• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

פרשנות / החידלון של הצבא הרוסי

תמונה שחשפה גילתה את החידלון שבמערך ההגנה הרוסי. מתברר שלמרות החזות החיצונית הרי שבפועל כלי המלחמה הרוסיים לא ערוכים לקרב שכזה
החידלון של הצבא הרוסי
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מצורפת תמונה של מטול רקטות רוסי בוער, חלק משיירה שהותקפה באזור צ'רניגוב.

שימו לב למיגון המאולתר של הרכב הבוער:

על הדלת של הקבינה - 4 לוחיות מתכת קטנות.

בחזית - לוח פח.

על הגג - עוד לוח פח...

אם ככה נראה המיגון הרוסי אז הכל מובן...

מיגון עלוב בכל קנה מידה!

לא עוצר אפילו ירי של מקלע (אולי עוצר רובה/אקדח - גם זה תלוי בסוג).

לדעתי החדלון הזה מסמל את אחת הבעיות הכי חמורות של הצבא הרוסי - כמעט כל הכלים שלו, בלי יוצא מן הכלל - לא ממוגנים כראוי.

נכון, שהטנקים מדגם 90-T, וגם מדגם T-72BLM - שהם הדגמים היותר חדישים - ממוגנים עם מיגון ריאקטיבי (שמנטרל את החודרן של נשק הנ"ט), אבל זה מיגון שמורכב רק על חלק מהטנק, והוא לא מגן מפני תקיפה של טילי נ"ט שתוקפים מלמעלה (כמו הג'אוולין האמריקני שאלפים ממנו הועברו לאוקראינה), וכנ"ל הוא גם לא מורכב על כל הטנק אלא רק על חלקים מסוימים ממנו, והוא גם לא מגן מפני טילי נ"ט חדישים בעלי ראש קרבי כפול (שתוכננו במיוחד כדי לגבור על שריון ריאקטיבי).

קל וחומר לגבי כמעט כל שאר הטנקים והנגמ"שים הרוסים - שהם כמעט חסרי מיגון חדיש.

ולכן, הכמויות הגדולות של נשק הנ"ט שמגיע לאוקראינה - פוגעות קשה מאוד בצבא הרוסי!

וזוהי, לדעתי, אחת הסיבות המרכזיות לעיכוב הגדול של הצבא הרוסי בהתקדמות שלו בשטח, ולכך שהוא בקושי מתקדם בהשגת היעדים שלו, וסופג מדי יום אבדות כבדות בכל החזיתות.

זה מזכיר לי את המרד בסוריה, שהתחיל לפני כ- 11 שנה. הרבה חשבו אז שהצבא הסורי ירסק את המורדים. אבל אישית הערכתי אז שהצבא הסורי יתרסק בעצמו מול המורדים וזה בגלל נשק הנ"ט הרב ובגלל שלצבא הסורי לא היה מיגון מתאים נגדו. וכך אכן היה. הצבא הסורי איבד אלפי טנקים, נגמ"שים ותותחים - מול עשרות אלפי לוחמי הגרילה שהיו מצוידים היטב בנשק נ"ט מסוגים שונים.

וזה בדיוק מה שקורה עכשיו לצבא הרוסי, אם כי הוא הרבה יותר איכותי ויותר ממוגן מהצבא הסורי, ולכן זה לא ממש אותו דבר, אבל התהליך עצמו די דומה - אבדות כבדות מול נשק נ"ט מגוון וחדיש שמופעל ע"י לוחמים שמכירים היטב את השטח ונלחמים בנחישות על מנת להגן על ביתם.

התהליך הזה רק ימשך. והשחיקה של הצבא הרוסי רק תלך ותגדל. השאלה היא מי יתקפל ראשון - פוטין או זלנסקי, והאם פוטין יצליח להשיג הישג ממשי כלשהו (כמו כיבוש עיר גדולה) שיביא את אוקראינה לוותר במשא ומתן.

שורה תחתונה:

המיגון הגרוע נגד נשק נ"ט של צבא רוסיה, הוא מתכון בטוח להמשך שחיקה מהירה של הכוחות הרוסיים, שמביאה לעיכובים גדולים, ולמורל ירוד של הכוחות שסופגים אבדות רבות וכמעט לא מתקדמים.

נזכיר שצה"ל, לאחר האבדות שספג מול נשק נ"ט במלחמת לבנון השניה, עשה מהפך בתחום, וכיום כל טנקי המרכבה סימן 4 בצה"ל, וגם כל נגמ"שי הנמ"ר החדישים, ממוגנים במערכת "מעיל רוח" שמיירטת את כל הסוגים של טילי הנ"ט/RPG שיש היום בעולם, ומעניקה הגנה מצוינת מול כל מערכות הנ"ט הקיימות.

זה עדיין לא מושלם, וצה"ל צריך למגן גם את טנקי המרכבה סימן 3 ואת הנגמ"שים הישנים יותר (יש התקדמות איטית גם בזה), אבל צה"ל הוא במפורש הצבא עם יכולת ההגנה הטובה ביותר בעולם על כלי הרכב המשוריינים שלו, ברוך ה', וצריך להמשיך ולתקצב את זה כראוי, ולהרחיב את המערך הממוגן.

בשנים האחרונות, מדינות רבות רכשו מישראל את מערכת ה"מעיל רוח", ואפילו ארה"ב בחרה בה כמערכת המיגון המרכזית של חלק מצבא היבשה שלה, וכבר רכשה מערכות כאלו עבור 4 חטיבות של טנקי האברהמס שלה.

לצבא הרוסי יש מערכות הגנה דומות רק על הטנק הכי חדיש שלו - הארמאטה 14-T. אבל טנק זה לא הוכנס כלל ללחימה באוקראינה, משום שהוא קיים רק בכמויות קטנות, ויתכן גם שמבחינת רוסיה הוא עדיין אינו מוכן לגמרי לקרב (אולי הם גם חוששים מאבדות שלו... שיראו שגם הטנק הכי חדיש שלהם לא שווה הרבה...).

נכון לעכשיו, רוסיה עדיין מנסה להשיג הישגים בשטח, ועדיין קיימת מתיחות בין המעצמות הגדולות, וכפי שאמרו לנו חז"ל: "אם ראית מלכויות מתגרות זו בזו צפה לרגלו של משיח"!

 

כשהעיתונאית התרשמה מפעילות חב"ד לעזרת הפליטים

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...