• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

מערכת ישראלית לניטור נהג תותקן במאות אלפי כלי רכב בסין

חברת האוטו-טק הישראלית סיפיה וויז’ן זכתה במכרז גדול להטמעת מערכת לניטור נהג בפלטפורמת רכב מבית SAIC Motor, יצרנית הרכב השניה בגודלה בסין וה- 12 בעולם • המערכת החדשנית ששומרת על הנהג עירני ומרוכז, מהווה הכנה לעתיד הקרוב, בגאולה השלימה, אז לדומם יהיה חלק פעיל בשמירה על העולם כמקום טוב וחיובי • מובילאיי משמשה יזעק
מערכת ישראלית לניטור נהג תותקן במאות אלפי כלי רכב בסין
(צילום: Brock Wegner)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

עד לא מכבר, העולם בו אנו חיים היה חומר גלם דומם המשמש כחומר ביד היוצר לטוב ולמוטב. גם הטובים וגם הרעים יכלו להשתמש בכל מה שהוא מציע כרצונם וכחפצם. עידן הגאולה מביא איתו טכנולוגיות, אביזרים ויכולות שהופכות את העולם לרואה, שומע, מדבר, ואפילו מבין ונוקט פעולה. לא עוד חומר גלם 'טיפש'.

כשהדומם התחיל לומר את דברו - כמובן בעזרה אנושית מתקדמת ואלפי שורות קוד צפופות - העולם החל להתכונן למצב החדש אליו יעבור העולם בגאולה - אותו מתאר הנביא חבקוק במילים 'אֶבֶן מִקִּיר תִּזְעָק וְכָפִיס מֵעֵץ יַעֲנֶנָּה'. כן, למדרכות יהיה הרבה מה לומר.

חכמינו מוסיפים ואומרים: "בעולם הזה אדם הולך ללקוט תאנים, אין התאנה אומרת כלום, אבל לעתיד אדם הולך ללקוט תאנה בשבת, והיא צווחת ואומרת, שבת!" (מדרש תהלים). גם הפירות לא יטמנו ידם בצלחת.

אז פונקציה שמדובבת תאנים לפי ימות השבוע טרם קודדה, או טרם נצפתה, אבל הסביבה שלנו כבר מזמן מגיבה, רוטטת, מצפצפת, מדברת, מחשבת, יודעת, ובפירוש אומרת את דברה.

נהג, תתעורר

מרבית רוכשי המכוניות, שמים פוקוס ממוקד מאוד על נושא הבטיחות. הן רכב זה יוביל אותם ואת ילדיהם אשר בטיחותם חשובה להם מכל. אך אם עיקר המשאבים של יצרניות הרכב בשנים עברו הוקדשו לבטיחות פאסיבית, לעמידות וחוסן בעת תאונה חלילה, הרי שכיום, לצד זה, מושם דגש על בטיחות אקטיבית - שלל מערכות שחלקן כבר מוטמעות ומנטרות ומסייעות לגורם האנושי שכנראה הוא המשפיע ביותר…

החל ממובילאיי מצפצף שיודע להתריע בעת סטייה מנתיב והתקרבות לרכב אחר, ועד לבלימה אוטונומית, שליטה על מערכות הניהוג בעת איבוד שליטה, ואחת מגולות הכותרת - מערכת לניטור נהג.

ניטור מתמיד של הנהג וסביבתו והתרעה מעוררת על כל פעולה חריגה שלו, מונעת הירדמות, הסחות דעת וחוסר ריכוז מהנעשה בכביש.

טכנולוגיית הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית של סיפיה וויז'ן, העונה לשם Driver Sense, מנתחת תמונות אינפרא-אדום על מנת להעריך את התנהגות הנהג באמצעות מעקב אחר תווי פניו והופעתו של הנהג. היא מזהה ועוקבת אחר סממנים חזותיים, כגון תנועות העפעפיים, האישונים, כיוון המבט ועוד, ומתרגמת אותם למשמעות הפיזיולוגית של מצב הנהג.

כשהנהג מפהק או עפעפיו נשמטים, המערכת מזהה שהנהג עייף, כשהוא מדבר בטלפון או מוריד עיניים היא יודעת להתריע על דיבור בטלפון או הסחות אחרות.

שוק הרכב הגדול בעולם

שוק הרכב הסיני מייצר עשרות מיליוני רכבים בשנה (25 מיליון ב- 2020) ומייצא כמויות אדירות לרחבי העולם. היקף הייצור הסיני עוקף באלגנטיות את היקף הייצור של ארה"ב ואירופה גם יחד.

סאיק מוטור - SAIC Motor, שכאמור הינה היצרנית השניה בגודלה בשוק, מייצרת מעל 5 מיליוני רכבים בשנה (5.6 מיליון ב- 2020) ותחתיה גם מותג הרכב MG. המערכת של סיפיה וויז'ן תוטמע בפלטפורמה של היצרנית שתשמש מספר דגמים, כך שמדובר על מספרי ענק.

החברה כבר זכתה בעבר במספר מכרזים על הטמעת מערכת ה- Driver Sense ב- 21 דגמי רכבים שונים - על גבי 7 פלטפורמות שונות עם חמש יצרניות רכב שונות - ביניהן יצרנית אמריקנית אחת - מה שמקדם אותה מטאורית.

מי פתח את הפה של הדומם?

המדע המתקדם נותן לנו כלים להבין את גאונות הבריאה של בורא עולם. לראות את מורכבותו של עלה, את החלקיקים והאטומים שמרכיבים כל דבר ואת הכוח והאנרגיה הטמונים בדומם 'טיפש' ונטול חיים.

בגלות, הטבע מסתיר על הגאונות הטמונה בו, והכל נראה פשוט ומתבקש מאליו. רק בגאולה יתגלה הכח היוצר, המניע והמחיה של כל מה שאנחנו רואים. המצב וההתגלות הזאת יביאו לשדרוג עצום באינטליגנציה של הדומם והצומח, המחסום שלהם ישתחרר והם יתחילו לדבר. היום אנשים מדברים, מחר גם הדומם.

הדומם מרגיש, שומע וקולט, זה גם המדע הוכיח, יבוא יום שהוא יפלוט את כל מה שהוא מכיר ויודע. אבני הרחוב, כך נכתב בספר 'היום יום', דורשים מהאדם הדורך עליהן לחשוב מחשבות טובות, להרהר בדברי תורה או ללכת לדבר מצווה. באם לא, 'באיזו זכות אתה דורך עלי?!' תזעק האבן.

או אז, העולם ישמור על עצמו. לא עוד כחומר ביד היוצר, תאנה לא תתן לקטוף אותה בשבת, המדרכות תצעקנה אם ילכו עליהן בכוונת זדון.

אנחנו מתחילים לטעום זאת היום כשמכוניות עושות הכל כדי להימנע מתאונות, לבלום את עצמן, להעיר את הנהג, ולהתריע בעת סטייה מנתיב. נותר לנו רק להוסיף עוד בתורה ובמצוות, ולהחדיר עוד ועוד קדושה בחפצים הדוממים, שיום יבוא והם יודו לנו על כך בפה מלא.

שזירה קוונטית

באר שבע: כנס מדע וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...