• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

בחסות דיפלומטית: המחבלים שהבריחו נשק לארץ במשך שנים

בכיר בוואקף נתפס לאחרונה בחשד להברחת כלי נשק עבור פיגועי ירי • באופן מפתיע, הסיפור הזה מזכיר פרשייה שהסעירה את מדינת ישראל בשנות השבעים • וגם: כיצד התייחס מלך המשיח לפרשייה?
בחסות דיפלומטית: המחבלים שהבריחו נשק לארץ במשך שנים
חלק מהנשקים שהבריח פאדי עליאן (צילום: דוברות המשטרה)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

פאדי עליאן - בכיר בוואקף הירדני הפועל בהר הבית ומי שמוגדר בפרסומים ערבים כראש שומרי הוואקף, מואשם בעבירות נשק שהובילו לשורת פיגועי ירי על שוטרים בעיסאוויה בה הוא מתגורר - כך חשף העיתונאי אלחנן גרונר, באתר 'הקול היהודי'.

עליאן מואשם שהעביר נשק מסוג קרלו לקרוב משפחתו אשר ביצע באמצעות הנשק שלושה פיגועי ירי על שוטרים שפעלו בעיסאוויה.

מכתב האישום שהוגש נגדו בבית המשפט המחוזי בירושלים, עולה כי לפני כשנתיים נסע עליאן לבלטה בשכם בכוונה לרכוש נשק. תמורת 6,000 ש"ח הצליח לרכוש רובה קרלו ומחסנית תואמת, אותם הוביל לביתו בעיסאוויה והחביא אותם.

דוברות המשטרה פרסמו את תיאור מעצרו:

בתום חקירה משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, פוענחו אירועי ירי לעבר כוחות משטרה שהתרחשו אשתקד. לאחר שנעצרו חשודים במעשה הוגש נגד שלושה מהמעורבים כתבי אישום ע״י הפרקליטות.

לפני כחודש, בתאריך 12.12.2021 (ח' טבת) נעצר חשוד נוסף, תושב עיסאוויה בשנות הארבעים לחייו בגין מתן שירות לארגון טרור. מחקירתו עלה כי קיבל את אחד מכלי הנשק לאחר ביצוע הירי. עם סיום החקירה הוגש נגדו כתב אישום ע״י הפרקליטות בגין רכישה והחזקת נשק, נשיאה והובלת נשק ועסקה אחרת בנשק.

יומיים לאחר מכן, ביום עשרה בטבת, עצרו השב״כ ובלשי ימ״ר ירושלים את החשוד בביצוע הירי לעבר השוטרים. החשוד, תושב עיסאוויה בשנות ה-20 לחייו הובא לחקירה במשטרה ומעצרו הוארך מעת לעת. עם סיום החקירה, היום הוגש נגדו כתב אישום הכולל חמישה אישומים שונים, בהם: עבירות של נשיאה והובלת נשק, החזקת נשק, מעשה טרור של ניסיון רצח ועוד.

פרשיית הכומר הידוע

שיטת הפעולה הזאת, מזכירה באופן די (לא) מפתיע פרשייה דומה, שהסעירה אז את התקשורת הישראלית של שנות השבעים:

בבוקרו של יום כ' מנחם אב תשל"ד, פשטו סוכני שב"כ על רכבו של כומר סורי בשם הילריון קפוצ'י, ותפסו אותו מבריח כמות אדירה של חומר נפץ לשטח ישראל.

"כלי הנשק שהבריח, סייעו למחבלים הערביים בישראל להוציא לפועל פיגועי טרור. בשב"כ חששו מפיגוע רב היקף שייבוצע עם חומר הנפץ שהבריח קפוצ'י"

חקירה סמויה של השב"כ הובילה למידע סודי, כי קפוצ'י, ששימש כארכיבישוף נוצרי בקיסריה ובישראל, הבריח כמויות של כלי נשק וחומרי נפץ עבור הארגון לשחרור פלסטין - אש"ף (כיום 'הרשות הפלסטינית'). כל זאת במסווה חסותו הדיפלומטית כ"איש דת".

כלי הנשק שהבריח, סייעו למחבלים הערביים בישראל להוציא לפועל פיגועי טרור. בשב"כ חששו מפיגוע רב היקף שייבוצע עם חומר הנפץ שהבריח קפוצ'י.

WhatsApp Image 2022-01-21 at 03.20.41

קפוצ'י נעצר מיד, והכחיש הכל. הוא טען שמישהו "שתל" את חומר הנפץ ברכבו. אך מבדיקה מעמיקה שנערכה ברכב, נמצאה בתא הכפפות מעטפה בכתב ידו, בה צויין מספר טלפון של בכיר בארגון אש״ף - וזו הסגירה אותו.

הוא הועמד לדין בעוון סיוע לארגון טרור ומגע עם סוכן זר. במשפטו טען לחסינות דיפלומטית, ותקף את היהודים ש'מעזים' לגור בארץ. הוא נשפט ל-12 שנות מאסר.

WhatsApp Image 2022-01-21 at 03.08.32

בפועל הוא השתחרר כעבור שנים ספורות, בעקבות לחץ של האפיפיור הנוצרי, ובעקבות לחץ מצד ארגוני טרור, שביצעו פיגועים ברחבי הארץ "למען שחרורו", כמו לדוגמא הפיגוע במלון סבוי (בו נרצחו 11 יהודים), הפיגוע בכפר יובל (בו נרצחו שלושה יהודים), וחטיפת מטוס איירבוס A300 של אייר פראנס (מה שהוביל למבצע אנטבה).

התייחסות מלך המשיח לאירוע

באותה תקופה נשא הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א שיחה, בה דיבר עם החסידים בנושא שלימות הארץ, וציין בדבריו את פרשיית קפוצ'י:

"...לא מדובר כאן אודות מדבר סיני, או מקום המרוחק 50 קילומטר מהישוב, שאז ניתן היה לחשב האם יכולים הם לירות משם אל הישוב או לא. מדובר כאן אודות ירושלים העתיקה, חברון, שכם ורמאללה, ערים הנמצאות בארבעה אמות של ירושלים החדשה, שהיא ליד ירושלים העתיקה, באופן של "סמוכה ונראית".

מדובר כאן אודות ירושלים העתיקה, חברון, שכם ורמאללה, ערים הנמצאות בארבעה אמות של ירושלים החדשה, שהיא ליד ירושלים העתיקה, באופן של "סמוכה ונראית".

ולמרות זאת בא יהודי, ורוצה לשכנע מישהו, שאם יורידו את ההשגחה מהערבים הנמצאים שם, יהיה יותר בטחון ויותר שלום, אף שבכך יתאפשר להם לצבור נשק.

ואם לפני כמה שנים, כשהיתה השגחה חמורה על הערבים המתגוררים בירושלים העתיקה, בכל זאת מצאו שם נשק וארגונים (כידוע ממה שכבר נתפרסם, מפני שלא יכלו להעלים יותר, עד שהיה האירוע עם הכומר הידוע) וכאשר נתעניין ויוודע לנו כמה תפסו שלא נתפרסם, אזי תסמרנה שערות הראש. על אחת כמה וכמה שכאשר יורידו מהם את ההשגחה החמורה, ויתנו להם בעלות, הרי בודאי שלא יוכלו להשגיח על המחבלים, ולא על כמות כלי הנשק שהם יצברו!".

משיחת מוצאי שבת ראה תשל"ח.

חשיפה: הערביים מתכננים השתלטות על יהודה ושומרון

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...