• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

רוסיה מאיימת על ליטא - חלק מרגעי הגלות האחרונים

העולם רועש וגועש ברגעי הגלות האחרונים: לצד המתקפה על אוקראינה, רוסיה מאיימת על ליטא. זהו איום שמדגיש את הקרע בין הצד הרוסי לבין המערב המפותח
רוסיה מאיימת על ליטא - חלק מרגעי הגלות האחרונים
מימין: נשיא ליטא, במרכז: נשיא אוקראינה (צילום: President Of Ukraine)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

העולם מסביבנו "רועש וגועש" - רוסיה מאיימת על ליטא - שהיא חברה בברית נאט"ו - בשל המצור שליטא מיישמת בפועל על המובלעת הרוסית בקלינינגרד (לא מצור מלא, אלא חסימת סחורות שנמצאות ברשימת הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על רוסיה). ברור שכל צעד התקפי של רוסיה נגד ליטא יגרום ח"ו למלחמה מול כל ברית נאט"ו. 

בכיר רוסי, חבר פרלמנט בכיר הקרוב לפוטין, אמר בראיון ל"רוסיה-1" שהדרך היחידה למנוע את המצור היא פלישה רוסית למדינות הבלטיות. הבכיר איים שבמקרה כזה רוסיה תתקוף בנשק גרעיני קודם כל את בירת בריטניה - לונדון. 

זהו איום בוטה וחריף שמבטא את ההחרפה במתיחות בין רוסיה למערב, וזאת לאור הצעד של ליטא, ובנוסף לאיומים של רוסיה על פינלנד ושבדיה. רמטכ"ל פינלנד כבר הודיע שארצו מוכנה למלחמה מליאה נגד רוסיה, ושהצבא הפיני מתכונן לכך כבר עשרות שנים. נזכיר שבעימותים צבאיים קודמים בין רוסיה לפינלנד, שילמה רוסיה מחיר כואב ויקר מאוד.

המתיחות הצבאית קיימת ומחריפה גם בין ארה"ב לבין סין, שהאשימה את ארה"ב בסוף השבוע בכך שהיא מערערת את היציבות באזור טייוואן. 

בעולם, וגם בארץ, ישנם עוד תחומים רבים של חוסר יציבות מתגבר - בארץ יש ביום ראשון השבוע שביתות בתחבורה הציבורית, שביתה נרחבת בבתי המרקחת, שביתה של הארגון שאחראי לאבטחת תעופה במדינות זרות, וזה בנוסף לשביתות ולעיצומים שחווינו במערכת החינוך בשבוע הקודם.

לכך יש להוסיף, כמובן, את הפלתה של הממשלה ופיזור הכנסת (שצפוי להיחתם כבר בימים הקרובים).

ובארצות הברית - גל של הפגנות ענק נגד החלטת בית המשפט העליון לאסור את האפשרות לבצע הפלות. ההפגנות בוושינגטון הבירה היו גדולות במיוחד, ומשטרת וושינגטון ערכה "גיוס מלא" של כל כוחותיה על מנת להתמודד איתן. 

גם העובדה שביידן חתם על צו שיכול להוביל להגבלת מכירות הנשק בארה"ב, יכולה בקלות להוביל להפגנות ענק נוספות. 

ובעולם כולו - חוסר יציבות כלכלי, עליות מחירים ואינפלציה דוהרת בעשרות מדינות, בשל השלכות המלחמה באוקראינה.

ומה עם הקורונה? היא עדיין כאן, וגם השלכותיה העולמיות.

האם יש סיבה לכל זה? מדוע העולם נמצא במצב כזה?

המהר"ל מפראג מבאר שלקראת הגאולה, יהיה בעולם מצב שונה מהרגיל. היות שהגאולה היא מצב אחר לגמרי מהגלות, לכן, על מנת לעבור מהמצב של הגלות אל המצב של הגאולה, יהיה בדרך תהליך שבו אכן העולם לא יהיה יציב ו"רגיל" ויתרחשו בו שינויים ניכרים.

כולנו רואים זאת.

הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א, ערב מלחמת המפרץ הראשונה (1991 למנינם) אמר: 

"העולם מזדעזע לקראת קבלת פני משיח צדקנו" .

זו אותה נקודה - "הזעזוע" הזה הוא למעשה הכנה לגאולה.

אבל, חשוב מאוד מאוד להדגיש.

ביחד עם השינוי שעובר העולם, חשוב מאוד לזכור את ההבטחה הברורה, שהרבי מלך המשיח שליט"א חזר עליה עשרות פעמים (ואולי אף מאות פעמים): הגאולה תבוא בחסד וברחמים, ובטוב הנראה והנגלה. הרבי מלך המשיח שליט"א גם התייחס פעמים רבות למושג של "חבלי משיח" ושל "גוג ומגוג" ואמר שהם כבר היו במלחמות העולם ובשואה רחמ"ל, והם לא יהיו יותר בוודאות.

ולכן, בשורה התחתונה, למרות שהעולם "מזדעזע" ומשתנה אל מול עינינו בקצב מהיר, אין לנו מה לחשוש מכך, אלא עלינו להתעורר ו"לזעזע" את עצמנו, כדי להשתנות, ולהכין את עצמנו למצב החדש שמגיע אלינו במהירות - הגאולה האמיתית והשלימה - עולם של אמת מושלמת, טהרה וקדושה, בלי קנאה ושנאה ותחרות, עולם שבו כולנו רק נרצה - כדברי הרמב"ם הידועים - "לדעת את ה'", ולעשות את רצונו. 

ובמיוחד, כאשר אנחנו מתחזקים בביטחון בה' יתברך, הרי, כמפורש בתורה בעשרות מקומות, הבטחון עצמו מביא לנו חיים מאושרים בגשמיות וברוחניות - "הבוטח בה' חסד יסובבנו".

וכפי שכתב על כך בספר העיקרים: "אמר הכתוב (תהלים ל"ב, ט') והבוטח בה' חסד יסובבנו, כלומר, אף אם אינו ראוי מצד עצמו, מדרך הבטחון להמשיך חסד חנם על הבוטחים בהשם" [העיקרים, מ"ד, ספמ"ו].

ובספר כד הקמח של רבינו בחיי: "ובוטח בה' ישוגב מן הצרה בשכר הבטחון, אף שהייתה הצרה ראויה לבוא עליו" [כד הקמח, ערך בטחון].

ובילקוט שמעוני ישעיה (רמז תע"ג):

"כל מי שבוטח בשמי - אני מצילו". 

וכן כתוב ומפורש בעוד עשרות מקומות. 

ולכן, אנו סמוכים ובטוחים שהבטחת הרבי מלך המשיח שליט"א תתקיים במלואה, ואנו נזכה לגאולה בקרוב ממש ובחסד וברחמים ובטוב הנראה והנגלה, וכדי לזרז זאת, כל אחד ואחת מאיתנו בוודאי יעשה כל התלוי בו כדי להכין את עצמו כראוי למצב של הגאולה, ובמיוחד ע"י הבטחון בה' יתברך, והשמחה על הגאולה שתבוא בקרוב ממש ממש!

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת 'דרכי תמימים' תל אביב, פרשן לעניני צבא ובטחון

הניסים: שרשרת מפלות לאיראן

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...