותם היהודית, במקום שהירדנים ידאגו לשמור עליהם. המצב כיום יותר גרוע מהמצב ששרר בין ישראל לירדן לפני הסכם ה"שלום".

■ בעקבות הסכם ה"שלום" עם ישראל, מדינת ירדן מקבלת מישראל כל שנה חמישים מיליון קוב מים שכבר ייבשו את הכינרת וכמעט גרמו למשבר מים בישראל. כדי להתגבר על משבר המים, מדינת ישראל היתה חייבת להיכנס לפרוייקט יקר של התפלת מים מהים התיכון, ומחירי המים לצרכן עלו פי 5 ויותר. אם הסכם השלום עם ירדן יבוטל בעז"ה, ישראל לא תפסיד דבר, רק תרוויח את עליית מפלס הכינרת, וירידת מחירי המים. גם כך, ירדן מצביעה אוטומטית באו"ם בכל ההחלטות נגד ישראל.

■ דובר המשטרה ביום א' (לא רוצה להגביר את המתח הדתי), ומאשר בעמימות מציאת נשקים נוספים בהר הבית: "אנחנו ביצענו סריקות מדוקדקות במהלך היומיים האחרונים ובמהלכם נמצאו אמצעי לחימה, בעיקר קרים. אחת הסיבות שאנחנו פותחים את ההר בצורה מדורגת זה כדי לבדוק את אמצעי הביטחון החדשים". לאור הידיעה, ממש לא מובנת להיטות ממשלת ישראל לפתוח שוב את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי לארועי הסתה פלסטינים.

■ המשטרה הציבה מגנומטרים בכל הכניסות לערבים להר הבית. הדגש הוא על ערבים כי יהודים ותיירים עוברים מגנומטרים כבר הרבה שנים. עכשיו הערבים לא מוכנים לעבור בדיקה כי זה פוגע בחופש הפולחן שלהם. זה הגיוני. עד היום הכניסו זיקוקים ורימוני עשן ובקבוקי תבערה חופשי חופשי ולא בדקו אותם בכניסה כדי לא לפגוע ברגשותיהם. המופתי לא מוכן להיכנס דרך מגנומטר. הוא ראש המועצה האיסלמית העליונה, יורשת הטעד הערבי העליון, יושב על כסאו של חאג' אמין. הוא יעבור בדיקה אצל יהודים? נציג הואקף אמר "עכשיו תצטרך המשטרה למצוא גורם שיסכים לקבל את המפתחות ולא בטוח שתמצא" אז אני דורש מהר מהר לנצל את ההזדמנות : אני מוכן לקבל את המפתחות. הנה ההזדמנות להיפטר מהוואקף ולחזור להיות ריבונים בהר הבית. (פרופ' אריה אלדד)


■ ח"כ אבי דיכטר (ליכוד, ראש השב"כ לשעבר) יו"ר ועדת חוץ וביטחון: אחר הצבת המגנומטרים בכניסה להר הבית: "העובדה שהווקף הפך להיות ריבון בהר הבית הסתיימה בשישי האחרון". הוא מוסיף: "הערבים עברו שם לקמפיין חדש לפיו 'הר הבית שווה אל אקצא'. הם מנסים לגרום לכך שתהיה בעיה ליהודים לעלות להר הבית. אל אקצא מוגדר כמקום השלישי בקדושתו לאסלאם, וכן כשם שאף אחד שאינו מוסלמי לא יכול להיכנס למכה ולמדינה, הם רוצים לעשות זאת גם בהר הבית, אך ההר יהיה בשליטה של משטרת ישראל".

■ עו''ד יורם שפטל, המייצג את החייל אלאור אזריה בהליך הערעור, אומר הבוקר (א') בתוכנית הרדיו של שרון גל בגלי ישראל, כי יגיש בקשה היום לביהמ"ש להגיש כראיה נוספת את הסרטון מיום שישי האחרון בהר הבית. עו"ד שפטל תיאר את הראיה כ"ראיה מכרעת שצריכה להביא לזיכויו של אלאור"

■ בחול המועד שנת תשנ"א (אוק. 1990) בזמן "ברכת כהנים" בכותל, ערבים שהגיעו להר הבית "להתפלל" השליכו סלעים ובלוקים (שהוכנו בימים שקדמו לארוע) על ראשי מאות אלפי היהודים שעמדו צפופים ברחבת הכותל. היה נס אדיר ואף יהודי לא נפגע, ועוד נס, שקצין המשטרה האחראי על עמדת המשטרה מול הר הבית (מעל ישיבת האידרא), ירה אש חיה במקלע על הפורעים הערבים בכינון ישיר, בלי שקיבל על כך אישור ממפקדיו במשטרה.

יום אחד לפני זה, בשיחת חול המועד תנש"א, ביקש הרבי שליט"א מלך המשיח לעלות להר הבית לקיים שמחת בית הושאבה "במקומות המותרים" (ראה בתמונות בסוף הכתבה). יש לומר שאילו היו עולים להר הבית בהתאם להוראה זו, היו מגלים מראש את ערמות הסלעים והבלוקים שהערבים הכינו מעל הכותל כדי להשליכם על המתפללים.

■ (ניתן לברר בקלות את "המקומות המותרים" בעליה לכל (שלושת) הדעות, היות ואורך הר הבית מדרום לצפון הוא פי כמה וכמה מרוחב בית המקדש השני, ואם מודדים ממיקום קודש הקדשים לפי הדעה המחמירה ביותר דרומה, את חצי רוחב העזרה לכיוון דרום, ומהדעה המחמירה ביותר צפונה את חצי רוחב העזרה לכיוון צפון, ומוסיפים מכל צד חמשה מטרים, לכאורה, מותר לטמאים לעמוד במקומות אלו על הר הבית לכל הדעות. שקלא וטריא בדעת הרבי שליט"א מלך המשיח האם מותר לעלות על הר הבית "במקומות המותרים" מתוך קובץ הערות הת' ואנ"ש 770 (כסלו תשע"ה) בסוף הכתבה).

■ החל מאייר תנש"א, הרבי שליט"א מלך המשיח התייחס לעליה זו של יהודים לארץ ישראל "מעין קיבוץ גלויות לעתיד לבוא", היות שאז התאפשר בפעם הראשונה ליהודים מכל אותן ארצות להגיע לארץ ישראל בהמוניהם בפשטות כלשון הכתוב בנבואה: "קהל גדול ישובו הנה, כספם וזהבם אתם", ולא כפי שהיה בשנים שקדמו, שברחו מאותן מדינות בעירום וחוסר כל.

וכל זה איננו שווה לי \\ דעות • ראובן רענן

דם חיילנו הגיבורים נשפך לשווא?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...