• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

דעה / האירועים והעובדות בכניסה לגאולה

ארבע מהמסקנות העולות מהסיטואציה המורכבת באוקראינה: זמן של שמירה והגנה ליהודים, גילוי אהבת ישראל של הרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות שלוחיו בעולם, והעליה ההמונית הפתאומית לישראל
האירועים והעובדות בכניסה לגאולה
(צילום: PavelDorogoy,depositphotos)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

האירועים האחרונים בעולם מעלים מספר עובדות שאי אפשר להתעלם מהן:

1. אירועי רוסיה-אוקראינה פרצו בין חג פורים קטן (בחודש אדר א') לפורים (בחודש אדר ב') - דבר שמזכיר את סיפור מגילת אסתר, שכאשר המן הרשע רצה להוציא את הגזירה על היהודים (ח"ו), הטיל גורלות כדי לדעת באיזה חודש לבצע את הגזירה, והפור נפל על חודש אדר. בגמרא מסופר שהמן שמח, כיוון שחשב שבחודש זה אין חג ידוע לעם ישראל בעל משמעות שיכול לחזק את המזל של עם ישראל אל מול הגזירה, ובנוסף, בחודש אדר הסתלק משה רבינו מנהיג ישראל. אבל, הגמרא אומרת, שהמן לא ידע ש"בשבעה באדר נולד (משה רבינו) מושיען של ישראל" וביום ההולדת המזל של האדם גובר.

וכך, גובר מזלו של משה ושל כל עם ישראל (כי נשיא עם ישראל הוא מציאות אחת עם כל עם ישראל), ועם ישראל ניצלו מגזירת המן.

כך גם היום - "והימים האלה נזכרים ונעשים" - כאשר בניסים גלויים, בין היהודים שנמצאים באזור הסכנה אין כמעט נפגעים בנפש (כמובן, שאנחנו מאחלים ומייחלים שכל יהודי שבמהלך הימים האחרונים איבד את מעמדו הכלכלי, ישוב למעמדו ללא כל צער, מתוך הגאולה האמיתית והשלימה מיד ממש).

2. העולם עומד ומשתאה לנוכח העוצמות שמתגלות בעם ישראל בעת הזו:

שלוחיו של הרבי שליט"א מלך המשיח, המשמשים כמנהלי בתי חב"ד הפזורים ברחבי אוקראינה ומחוצה לה, התגלו כמובילי מבצע הצלה דמיוני על מנת לחלץ ולהציל רבבות יהודים מחוץ למדינה, על כל המשתמע מכך (ניהול שוטף של לוגיסטיקה, תקציבים, מתנדבים ועוד).

ברגע האמת, דווקא שלוחים אלו הראו שמטרת הגעתם לכל מקום בעולם היא לדאוג לכל יהודי ללא שום תמורה, הן בגילוי יהדותו בקיום תורה ומצוות (במישור הרוחני) והן בדאגה לשלומו ובריאותו (במישור הגשמי), בכל מצב שיהיה.

ברגע הראשון, שום מדינה או ארגון עולמי לא הצליחו או ניסו להוביל בפועל את הצלת רבבות היהודים מאזור הקרבות. רק הרבי שליט"א מלך המשיח, בדאגתו האין סופית לכל יהודי, באמצעות שליחיו הפרוסים בעולם הביא לכך שיהודי בכל מקום לא ישאר בודד ויגיע אל המנוחה ואל הנחלה.

3. דווקא על אדמת אוקראינה, הרוויה ברדיפת יהודים במשך הדורות - בפוגרומים ובגזירות ובמהלך מלחמות העולם. דווקא שם, מי שיהודי זוכה כעת לתמיכה ויציאה בקלות יותר, עקב עזרת הבתי חב"ד והתגייסות כללית רחבה של יהודים מכל רחבי העולם לעזור לאחיהם בכל הנדרש, ורבבות אזרחים היו משלמים כעת כל הון כדי להפוך לישראלים. אז: א) אין יהודי בודד. ב) כיום, בכל מקום, גאווה להיות יהודי!

4. בדיוק בימי פרוץ הקרבות באוקראינה, מגלים חסידי חב"ד בשיחת ה'דבר מלכות' השבועית מהרבי שליט"א מלך המשיח (שיחות שנאמרו בשנים תשנ"א-תשנ"ב שנוהגים ללומדן מדי שבוע לפי סדר פרשיות השבוע) דברים ברורים על הנס ביציאת רבבות יהודים מעבר למסך הברזל הסובייטי באותה תקופה, ועלייתם לארץ ישראל מתוך הרחבה ומנוחה - שבזה כבר רואים את תחילת קיום הייעוד על אחרית הימים בדברי הנביאים אודות "קיבוץ נדחי ישראל".

והרבי שליט"א מלך המשיח מוסיף שם שעדיין יש כאלו במקומות אחרונים בעולם שעדיין צריכים לברוח ממקום סכנה, וגם להם יהיו ניסים ויגיעו בשלום למחוז חפצם.

הדברים, שנאמרו לפני 30 שנה בדיוק, מתאימים באופן מדהים לתקופתנו זו, ומחדש רואים כיצד מנהיג עם ישראל הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח חי וקיים עימנו ומוביל את בני ישראל לגאולה השלימה.

מה שבטוח:

אם שואלים אותנו: באיזה צד אנחנו?

התשובה היא: בצד של המשיח כמובן!

כולם מסכימים, שעידן הגאולה והמשיח יביא ללא ספק בין העמים לשלום עולמי מוחלט, קיים ונצחי.

כדברי הרמב"ם ונביאי עם ישראל במשך הדורות: "ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב, ולא מלחמה, ולא קנאה ותחרות, כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".

ובמיוחד על המלך המשיח עצמו נאמר בנביא ישעיה "ושפט בין העמים והוכיח לעמים רבים, וכתתו חרבותם [= כלי הנשק] לאתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".

מלחמה, לא כמו שהכרנו

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...