• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

האמת מאחורי ההצהרות הלוחמניות של איראן

למרות הדברים שאמר אתמול אחד מיועציו של מנהיג איראן שאיים כי הם קרובים מאי פעם לייצור פצצה גרעינית, הרי שבפועל מסתבר שאין כל חדש בתחום. נזכיר שוב כי ארץ ישראל המקום הכי בטוח
האמת מאחורי ההצהרות הלוחמניות של איראן
(צילום: Haim Zach, לע"מ)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

אחד מיועציו של מנהיג איראן אמר אתמול בראיון לאל-ג'זירה: "זה לא סוד שיש לנו את היכולות הטכניות לייצר פצצה גרעינית, אבל אין לנו את ההחלטה לעשות זאת".

בתקשורת הישראלית - שאוהבת מאוד כותרות והפחדות בנושא האיראני מיהרו לצטט את דבריו של היועץ בכל מקום אפשרי, אבל האמת היא שאין בדבריו שום חדש. איראן טוענת מזה שנים שיש לה את היכולת לייצר פצצה גרעינית, וזאת במטרה לגרום לישראל ולמערב להפסיק וללחוץ עליה בנושא זה, משום - שלדברי איראן - כבר יש לה את היכולת הטכנית - ולכן אין טעם ללחוץ עליה להפסיק או להאט את פרויקט הגרעין.

אבל האמת היא שונה לחלוטין.

לאיראן עדיין חסרים מרכיבים רבים בנשק הגרעיני - ראשית אין לה אורניום מועשר ברמה צבאית (רמת ההעשרה הנוכחית היא 60 אחוז בלבד, ואילו רמה צבאית היא לפחות 80 אחוז, ואף 90 אחוז).

שנית, גם אם היא "תפרוץ קדימה" ותעשיר אורניום ברמה גבוהה - תוך נטילת סיכון עצום למכה צבאית אמריקנית-ישראלית - עדיין יקח כמה חודשים טובים על מנת להפוך את האורניום המועשר - שהוא גז UF6 - לאורניום מועשר מוצק ומתכתי, וכן על מנת לעבד אותו בצורה ההכרחית על מנת להכין ממנו נשק.

שלישית אין לאיראן את מעטפת הנפץ ההכרחית, שמצריכה יכולת טכנית והנדסית ברמה גבוהה.
ורביעית - היא עדיין רחוקה מאוד ממזעור ראש נפץ והטענתו לתוך טיל.

להערכת אגף המודיעין בישראל, שפורסמה לפני כמה חודשים, לאיראן ידרשו שנתיים על מנת להשיג בפועל את כל המרכיבים הנ"ל, וזאת אפילו אם לא יהיו לה שום שיבושים והתקפות מבחוץ. חשוב להזכיר שלישראל יש חדירה מודיעינית ומבצעית מאוד עמוקה בתוככי פרויקט הגרעין, ולכן ההערכה של אגף המודיעין מתבססת על מידע מוצק ולא על תיאוריות. ישראל גם פוגעת ומשבשת כל הזמן את הפרויקט האיראני, ולכן הוא סופג עיכובים רבים.

בשורה התחתונה, דבריו של היועץ כמאל חרזי אינם אלא לוחמה פסיכולוגית, חלק מהאיומים האיראניים המוכרים לכולנו היטב, ואין לייחס להם חשיבות מיוחדת. דבריו של היועץ הגיעו בבירור בשל החשש הכבד שנוצר באיראן מביקורו של ביידן ומהאפשרות שתוקם ברית אזורית נגד איראן - אפשרות שאיראן חוששת ממנה מאוד.

נזכיר כאן את דבריו הקדושים של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט״א:
"ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם".

גל חום קיצוני שובר שיאים באירופה

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...