• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

תקיפה גדולה של ישראל בסוריה

התקיפה הייתה באיזור מסיאף, שם ממוקם מרכז ומחקר פיתוח גדול. יתכן מאוד שבאזור זה מנסים להמשיך עם "פרויקט הדיוק" שמטרתו להפוך אלפי רקטות ל'חכמות'. ישראל פועלת במרץ על מנת לסכל את הפרויקט הזה, ויש בזה הצלחות גדולות
תקיפה גדולה של ישראל בסוריה
תקיפה בסוריה ארכיון (מתוך טוויטר)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כעת מתברר כי בתקיפה הגדולה שהייתה בסוריה בסוף השבוע, ובה נהרגו לפחות 5-6 חיילים סורים, תקף צה"ל והשמיד גם מערכת נ"מ פנציר חדישה.

התקיפה הייתה באיזור מסיאף הנודע לשמצה, שם ממוקם מרכז ומחקר פיתוח גדול לטילים, רקטות, ונשק לא קונבציונלי. יתכן מאוד שבאזור זה מנסים הסורים והאיראנים גם להמשיך עם "פרויקט הדיוק" שמטרתו להפוך אלפי רקטות "טיפשות" לרקטות חכמות. ישראל פועלת במרץ בשנים האחרונות, על מנת לסכל את הפרויקט הזה, ויש בזה הצלחות גדולות, אולם האיראנים לא התיאשו ממנו, ועדיין מנסים לקדם אותו, הן בשטחי סוריה והן בלבנון.

התקיפה בסוף השבוע הייתה גדולה, נורו בה עשרות טילים ע"י מספר גלים של מטוסי תקיפה ישראלים, ע"פ פרסומים זרים.

סביר להניח שסוללת הפנציר המתקדמת (תוצרת רוסיה), שיגרה טילים לעבר המטוסים, ולכן היא הושמדה.

אירוע נוסף מיוחד שהיה בתקיפה הזו - לראשונה מאז שהגיעו סוללות ה 300 S לסוריה, אחת מהן שיגרה טילים לעבר המטוסים הישראלים.

ממידע של חיל האוויר, עולה כי המכ"ם של הסוללה "לא ננעל" על מטוסי הקרב, ולכן גם הטילים ששוגרו לא היוו שום סכנה. זוהי הסיבה שהסוללה גם לא הותקפה. 

יש לזכור שסוללות ה 300-S נשלטות לחלוטין בידי רוסיה, ויש בהן חיילים רוסים, לצד חיילים סורים. עד היום, הסוללות הללו לא שיגרו טילים לעבר מטוסים ישראלים, וזאת בהנחיה מגבוה של רוסיה.

אולם, יתכן ועל רקע החיכוך ביחסי רוסיה-ישראל, בשל העובדה ששרים בממשלה (כמו לפיד) תקפו את רוסיה על מלחמתה באוקראינה, לכן רצו ברוסיה להעביר מסר לישראל, שאל לה להתערב בעימות מול אוקראינה, כי אז רוסיה יכולה לפגוע באינטרסים הבטחוניים של ישראל בסוריה. 

נכון לעכשיו, עדיין לא ברורה התמונה לחלוטין, ועדיין לא נמסר מידע ישראלי או רוסי רשמי לגבי הסיבה שהביאה לשיגור טילי ה 300 S. 

כאמור, הטילים הללו לא היוו סכנה למטוסים (וברור שגם זה היה בהוראה מגבוה).

לעומת זאת, סוללת הפנציר שכן הושמדה, הינה חלק אינטגראלי ממערך הנ"מ הסורי, ולכן צה"ל תקף אותה בעוצמה, ולפחות 3 מהחיילים הסורים שנהרגו במהלך התקיפה, היו חיילי הסוללה.

קריסה בלבנון - מכה לארגון הטרור

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...