• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

מצרים: עימות מלחמתי בין הצבא לדעאש

השתלטות של חוליות מחבלים מארגון דאעש הרצחני על מפעלים באיזור תעלת סואץ, הביא את הצבא המצרי לפתוח במתקפה מלחמתית גדולה כנגדם. בשלב זה לא ברור היקף בהפגיעה המחבלים • "וסכסכתי מצרים במצרים"
מצרים: עימות מלחמתי בין הצבא לדעאש
כוח דאעש בסיני
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

על פי דיווחים מאומתים:

חילופי אש כבדים בין דאעש לבין הצבא המצרי באזור תעלת סואץ.

תעלת סואץ היא כידוע, אחד מעורקי התחבורה החשובים המזה"ת (ואף בעולם), והיא בבת עינו של המשטר המצרי, שמרוויח מיליארדים רבים מגביית המסים השונים מאלפי הספינות העוברות דרכה מדי שנה.

לפני כשבוע, חוליות של דאעש השתלטו על מבנים בעיירה אלקנטרה שבמרחב סואץ, בצד המזרחי של התעלה (דהיינו במדבר סיני). צבא מצרים הזרים לאזור כוחות גדולים, ואפ הפעיל מטוסי קרב שירו טילים על המבנים בהם התבצרו אנשי דאעש. אלו מצידם הפעילו אש מגוונת וחזקה כולל מקלעים, והרגו לפחות 5 חיילים מצרים, וכן לפחות קצין בכיר אחד בדרגת סא"ל. 

מהדיווחים לא ברור מה עלה בגורלם של אנשי דאעש, וגם גורמי דאעש שדיברו על המתקפה לא מסרו מידע, אולם נראה כי הם נהרגו בלחימה העזה מול הכוחות הגדולים שכיתרו אותם, ושהסתייעו גם בחיל האוויר המצרי.

בתקרית קודמת, שהייתה לפני כחצי שנה, תקף דאעש עמדות צבא שאבטחו מתקן שאיבה, 26 ק"מ מזרחית לתעלת סואץ. באותה תקיפה נהרגו 16 חיילים מצרים וקצין אחד.

הלחימה הפנימית הזו - בתוך מצרים - היא חלק מההתגשמות של אחד מסימני הגאולה:

"וסכסכתי מצרים במצרים, ונלחמו איש באחיו ואיש ברעהו..." (ישעיהו י"ט, ב').

סימני מחאה גוברים בסין

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...