• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

פרשנות / האם רוסיה אכן תפרוש מהאמנה לצמצום הנשק?

נשיא רוסיה נשא השבוע נאום תקיף שעסק ברובו בנושא הלחימה באוקראינה • בין הדברים פיזר איומים על יציאתה של רוסיה מהאמנה לצמצום הנשק הגרעיני • האם אכן רוסיה תצא מההסכם? לא בטוח
האם רוסיה אכן תפרוש מהאמנה לצמצום הנשק?
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אתמול הודיע פוטין על פרישתה של רוסיה מאמנת פירוק הנשק הגרעיני.

זוהי הודעה דרמטית מצד אחד, אבל מצד שני, היא נראית כמו חלק ממסע התעמולה הרוסי נגד המערב (שתומך באוקראינה), שאותו מנהל פוטין בחודשים האחרונים, ולכן גם בחר פוטין להודיע את ההודעה הזו במהלך נאום ארוך שנשא, שרובו עסק במלחמה באוקראינה ובתמיכה המערבית באוקראינה.

צריך לזכור כמה עובדות:

1. פוטין בעצמו חתם על חלק מאמנות פירוק הנשק בעבר.

2. פוטין הקפיד מאוד, כל השנים, על פירוק שיטתי ומסודר של הנשק הגרעיני, ורוסיה עמדה בכל היעדים של האמנות הללו.

3. גם במהלך השנים האחרונות, ואפילו במהלך המלחמה, נמשך פירוק הנשק של המעצמות.

4. אין לרוסיה שום יכולת כלכלית לעמוד במירוץ חימוש גרעיני חדש, כמו שהיה במלחמה הקרה, ולכן פשוט וברור בעיני שאנחנו לא נראה מירוץ חימוש חדש כזה, ובמילא גם לא נראה הגדלה משמעותית של מאגרי הנשק הגרעיני.

5. בתור חלק ממסע התעמולה הרוסי, וחלק מהרצון של רוסיה להרתיע את המערב, יתכן שפוטין יכריז על כל מיני יוזמות גרעיניות, ועל פיתוח של כלי נשק חדשים וכיוצא בזה, אבל, כמו שכתבתי לעיל, אין לרוסיה שום יכולת כלכלית לעמוד בזה, ולכן אלו יהיו הכרזות תעמולתיות בלבד, ואין לחשוש מהן.

שורה תחתונה:

למרות ההכרזה של פוטין, הוא מאוד לא מעונין ממירוץ חימוש גרעיני שבו הוא בוודאות יפסיד בגדול. ולכן, אין שום משמעות מעשית להכרזה שלו, ומאגר הנשק גרעיני הרוסי לא צפוי לגדול משמעותית, ולמעשה, להערכתי, עקב ההתישנות המואצת של טילים ופצצות רבים, הוא רק ימשיך להצטמצם, בין שפוטין ירצה בכך ובין שלא ירצה...

ישראל מגבירה את הלחץ מול איראן

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...