• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

הדיווחים מהחזית על הנפגעים - מוגזמים

סקירה מהחזיתות השונות, היכן הצליחו הרוסים לכתר ערים והיכן הם מתקשים לעשות זאת. על הלחץ הכלכלי שמדינות המערב מפעילות, ולאן כל זה מוליך? • המלחמה באוקראינה - סיכום והערכה של ההתפתחויות בימים האחרונים
הדיווחים מהחזית על הנפגעים - מוגזמים
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

דיווחים על אבדות - מוגזמים

על פי דיווחי האו"ם נהרגו עד עכשיו כ- 350 אזרחים, ואילו ע"פ דיווחי אוקראינה מספר האבדות האזרחיות גדול כמעט פי 10!

סביר להניח, להערכתי, שהמספר האמיתי אמנם גדול במידה מסוימת יותר ממה שידוע לאו"ם (מכיוון שאנשיו לא פרוסים בכל רחבי השטח ולא מודעים להיקף האמיתי של האבדות), אולם אין ספק שאוקראינה מנפחת מאוד את מספר האבדות, במטרה לגייס את דעת הקהל העולמית.

ישנם גם אלפי אזרחים פצועים, ואין בכך ספק לצערנו הרב. כמו כן ישנם מעל מיליון פליטים!

אבדות צבאיות: לפי אוקראינה איבדה רוסיה עד היום מעל 10,000 חיילים שנהרגו. להערכתי זהו מספר מופרך לחלוטין!

והסיבה לכך שזה מספר מופרך: כלל הכוחות הרוסים היבשתיים שנפרסו בסביבות אוקראינה, עומד על 150,000 (כולל התגבורות שהוזרמו מאז תחילת הלחימה). מתוכם נכנסו עד היום לתוך אוקראינה רק כשני שליש - בערך 100,000. חלק נכבד מתוכם, כלל לא הגיעו לידי לחימה, והם עדיין נעים בשיירות לעבר אזורי הקרבות (לדוגמא - בטור הענקי שאורכו 65 ק"מ שנע לעבר קייב, וישנם עוד טורים גדולים בדרך לאזורי הקרבות).

לכן, סביר להעריך שמספר החיילים הרוסים שנלחמים בפועל על הקרקע או נמצאים תחת סיכון (בשיירות התחזוקה, באזורי הפריסה, במפקדות וכו') - עומד על לא יותר מ- 80,000 איש.

כעת, ננתח את מספר האבדות: בתולדות המלחמות המודרניות מקובל להעריך שעל כל הרוג ישנם לפחות 3 פצועים ברמות שונות. לעיתים מספר הפצועים גבוה אף הרבה יותר. ולכן, אם אכן טענת אוקראינה נכונה, הרי שישנם לפחות 30,000 פצועים, וביחד עם מספר ההרוגים אנחנו מגיעים ל- 40,000 אבדות. זאת אומרת, שלפי טענה זו מתוך 80 אלף חיילים רוסים בשטח נהרגו או נפצעו 40 אלף!

דהיינו שמתוך כל שני חיילים רוסים, חייל אחד הרוג או פצוע...

ברור שזוהי טענה מופרכת לחלוטין ואפילו מגוחכת.

אם רוסיה הייתה סופגת מספר כה גבוה של אבדות, פירושו המעשי של הדבר היה שהצבא הרוסי היה מתפרק, היות וחצי מהקצינים שלו, המפקדים, החיילים, אנשי הרפואה, תחזוקה וכו' - היה הרוג או פצוע - וברור מאליו שאי אפשר בשום אופן לתפקד כך בלחימה!

ולכן, ניתן להעריך שמספר האבדות הרוסיות אמנם כבר הגיע לכמה וכמה אלפים, והוא גבוה הרבה יותר מ 2100 האבדות בהן הודתה רוסיה ביום חמישי (500 הרוגים, 1600 פצועים), אולם עדיין זה רחוק מאוד ממספר האבדות הרוסיות על פי טענת אוקראינה.

לסיכום: גם רוסיה וגם אוקראינה אינן מדווחות אמת בנוגע למספרי הנפגעים שלהן, הן האזרחיים והן הצבאיים.

הסיוע המערבי - מתחיל להשפיע

משלוחי הנשק ממשיכים לזרום. טילי נ"ט אמריקנים מדגם ג'אוולין, וטילי נ"ט בריטיים NLAW חדישים, מגיעים בכמויות הולכות וגדלות לאוקראינה. גם טילי סטינגר נגד מטוסים מגיעים. נדרש זמן לאימון החיילים, ולחלוקה לזירות הלחימה, אולם חלק מהטילים כבר נכנס לפעולה, וישנם תיעודים של הפעלתם בזירות שונות - ובהצלחה גדולה. ישנם דיווחים מצולמים של הפלות לא מעטות - הן של מטוסי קרב והן של מסוקי קרב רוסים - שהופלו ברובם ע"י טילי כתף (חלקם סטינגר, וחלקם מדגמים אחרים).

בין המטוסים שתועדה הפלתם בעיקר מטוסי סוחוי 25. מטוסי קרב אלו ידועים כ"סוס עבודה" בעל יכולת השמדה של כוחות קרקע, שמיועד לטוס בגובה נמוך, ויש לו שרידות גבוהה יחסית למקלעי ותותחי נ"מ קלים, אולם לא לפגיעות ישירות של טילי כתף. למרות שזה מטוס ישן יחסית, חיל האוויר הרוסי מחזיק עדיין בכ- 150 עד 200 ממנו, ומספר טייסות שלו נפרסו ליד אוקראינה, והן נלחמות באופן פעיל, וכאמור, גם סופגות אבדות ניכרות (רוב התיעודים של ההפלות - הן של מטוס זה).

התפתחויות בשטח

חזית הדרום: הצבא הרוסי ניסה ביום ששי להשתלט על העיר ניקולייב - עיר הולדתו של הרבי שליט״א מלך המשיח. העיר נמצאת בדרום אוקראינה, והרוסים רוצים לכבוש אותה ולייצר רצף טריטוריאלי בשליטתם בדרום המדינה. אולם, בשל הגנה עיקשת של המגינים האוקראינים, נהדפו הנסיונות הרוסים לכבוש את העיר, ונכון לעכשיו, הם רק ממוקמים בקרבתה, ונהדפו מתוכה.

עיר הנמל האסטרטגית מריופול שבדרום המדינה - מכותרת לחלוטין, ותחת מצור - אין חשמל, יש מחסור במים, ואין חימום. יש מחסור הולך וגדל במוצרי מזון וכבר יש דיווחים על בזיזת חנויות בשל המצב הקשה של האזרחים, שמחפשים מזון, וגורמים בינ"ל מעריכים שהעיר על סף אסון הומניטארי. למרות הבטחות של רוסיה ל"מסדרון הומניטרי" היום למריופול - בפועל יצאו ממנה אזרחים מעטים בלבד, ו"הפסקת האש" קרסה במהירות.

חזית הצפון - עיר הבירה קייב: הקרב הגדול על קייב עדיין לא נפתח. נכון לעכשיו הרוסים עדיין מנסים לכתר את העיר, אולם זה עדיין לא עלה בידם. מכיוון דרום, הכביש הראשי לקייב מכיוון ז'יטומיר נחסם, אולם אין זה אומר שכל העיר מכותרת מדרום. מכיוון צפון - ישנם קרבות קשים מצפון מערב לקייב (בעיירות אירפין ובוצ'ה), אולם הטור הרוסי הענקי שמגיע מצפון (מבלארוס) עדיין לא נכנס לפעולה ממשית, ועל פי דיווחים בארה"ב האוקראינים תקפו את הטור, וגם פוצצו גשר, ובכך הם עיכבו אותו.
ממערב לקייב - הכוחות הרוסים מנסים להרחיב את אחיזתם.

החזית המזרחית - החבלים הבדלניים במזרח אוקראינה: הבדלנים הפרו-רוסים הנתמכים ע"י הצבא הרוסי כבשו עיירות וכפרים רבים במזרח רוסיה. נזכיר שיעד מרכזי עבור רוסיה הוא כיבוש מזרח אוקראינה והשתלטות מליאה על דונייצק ולוהנסק. הלחימה בחארקוב בתוככי העיר נמשכת, וגם ההפגזות עליה נמשכות. למרות שהיא כבר מכותרת, מגיני העיר עדיין לא נכנעו, וההתנגדות נמשכת. הייתה גם מתקפת נגד אוקראינית באזור, וחטיבה 200 הרוסית ספגה בה אבדות כבדות, ונטשה ציוד רב.

כוחות רוסיים גדולים נעים מדרום-מערב אוקראינה לכיוון צפון, וכוחות נוספים נעים מכיוון צפון מערב לכיוון דרום, וזאת על מנת לאיים בכיתור על הכוחות האוקראינים הגדולים שערוכים במזרח המדינה. זהו איום משמעותי, שנועד להביא לכך שכוחות רוסיים גדולים יתייצבו בעורפם של הכוחות האוקראינים החזקים שמגנים על מזרח אוקראינה, ובכך להביא למעשה למפלה אוקראינית באזור המזרח. נכון לעכשיו, נראה שאוקראינה מנסה לייצב קווי הגנה מול האיום המתפתח הזה.

מכות כלכליות גדולות לרוסיה

המכות הכלכליות שסופגת רוסיה הן עצומות, ואזרחי רוסיה כבר מרגישים אותן. השאלה היא האם זה יעורר גלי מחאה עממית חזקה. פוטין כבר עצר אלפים רבים שמחו נגד המלחמה, ביניהם גם עיתונאים ואנשי תקשורת, וגם סגר את תחנת הטלויזיה וערוץ הרדיו היחידים שהיו אופוזיציה אמיתית נגדו.

בין המכות הכלכליות - ביטול הפרויקט הענקי של צינור הגז נורד סטרים - שבו הושקעו עד היום 11 מיליארד דולר ! הביטול של הפרויקט האדיר כבר גרם לקריסת החברה שבנתה אותו. כמו כן, הוטל חרם כמעט עולמי על טיסות של רוסיה, וברור שהדבר משפיע באופן החמור ביותר על משקיעים ואנשי עסקים (וכמובן על תיירים).

מספר גדול של חברות בינ"ל כבר הפסיקו את הייצור או את המכירות לרוסיה (אינטל, למשל, הודיעה שלא תמכור לה יותר שבבים). מאות מיליארדים של הבנקים הרוסיים באירופה - הוקפאו, וכך גם נכסים וכספים בשווי עשרות מיליארדים של האוליגרכים תומכי פוטין. על פי בלומברג, בבורסה של לונדון לבדה, איבדו 23 חברות רוסיות 572 מיליארד דולר בשל קריסת ערך מניותיהן !

ההתגייסות הכלכלית של העולם המערבי היא באמת יוצאת דופן, ולא נראה שפוטין הביא אותה בחשבון. ההתגייסות הזאת, חשובה גם על מנת להרתיע את סין. ברור מאליו שסין צופה מקרוב בכל האירועים, ומנסה להבין מה תהיה תגובת העולם כלפיה אם היא תפלוש לטייוואן. לכן, התגובה הכלכלית החזקה כלפי רוסיה - משמעותית מאוד על מנת להרתיע את סין.

לסיכום: ההתקדמות הרוסית נמשכת, גם אם באיטיות ותחת אבדות כבדות, וגם תחת נזק כלכלי ודיפלומטי גדול מאוד.

גורמים ברוסיה מאשימים היום את פוטין בהטלת "מסך הברזל" מחדש, וזאת לאחר חסימתה של פייסבוק לפעולה בכל רוסיה אתמול, נודע היום גם על חסימת הגישה בכל רוסיה לטוויטר.

ראש הממשלה בנט נפגש אתמול עם פוטין - למשך 3 שעות. ע"פ הדיווחים נראה שהם דנו הן בהסכם הגרעין המתגבש עם איראן (ויתכן שאף עומד להיחתם), הן בפעולות הישראליות בסוריה (שככל הנראה ימשיכו כרגיל), והן באפשרות להפסקת אש עם אוקראינה.

לאחר הפגישה דיווח בנט על תוצאותיה לנשיא אוקראינה זלנסקי.

נדגיש ונזכיר את דבריו הקדושים של הרבי שליט״א מלך המשיח:
כבר יצאנו ידי חובה של "חבלי משיח" (ספר השיחות תשמ"ח, חלק ב', עמ' 573), ו"גוג ומגוג" אינו פוגע ביהודים (שיחת פסח שני תש"מ).

לכן, אין מה לחשוש ממלחמת עולם, ומה גם שכל הצדדים אינם מעונינים בכך, ואדרבא כל הצדדים מעונינים לסיים את הסכסוך כמה שיותר במהירות ולספוג כמה שפחות אבדות (הן בבני אדם והן בנזק כלכלי).

לכן, אמריקה כבר הודיעה שהיא אינה מעלה את רמת הכוננות הגרעינית שלה, והיא נשארה ברמה נמוכה, ומכאן שאין מה לחשוש כלל ממלחמת עולם, וכמודגש גם בשיחת הרבי שליט״א מלך המשיח (ש"פ משפטים תשנ"ב).

חודש אדר - "מרבין בשמחה"!

שיהיו בשורות טובות, ונתפלל כולנו ביחד לשלומם של אחינו בני ישראל בכל מקום שהם, ולזירוז הגאולה האמיתית והשלימה, שתגיע בקרוב ממש, וכפי שאמרו חז"ל הקדושים: "אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח".

שנזכה לכך תיכף ומיד ממש, ובחסד וברחמים, בטוב הנראה והנגלה!

חיילי צבא רוסיה נכנסו לעיר ניקולייב

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...