• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

פסגת עקבה: מסמך הכניעה המלאה של ביבי נתניהו | תרגום מאנגלית

נציגי ממשלת ישראל התחייבו בפסגת עקבה על כמה סעיפים מסוכנים • הבנייה היהודיות תיפסק והערבים ימשיכו להשתלט על שטחי ארץ הקודש • תרגום מאנגלית של סיכום הפסגה כפי שפורסמה על-ידי מחלקת המדינה האמריקנית
פסגת עקבה: מסמך הכניעה המלאה של ביבי נתניהו | תרגום מאנגלית
ההשתלטות הפלסטינית על שטחי ארץ ישראל. בית ספר פלסטיני בלב הגן הלאומי נבי סמואל
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

המפגש בין נציגי ממשלת הימין בישראל ונציגי אבו מאזן והפלשתינאים הסתיים אמש. הנציגים הישראליים, בהם ראש השב"כ וראש המשרד לביטחון לאומי, יצאו משם לאחר שחתמו על פיסת נייר שמבזה את טיפת הכבוד של השלטון בישראל.

נתניהו, כך מתברר, עשה 'סיבוב' על קבינט הממשלה, וארגן את הפגישה ללא תיאום עם חברי הממשלה, שהתוודעו למפגש, כך על פי טענתם, רק דרך דיווחי התקשורת.

נוסף על הסיבוב שנתניהו עשה על חברי הממשלה הימניים, הוא גם עשה סיבוב על העם: בשקט בשקט הוא שלח את נציגיו לחתום על הסכם כניעה מביך, שאם לא הפיגוע הרצחני אתמול, ספק אם היה מדווח כלל בתקשורת.

הנה 8 הסעיפים עליהם חתמה ישראל, בתרגום מאנגלית:

1. שני הצדדים (הישראלים והפלשתינאים) התחייבו לכל ההסכמים הקודמים ביניהם, והתחייבו לפעול למען שלום צודק ובר קיימא. הם אישרו מחדש את ההכרח להתחייב להורדת הסלמה בשטח ולמנוע אלימות נוספת.

2. חמשת המפלגות מכירות בחשיבות של קיום הסטטוס קוו ההיסטורי באתרים הקדושים בירושלים ללא שינוי במילים ובפועל, ומסכימים על אחריותה של ירדן במקומות אלו.

3. ממשלת ישראל והרשות הפלסטינית אישרו את נכונותן והמחויבות המשותפת לפעול באופן מיידי להפסקת הצעדים החד-צדדיים לתקופה של 3-6 חודשים. זה כולל התחייבות ישראלית להפסיק את הדיבורים על בנייה חדשה ביו"ש למשך 4 חודשים ולא לאשר מאחזים נוספים למשך חצי שנה.

4. חמשת הצדדים הסכימו להתכנס שוב בשארם א-שייח' בחודש מרץ כדי להשיג את המטרות המפורטות לעיל.

5. כמו כן, המשתתפים הסכימו לנקוט בצעדים בוני אמון ולחזק את האמון ההדדי על מנת לטפל בסוגיות הבעייתיות באמצעות דיאלוג ישיר. שני הצדדים יפעלו בתום לב כדי ליטול אחריות ולהגביר את האמון ההדדי באמצעות הסדר זה.

6. ירדן, מצרים וארה"ב רואות בהבנות אלו התקדמות גדולה לקראת כינון מחדש והעמקת היחסים בין שני הצדדים, ומתחייבות לסייע ולהקל ככל האפשר את יישומן.

7. המשתתפים הדגישו את חשיבות מפגש עקבה, הראשון מסוגו מזה שנים. הם הסכימו להמשיך להיפגש לפי הנוסחה הזו, לשמור על מומנטום חיובי ולהרחיב את ההסכם לקראת תהליך מדיני רחב יותר שיוביל לשלום צודק ובר קיימא.

8. המשתתפים הודו לירדן על ארגון והנחיית מפגש זה ועל מאמציה להבטיח שיביאו לתוצאות חיוביות. הם גם הודו למצרים על תמיכתה ותפקידה החיוני והשתתפותה הפעילה.

הם גם הודו לארצות הברית על תפקידה החשוב במאמצים להגיע להבנות שהובילו להסכם זה היום, והדגישו את תפקידה ההכרחי במאמצים למנוע הידרדרות ולמצוא אופקים לשלום.

האמנם?! מדינת ישראל נכנעת לתכתיבי הממשל האמריקאי

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...