• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

למעלה מעשרה עצורים בניסיון הקמת מאחז יהודי בשומרון

שוטרי מג"ב רבים הוזעקו לנקודה סמוכה לישוב מגדלים, שם הוקם ונהרס בשבוע שעבר גרעין התיישבותי בשם "אור חיים", לאחר ניסיון הקמה נוסף היום
למעלה מעשרה עצורים בניסיון הקמת מאחז יהודי בשומרון
ניסיון ההקמה הנוכחי (קרדיט: חופשי)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

קבוצת יהודים עלתה היום (ראשון) לנקודה סמוכה לישוב מגדלים בשומרון, כדי להקים מחדש את גבעת "אור חיים", שהוקמה בסוף השבוע שעבר לזכרו של הרב חיים דרוקמן ז"ל.

אל הגבעה, שהוקמה כבסיס לישוב חדש בעזרת השם, עלו בשבוע שעבר חמישה משפחות יהודיות, אך המבנים נהרסו ביום שישי, לאחר פחות מיממה מאז בנייתם.

כוחות מג"ב גדולים הגיעו בשעות הצהריים והחלו להרוס את המבנים שהוקמו. על פי דיווחי התושבים, נעצרו עד כה 12 מתיישבים בעת ניסיון ההקמה המחודש.

תושבי הגבעה פרסמו הודעה זועמת כלפי שר הביטחון וראש הממשלה. העם בחר במדיניות ימין שתקדם בנייה בהתיישבות, ושר הביטחון יואב גלנט מהליכוד מחליט ליישם מדיניות שמאל של פינוי והרס כל ניסיון בנייה של יהודים בשטחי יהודה ושומרון.

הבוקר חברי הכנסת מרשימת "הציונות הדתית" החרימו את ישיבת הממשלה כמחאה על הרס המאחז ביום שישי, אך מעבר לכך לא נראה כי ננקטו צעדים משמעותיים נגד הממשלה בעקבות ההרס.

ניסיון ההקמה נועד על מנת ליצור רצף טריטוריאלי יהודי באזור, שיחזק את רשת הביטחון על המתיישבים היהודים בשומרון מפני איומים פוטנציאליים.

לפנות בוקר: הרס נוסף להתיישבות בשבועיים הראשונים לממשלת הימין

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...