• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

לרוסיה אין מענה להפצצות של אוקראינה

האם ההפצצות הכבדות והאבידות הרבות שמסב צבא אוקראינה לצבא רוסיה הם המזרזים את האפשרות למשא ומתן? מה הסיבה שרוסיה אינה מצליחה להתגונן מפני מתקפות אלו ולאתר את מקור הירי, ומה הצפי להמשך הלחימה בחבל הארץ בו נשפך דם רב
לרוסיה אין מענה להפצצות של אוקראינה
צילום: Yan Boechat/VOA
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בשבועות האחרונים המשיכו הרוסים לכבוש שטחים קטנים נוספים במזרח המדינה - בחבל דונבאס - שהוא מטרת העל שלהם במלחמה. אולם, במקביל הם גם הפסידו שטחים בדרום המדינה, כאשר האוקראינים מפעילים לחץ לכיוון העיר חרסון (שנכבשה ע"י רוסיה כבר בשלבים הראשונים של המלחמה).

אוקראינה הכניסה לשימוש מוצלח מאוד בחודשים האחרונים את מערכת הרקטות HIMARS - שמאפשרת לה להשמיד בטווחים של 70-80 ק"מ, דהיינו בעומק שדה הקרב, את המטרות החשובות של רוסיה - מפקדות, מחסני נשק, שדות תעופה, מנחתים, סוללות נ"מ, ריכוזים של חיילים וכלי רכב, מערכות קשר ועוד. מדובר על "מגיפה" של ממש - כאשר מדי יום מותקפות מטרות רבות בעומק שדה הקרב, ולרוסיה הגדולה אין שום מענה הגנתי מתאים.

אם הייתה לרוסיה מערכת כמו "כיפת ברזל" אזי המצב היה שונה...

בעשור האחרון טענה רוסיה פעמים רבות שמערכות הנ"מ החדישות שלה - כמו BUK וכמו ה PANTSIR מסוגלות ליירט גם טילי שיוט, רקטות ופצצו חכמות. אבל, גם התקיפות של ישראל בסוריה, וגם התקיפות הרבות של אוקראינה מוכיחות שוב ושוב שהיתה זו הגזמה רוסית פרועה... אין למערכות הנ"מ הרוסיות שום יכולת יירוט אפקטיבית מול הרקטות שאוקראינה משגרת, וכך קורה גם בסוריה, כאשר חיל האוויר בישראלי תוקף ומשמיד מטרות שמוגנות ע"י מיטב המערכות הרוסיות.

בשורה התחתונה - רוסיה סופגת אבדות רבות בשבועות האחרונים. דבר מפליא נוסף בעיניף הוא היכולת המאוד נמוכה של רוסיה לאתר את המערכות הרקטיות הללו של אוקראינה ולהשמיד אותן. לכל צבא מתקדם יש מערכות איכון מיוחדות, שמאפשרות לו לאתר במהירות אש ארטילרית, ולהכווין לעבר מקורות הירי אש נ"ס - נגד סוללות - דהיינו אש שנועדה להשמיד את מקורות הירי הארטילרי.

אולם למרות שאוקראינה ממטירה אש ארטילרית בכמויות גדולות מאוד באמצעות מערכות הרקטות החדישות הנ"ל, וגם באמצעות תותחים מתקדמים שהיא קיבלה ממדינות המערב - רוסיה מפגינה יכולת אפסית באיתור הסוללות הללו, והיא ממשיכה לספוג אש מדויקת, בלי שהיא מצליחה להתגונן.

במוצאי שבת זו התפרסם ראיון עם תת אלוף אוהד נג'מה, קצין השריון הראשי של ישראל, שסיים את תפקידו השבוע. תא"ל נג'מה התייחס למלחמה באוקראינה,, וציין כמה סיבות לכשלון הרוסי הגדול בלחימה, להלן ציטוט מדבריו:
"הרוסים עבדו בניגוד לדוקטרינה שלהם. הם נסעו חד חילי ולא רב חילי. כל היתקלות קטנה שיתקה אותם. לא היתה להם מחלקת חי"ר לידם. הם לא הפעילו ארטילריה. השיירות הארוכות שלהם היו מאוד מאוד פגיעות. במיקרו טקטיקה? כשהם צמודים, צפופים, עם פק"ל קנים כולם לאותו מקום, בלי חי"ר, שריון, הנדסה, אז מה הפלא שאתה עולה על מטענים?"

לדבריו של קצין השריון הראשי, ניתן להוסיף את מה שכולנו מבינים: מערך השריון הרוסי שמופעל באוקראינה הינו ישן, חסר מערכות מיגון, ונעדר כל יכולת להתמודדות אפילו עם מערכות נ"ט ישנות כמו RPG, וקל וחומר שאין לו שום יכולת להתמודד על טילי NLAW הבריטיים, ועם טילי הג'אוולין האמריקנים. יש כבר עדויות מצולמות וברורות, של כ- 1000 טנקים רוסים מושמדים, ולפחות עוד 2000 נגמ"שים, ו 3000 כלי רכב נוספים!!!

כאמור מדובר בעדויות מצולמות וברורות וחד משמעיות.

היות שלא כל טנק/ נגמ"ש שמושמדים אכן מצולמים, לכן סביר להניח שמספר האבדות הרוסיות גבוה אף יותר, ועומד על לפחות 1200 טנקים, ו- 2500 נגמ"שים, בנוסף למאות רבות של תותחים ומשגרי רקטות, כ- 150 מטוסים ומסוקים, וכן ספינות קרב שטובעו, בראשן ספינת הדגל של הצי "מוסקבה" - שהייתה עמוסה במערכות הגנה, ולמרות זאת טובעה בקלות, ע"י אוקראינה שאין לה עוצמה ימית כלל.

סיבה מרכזית מאוד לאובדן העצום של חיילים רוסים, ואיתם אלפי טנקים ונגמ"שים, היא כאמור העובדה שרוסיה שולחת לקרב טנקי 72-T חסרי מיגון נגד טילי נ"ט חדישים, ואפילו טנקי 80-T שנחשבים לגרועים אף יותר, שלא לדבר על כך שבגלל שהיא ספגה אבדות קשות, נאלצה רוסיה לשלוח לקוי החזית גרוטאות של ממש - טנקי 62-T שיוצרו לפני 50 שנה !!!
טנקים אלו תועדו מגיעים ברכבות לאזור הגבול, והם כבר הוכנסו לקרבות, וכמובן שרבים מהם כבר הושמדו.

נזכיר, שישראל נחשבת למדינה המובילה בעולם במיגון טנקים - וכל טנקי המרכבה סימן 4 החדישים שלה ממוגנים באמצעות מערכת "מעיל רוח" של רפא"ל - שמיירטת כל טיל נ"ט שמשוגר לעבר הטנק, וגם מאתרת את מקור הירי, ומפנה לשם באופן אוטומטי את הקנה, על מנת שהטנק יוכל לחסל באופן מיידי את חוליית הנ"ט ששיגרה לעברו את הטיל.

בנוסף לתקיפות על הכוחות הרוסים בתוך אוקראינה, בימים האחרונים החלה אוקראינה גם בסדרה של הפצצות גדולות בתוך קרים (שעליה השתלטה רוסיה כבר לפני 8 שנים).

גם להפצצות הללו אין לרוסיה "הגדולה" שום מענה!

מדי יום מתפרסם תיעוד ברור של שדות תעופה שהופצצו, מחסני תחמושת גדולים, מפקדות רוסיות בקרים - והצבא הרוסי חסר אונים.

רוסיה פרסמה היום (שבת) שאוקראינה הצליחה להנחית מתקפה של כלי טיס בלתי מאוישים בטווח רחוק - בתוך קרים. ואתמול פרסמה רוסיה שאוקראינה ביצעה תקיפה בעיר הרוסית בלגורוד שרחוקה עשרות ק"מ מהגבול. היום גם התפרסם תיעוד ברור של תקיפה של כלי טייס בלתי מאויש אוקראיני "שהתאבד" על המפקדה של הצי הרוסי בעיר סבסטופול שבקרים.

למרות שהמפקדה נמצאת בלב איזור שמוגן בכבדות ע"י הנ"מ הרוסי, הצליח כלי הטייס האוקראיני להגיע עד אליה, ולתקוף אותה!
שוב, זו הוכחה נוספת לאוזלת היד הרוסית. רק לפני שבועיים, במהלך חגיגות של "יום הצי הרוסי" - הותקפה המפקדה הזו, אולם רוסיה לא הפיקה לקחים מכך, ולא הצליחה לשפר את ההגנה על המפקדה, שספגה שוב מתקפה.

לפני כשבוע תקפה אוקראינה את בסיס חיל האוויר סאקי שבקרים, והשמידה שם לפחות 8 מטוסים רוסים.

האם יש אופק לסיום המלחמה?
נכון לעכשיו פוטין מתעקש להמשיך ולהשתלט על מזרח אוקראינה - חבל דונבאס - אבל ברור גם לו שאין יכולת לצבא הרוסי להשיג יעדים גדולים יותר מזה. נשיא אוקראינה זלנסקי הצהיר בשבוע שעבר שמשא ומתן עם רוסיה יתחיל רק לאחר שהיא תיסוג מאוקראינה, ולכן, נכון לעכשיו, המשא ומתן בין הצדדים תקוע, ושניהם ממשיכים לספוג אבדות כבדות.

נקווה ששני הצדדים יבינו שעדיף לשניהם להיכנס למשא ומתן ולהפסיק את המלחמה הנוראית הזו שהורסת את שתי המדינות.

ומה הקשר לעם ישראל?

ידוע מאמר חז"ל: "בששית - קולות, בשביעית - מלחמות, במוצאי שביעית - בן דוד בא". זאת אומרת שהמלחמות בשנה השביעית - שנת השמיטה - הן מסימני הגאולה הברורים.

מחיר הנפט בעולם ממשיך לרדת

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...