• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

חומש, נקודת מפנה כלפי ההתיישבות

למרות הבטחות ראש הממשלה ושריו לפני הבחירות, הרי שלאורך החודשים האחרונים נרשמת התנכלות חסרת תקדים כנגד נקודות ההתיישבות • תלמידי הישיבה בחומש חווים הריסות בתיהם ואף חסימת הבאים לישוב
חומש, נקודת מפנה כלפי ההתיישבות
חומש (צילום: מיכאל יעקובסון)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מאז שהוקמה הישיבה בחומש, זמן קצר לאחר פינוי הישוב, לא זוכרים תלמידי הישיבה תקופה כה סוערת כזו האחרונה. חסימות כבישים לבאים לישוב, לצד מראות חוזרים ונשנים של הריסת הבתים, לעיתים אף זמן קצר לפני השבת, מעידים כי מישהו החליט להתנכל לנוכחות היהודית הקריטית במקום.

לפני שבועיים, ביום שישי, שעות ספורות לפני כניסת השבת, הגיעו חיילי צה''ל בכוחות מתוגברים ליישוב חומש שבצפון השומרון כדי לבצע פקודת הרס. החיילים הוציאו את המשפחות בכוח, ושברו את הבתים עד היסוד.

יומיים קודם לכן, תלמידי ישיבת חומש נדהמו, כאשר בשעות הבוקר המוקדמות פשטו בלשי המשטרה על בתיהם של שמונה מתלמידי הישיבה, ובידיהם צווי מעצר. הבלשים ערכו חיפוש בבתים, ולבסוף אזקו את התלמידים, אשר בקושי הספיקו להתעורר מהדפיקות.

אם לא די בכך, מדובר בהמשך פעילות עוינת, כאשר כוחות צה''ל מנעו מעשרות רכבים בהם כ- 100 מתומכי הישיבה ומשפחותיהם, לעלות לישוב על מנת לערוך שם התוועדות ומסיבת הודיה של ניצולי הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד, ונפצעו נוספים. בין היתר נמנעה כניסתו של הרב הראשי הרב לאו שהגיע למסור שיעור בפני התלמידים בישוב.

למרות כל זאת, התלמידים מצהירים על כוונתם להמשיך להיאחז במקום, כפי שעשו עד עתה, והם לא נרתעים מההפרעות כמו גם מהפיגוע הנורא בו נרצח תלמיד הישיבה הק' יהודה דימנטמן הי"ד. יצויין כי פעילות זו עולה בקנה אחד עם הוראותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח שקורא ליישב את כל חלקי ארץ ישראל, באופן מיידי וללא רעש, באומרו כי זוהי הדרך היחידה להשכין שקט וביטחון.

צו השעה: ליישב את כל שטחי ארץ ישראל!

"מהפסוק "לזרעך נתתי את הארץ הזאת". אנו למדים שלמרות שישנם גויים המערערים על שייכות חלקים מסויימים מארץ ישראל לעם ישראל, ואף טוענים "ליסטים אתם" - מכל-מקום אין להתחשב בהם. ויתירה מזו: מציאות המערערים היא זמנית ולמראית עין בלבד, ואילו בפנימיות ובאמיתיות יודעים גם הם שכל ארץ ישראל לגבולותיה שייכת לעם ישראל.

אך בכדי לגלות דבר זה, נדרש שיהיה "קום התהלך בארץ לארכה ולרחבה" - ליישב את כל שטחי ארץ ישראל, ובמיוחד את אותם שטחים שמערערים עליהם.

והתיישבות זו צריכה להיות כפי שהיתה אצל אברהם אבינו - (שהרי "מעשה אבות סימן לבנים"), שכשהתהלך בארץ ישראל בנה "מזבח לה'". ולכן צריכים אנו להקים בכל אותם המקומות בית מדרש ומקוה טהרה.

ועל-ידי זה יראו בגילוי ש"לזרעך נתתי את הארץ הזאת", וגם אומות-העולם יכירו בכך. וגם אם לשעה קלה יהיה מצב של "רגשו גויים ולאומים יהגו", צריכים לדעת שהאמת היא (שהם עצמם יודעים) שזהו - כסיום הכתוב - "ריק". וזה שהם מתנהגים בצורה של "רגשו" ו"יהגו" הרי זה רק משום שהם רוצים לצאת ידי חובתם לעיני מישהו.

אי יישוב השטחים - היפך השכל הישר!

...וכפי שמוכח מכך גופא ש(למרבה הפלא והתמיה המהולה בצער גדול) עד היום טרם יישבו את כל שטחי ארץ ישראל. למרות שהנהגה כזו היא היפך השכל הישר, שכן בכך גורמים רק לחץ תמידי!...

ומכאן ואילך יהי רצון ש"יערה עליהם רוח ממרום", גם על מתי-המספר האמורים, ש(לא רק שלא יפריעו, אלא שגם) יסייעו לבני ישראל להתיישב בכל שטחי ארץ ישראל, ושלא ידחו זאת לאחר זמן כי אם לעשות זאת תיכף ומיד, "בשעתא חדא וביומא חדא ממש" - שזה דוקא יגדיל את ההצלחה.

ומכל זה דוקא, הוא הדרך ל"ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד גו'" ולכל הברכות המנויות בפרשת בחוקותי, עד ל"ואולך אתכם קוממיות"."

(משיחת מוצאי שבת-פרשת לך-לך - בחדרו - תשל"ח - מוגה)

המדינה ביקשה מבג"צ דחייה נוספת בעניין חאן אל אחמר

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...