• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א אייר התשפ"ד (29.05.2024) פרשת בחוקותי

הסיקור המלא / תנופת חיות מחודשת בהתוועדות הארצית לרגל י' שבט

"קהל גדול ישובו הנה" המונים גדשו השבוע את מתחם אולמי 'בלוודר' בראשון לציון לכינוס הקהל ארצי וההתוועדות המרכזית לרגל יום הנשיאות י'-י"א שבט. האווירה הסוחפת הביאה להתרוממות הרוח בקרב השמתתפים שקיבלו על עצמם להתחזק בהפצת בשורת הגאולה ולקשר יהודים נוספים לרבי שליט"א מלך המשיח
תנופת חיות מחודשת בהתוועדות הארצית לרגל י' שבט
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

"הנני מביא אותם . . קהל גדול ישובו הנה", הפסוק שמוזכר בשנה זו, בקשר לשנת הקהל, קיבל בי' שבט האחרון ביטוי נוסף, כאשר המונים גדשו את מתחם אולמי 'בלוודר' בראשון לציון, לכינוס ההקהל הארצי, וההתווועדות המרכזית המאורגנת מידי שנה על ידי האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה לרגל יום הנשיאות של הרבי שליט"א מלך המשיח, י' - י"א שבט.

עוד לפני פתיחתו הרשמית של האירוע, עם סיום תפילת ערבית, האזין הקהל לחזרה על האות הראשונה ממאמר י' שבט תש"י, שנאמר במקום כהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח, לליל י' שבט. המאמר "באתי לגני" אותו לומדים חסידים מידי שנה, היה אות הפתיחה לכינוס שכמותו לא זכור מזה תקופה ארוכה. למרות מזג האויר הסוער ביותר, ממנו הזהירו החזאים, הרי שבתוך האולם שוררת אוירה חמה ולבבית.

בעוד הקהל הרב ממלא את המקומות הרבים שהוכנו מבעוד מועד, צוות ההפקה בראשותו של מפיק הגאולה הרב יצחק רחימי, עמל לסידורים אחרונים. על כל השולחנות הונחו לחמניות וסלטים, כשכל אחד ניגש ליטול את ידיו להתוועדות. במקביל, עוד כשעה לפני האירוע, נפתח באולם אחר במתחם, יריד ענק למכירת כל מוצרי והפקות משיח וגאולה, אחד הסממנים הבולטים לכינוסים אלו- בסימן המעשה הוא העיקר, הובלת כל התרוממות הרוח באירוע להפצת בשורת הגאולה בכל רחבי הארץ.

"באתי לגני אחותי כלה"

הקהל שזרם למקום היה מגוון מאוד. חובשי כיפות לצד כאלו שביקשו בכניסה כיפה מחבר, חסידים לצד זרמים נוספים מכל גווני היהדות הדתית והחרדית. מספיק היה לראות את האוטובוסים הפולטים בזה אחר זה, את המשתפים שטרחו להגיע מכל קצוות הארץ, כדי להבין שכינוס שכזה, מאחד הוא כפשוטו רבים מישראל, במיוחד בשנת 'הקהל'. במכז הבמה, הוכן כרגיל הכסא והשולחן לרבי שליט"א מלך המשיח, כשלצד מקומו מונחים גביע הכסף עם היין וכיסוי מכובד שתחתיו ה'מזונות' כבכל התוועדות קודש.

בשעה היעודה פתוח המנחה הרב בנצי פרישמן את הכינוס בסקירה על מהותו של יום לצד ההדגשה על חשיבות ההתכנסות בשנה זו. לאמירת פרק התהלים של הרבי שליט"א מלך המשיח, מוזמן הרב יהודה לייב וייסגלס מחבר ספרים ור"מ בישיבה-קטנה תות"ל ראשל"צ. הס מושלח בקהל, כאשר נציג השלוחים מכל העולם, הרב תומר רותם, השליח באקוודור, שהגיע להשתתף במעמד, עולה על מנת לקרוא את נוסח ההזמנה בשם כללות בני ישראל לרבי שליט"א מלך המשיח שיבוא ויתגלה עוד ברגעים אלו.

DSC09548DSC09581DSC09590

ההתרגשות העצומה מוצאת ביטוי בפרץ של שירת "יחי אדוננו" שנוגן במשך דקות ארוכות ביותר. על הקלידים מנגן בעוד ישראליק בש, כשעל המקרופון עומד הזמר החסידי אבי פיאמנטה, שבכשרון רב, מקפיץ את הקהל להתעלות אדירה. רבים ניגשים למזוג כוסית קטנה של 'לחיים', ומתרגשים למצוא את ה'משקה' המיוחד ששלח הרבי שליט"א מלך המשיח לכינוס זה.

DSC00275DSC00294DSC00295DSC00303DSC09498DSC09484DSC09649DSC09727DSC09735DSC09740

המנחה מזמין את חיילי בצבאות ה', נציגי הקהילות הרבות המשתתפות בכינוס לעלות להכריז את 12 הפסוקים. בהתרגשות הם עולים בזה אחר זה, כשהם נעמדים מול הקהל בתקפיתו של חיילי משיח ומכריזים מילה במילה את הפסוקים ומאמרי חז"ל, בסיום הם כמובן מכריזים את ה'יחי אדוננו'.

DSC09795DSC09846DSC09773DSC09818DSC09812

האורות באולם מתעממים, ועל המסכים הגדולים הפזורים מכל המתחם נראה הקהל ב-770, בעת ההתוועדות של י' שבט, לפני ארבעים שנה, בשנת תשמ"ג, יחד איתם כשהם מנגנים את ניגון ההכנה לאמירת המאמר, נשמע גם הקהל בראשון לציון מנגן בהתרגשות ומתכונן לשמיעת המאמר כאז גם היום. המאמר של הרבי שליט"א מלך המשיח בשנה זו, על אות י"ג הנלמדת גם בשנה זו, נשמע בכל האולם כשקולו פותח בניגון המוכר "באתי לגני אחותי כלה"...

פותחין בדבר מלכות, ולאחר פתיחה עוצמתית שכזו, מוזמן לשאת דברים שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לנעלה וישובי מערב בנימין, הרב יוסי קליימן, המשתף את הקהל גם במספר מופתים אישיים מדהימים שאירעו לו ולמשפחתו בזכות ההתקשרות לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש, הוא אף מוסיף אפיזודות מפעילותו במסגרת עניית תשובות לפונים דרך אתר אגרות.קום.

DSC09888

השפעה על כולם

ומזיות פעילות אחת, לזוית נוספת ולא מוכרת של השפעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח על הציבור הרחב. הרב רחמים נמני יו"ר ארגון "תורה וחסד" ורב קהילת יעקב בתל אביב, עולה לשאת דברים נרגשים על מהותו של יום כשהוא משתף את הקהל במקרים מיוחדים ביותר, שהיה להם עד, להעוררות הניצוץ היהודי אצל כל אחד במסגרת ה'מבצעים'.

DSC09978

מיד לאחר דברים נרגשים אלו, עולה לבמה הראפר מאיר גאולה, בעצמו גילה את אור החסידות רק לאחרונה, אך כבר הוציא לאור שיר קצבי בנושא ההקהל ואופן קיומו על ידי כל אחד. השיר המתבצע בציבור בחשיפת בכורה, מדגיש את עומק השפעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח עד כדי הבאת דבריו באופן המותאם לכל חלק בציבור.

DSC00030

לאחר עוד ניגוני התוועדות על ידי אבי פיאמנטה וישראליק בש, ממשיכים לחלק הבא של האירוע.

אלישע ירד, הינו מהדמויות הבולטות והמוכרות של 'נוער הגבעות'. מזה שנים ארוכות שהוא עוסק בתחום יישוב בארץ, וכפי הוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח ליישב את כל הגבולות, הוא רואה מידי יום ביומו את חשיבות קיום הוראה זו לנוכח ההשתלטות הערבית על יהודה ושומרון. בנושא זה, הוא עולה לשאת דברים נרגשים היוצאים מהלב, כשהוא קורא לציבור לתמוך ולהיות שותף בפעילות הברוכה שבוודאי מוסיפה בבטחון עם ישראל ושלימות ארצנו הקדושה.

DSC00085

דברי ברכה קצרים נשמעים מהמשנה לראש העיר בת ים, מר אורי בוסקילה, הקורא לכולם להיות שותפים בפעילות חב"ד ומסיים בהכרזת הקודש 'יחי אדוננו'.

DSC00102

על המרקעים נראה קטע וידאו המשלב מספר שיחות מהרבי שליט"א מלך המשיח בנושא הבוער של 'הקהל'. מושגים כמו 'כרטיסי הקהל' ו'דומה שאינו כוהן' נשמעים מפי קודשו כשהם גורמים התעוררות מחודשת אצל הקהל לקיום הוראותיו בנושא.

לחיות עם הזמן

כעת מוזמן שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בגבעת הגאולה (אולגה) שליד חדרה, הרב שאול אקסלרוד לשאת דברים. הרב אקסלרוד מדבר בלהט רב, על הלימוד שיש מפרשיות השבוע, בהם אנו שומעים על אופן האמונה שהיה לעם ישראל, אז, לפני וביציאת מצרים, וכיצד יכול וצריך כל אחד ללמוד מכך, לגבי התעצמות האמונה הנדרשת גם כיום מאיתנו.

DSC00132

לאחד עוד מחרוזת מקפיצה של שירי משיח וגאולה וניגוני חב"ד שהרימו את הקהל כולו על הרגליים, עולה הרב בן ציון כהן, משפיע בכפר חב"ד לברך את הקהל בברכת כהנים - ע"פ הוראה ישירה שקיבל מהרבי שליט"א מלך המשיח.

DSC00311

המנחה מזכיר כי בי' שבט זה, מלאו שלושים שנה, למעמד המיוחד שהיה בשנת תשנ"ג, כאשר העולם כולו צפה בעידוד שירת 'יחי אדוננו' על ידי הרבי שליט"א מלך המשיח, שבכך קבע סופית לכולנו את חשיבות פרסום זהות הגואל. קטע וידאו קצר מאותו אירוע מוקרן על המסכים, כשלמיקרופון מוזמן הרב אביחי רוטשילד מישיבת תות"ל ראשון לציון ובוגר שנת הקבוצה של 'נפלאות גדולות'. דבריו החיים המחיים את מאורעות אותה שנה, בשילוב מופתים להם זכו התמימים באופן שמיימי באותם ימים מבעירים אצל כולם את התחושה כי "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" הינם דברים נצחיים איתם אנו צריכים לחיות כל העת ולהחיות את סביבתנו.

DSC00346

מופתים מתגלגלים

למרות השעה המאוחרת, רבים נשארים לשבת סביב השולחנות, כשבנתיים יוצאות מהמטבח עוד מנות חמות ומהבילות. לבימה עולה הת' מנחם מענדל אלהרר, שהיה בשליחות במספר מקומות בשנים האחרונות, כשהוא משתף את הקהל במופתים מיוחדים מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות אפיק ההתקשרות 'אגרות קודש' הדרך שלנו להתקשר ולקשר את עם ישראל ואף את האומות לקבל עצה וברכה מנשיא הדור - הרבי שליט"א מלך המשיח.

DSC00351

הרב צביקה רוכברגר, מהפעילים הבולטים ב'מבצעים' מזה ארבעה עשורים, המוכר לרבים בזכות 'טנק המבצעים' עליו הוא נוהג מידי יום, עולה אף הוא לשתף את הקהל במספר עובדות לא מוכרות על השפעתו הכבירה של הרבי שליט"א מלך המשיח בעולם כולו, כשהוא לומד מכך הוראות בעבודת ה'.

DSC00365

לסיום ודברי סיכום מוזמן שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לבת ים עיר הגאולה, הרב חיים ציק, המחבר את הפתיחה לסיום, בנקודות מתוך מאמרי 'באתי לגני' וההוראה לכל אחד להוסיף ולגביר את עבודתו - קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש.

DSC00377

תם ולא נשלם, בעוד ההסעות יוצאות בחזרה לכל רחבי הארץ, נצפים הקונים האחרונים בדוכני המכירות שביריד גאולה ומשיח, כשהם מוספים לעגלתם עוד מדבקות, עלונים, תופים וכיפות לצד שולל מוצרים שיסייעו לכל אחד בעבודתו להכין את העולם לקבלת פני משיח. באולם מנגנת התזמורת את מחרוזת הסיום, כשהקהל תופס ריקוד נוסף בהנחייתו של הזמר אבי פיאמנטה, "כי בשמחה תצאו" - לגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

 צילומים: אודי מימון, מענדי סגל, שלום לוגוב, טוביה דורון.

הכנס הארצי לכבוד י' שבט: גלריה ראשונית

ניסים גדולים בתהלוכת ל"ג בעומר בבית חב"ד במנילה, פיליפינים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...