• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ג אייר התשפ"ד (21.05.2024) פרשת בהר

סיום הרמב"ם – כינוס מקורבים – בישיבה גדולה ראשון לציון

סיום הרמב"ם ברוב פאר והדר בישיבה גדולה תות"ל ראשון לציון. בהשתתפות רבני ומשפיעי הישיבה, לצד שלוחים ורבנים אורחים. דיווח וגלריה
סיום הרמב"ם – כינוס מקורבים – בישיבה גדולה ראשון לציון
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בשבוע שעבר נערך סיום הרמב"ם ברוב פאר והדר בישיבה גדולה תות"ל ראשון לציון. הכינוס היה בהשתתפות רבני ומשפיעי הישיבה, לצד שלוחים ורבנים שהוזמנו במיוחד לשאת דברים.

האירוע היה במתכונת מיוחדת, עקב כך שהתמימים ניצלו הזדמנות זו של כינוס סיום הרמב"ם, והביאו את המקורבים מהפעילות בעיר ראשון לציון הגדולה וסביבותיה לכינוס בישיבה, ובכך פעלו לחדד ולהוסיף להם ידע בדבר משמעותה של הגאולה וענינו של מלך המשיח, כמו גם זהותו, שעל כל אלה ועוד מדבר הרמב"ם בפרוטרוט בסיום ספרו. 

בהזדמנות מיוחדת זו ניתן היה להבחין בנשמות יהודיות יקרות אשר להן זו הפעם הראשונה לאחר ארבעים שנה מאז תקנת הרמב"ם, אשר זוכים להשתתף באירוע סיום מכונן זה, אשר כולו אומר התקשרות והתחברות לרבי מלך המשיח שליט"א.

בשעה 20:00 נפתח האירוע בתפילת ערבית. לאחריה התקיימו ריקודי שמחה לגמרה של תורה כאשר במקום מופקד על האורגן הת' דובי שי' גבאי שידיו רב לו בנגינה.

מנחה האירוע היה הרב מענדי שי' אלהרר, שליח הרבי מלך המשיח שליט"א ליצהר. המנחה פתח את הדברים בהסבר ורקע על תקנת לימוד הרמב"ם, הזמנת הרבי מלך המשיח שליט"א לכינוס, הקראת פרקו האישי, והכרזת יחי אדוננו ג' פעמים כשהקהל הגדול מכריז אחריו.

לאחר מכן פנה להזמין את הרב שמעון שי' ויצהנדלר - ראש הישיבה - לדבר. הרב ויצהנדלר ריתק את קהל המאזינים בדברי הסבר לאור תורתו של משיח על הפרקים האחרונים ברמב"ם, המדברים על מהותו וזהותו של משיח, תוך שאף מוריד ומפשיט את כל המושגים הנעלים לדברים אשר נוגעים לכל אחד בחיי היום יום האישיים. 

לאחר הפסקה להגשת מנת הבשר ושירי שמחה של מצוה, הזמין המנחה את הרב יעקב שי' לנצ'נר, מצוות הישיבה ומנהל חברת ימות המשיח. הרב לנצ'נר נשא מסה מאלפת בענייני השעה, בה הבהיר וחידד לקהל המקורבים את דעת הרבי מלך המשיח שליט"א בעניני שלימות הארץ וביטחון. במהלך הדברים הפליא את הקהל בציטוט מדהים וקולע להפליא משיחת שמחת תורה תשד"מ - ארבעים שנה בדיוק לפני אירוע הטרור האיום שארע השנה (לא תקום פעמיים צרה) - בו מתאר הרבי מלך המשיח שליט"א איך שהגוי צועק על היהודי "לסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גויים", ובשעה שהיהודי מנסה להימלט ממנו ולהתחבא בחדרו תחת מיטתו, מגיע הגוי דרך החלון ונכנס לחדרו... והיהודי צריך לצעוק שארץ ישראל שייכת לעם ישראל! - פרטים התואמים להפליא למאורע האיום שארע השנה.

לאחרי זה הוקרן וידאו מושקע שנערך בכישרון רב, וידאו המכיל סקירה מעניינת על חייו ופועלו של הרמב"ם ומיד ממשיך להסבר על תקנת הרמב"ם ועל זהותו של משיח לאור הפרקים האחרונים שבו. הוידאו שילב בתוכו היסטוריה, גאולה וקטעי וידאו מיוחדים מהרבי מלך המשיח שליט"א. 

בסיום הוידאו הוזמן הרב יוסף יצחק שי' ויצהנדלר, ר"מ בישיבה קטנה בראשון לציון. הרב יוסף יצחק דיבר על חשיבות תקנת לימוד הרמב"ם ועל הזכות בהשתתפות כל אחד מהקהל בלימוד השיעור היומי, ולפחות בספר המצוות. במהלך הדברים הזמין את אחד המשתתפים לספר על חווית לימוד תקנת הרמב"ם מזווית אישית שלו.

לאחר מכן הוזמן לדבר הת' יצחק אפרים שי' אדרעי. הת' יצחק אפרים הידוע בכושר הסברתו הסביר את המאמר המיוחד ביום עשתי עשר תשל"א במילים פשוטות ובהירות, וקרא לכל אחד ואחד מהקהל לקבל החלטה טובה לכבוד י"א ניסן, החלטה שתבטא ש"אנא נסיב מלכא משיחא".   

לקראת הסיום, המנחה, הרב אלהרר, שיתף את הקהל בסיפור אישי ומרתק, המעיד על תקנת הרמב"ם כמצילה חיים ממש. "הסיפור היה כשהייתי בשליחות בסרי לנקה, בליל שמחת תורה התוועדנו עם כמה מטיילים. ההתוועדות היתה מאוד פעילה וקיבלנו כל אחד החלטה טובה. אחד המטיילים קיבל על עצמו תפילין בכל יום, ואני קיבלתי שיותר לא אלך לישון מבלי שלמדתי רמב"ם. יום אחד, זה היה בחנוכה, לפנות בוקר, אחר הדלקת נרות נשכבתי כבר לישון, אך לפתע אני נזכר.. רמב"ם! התהפכתי במיטתי ורציתי להמשיך לישון... אבל דמותו של המקורב שקיבל על עצמו תפילין עמדה לנגד עיניי... מחוסר ברירה נאלצתי לקום למרות העייפות… כעבור קרוב לשעה, לאחר שהספקתי לנמנם רבות על הרמב"ם, אני פונה לישון, אך לפתע, אני רואה משהו מוזר, אני רואה מבעד לדלת אור, אור חזק.. אני פותח את הדלת ומגלה שמנורת החנוכה ליחכה את הכיסא והחלה להתפשט לספה הסמוכה.. במילים פשוטות, אם לא הייתי קם לרמב"ם - - - ". והמסר מובן.

כעת הוזמן לדבר הרב ניתאי שי' אבל משגיח בישיבה קטנה בראשון לציון. הרב ניתאי חיזק את הקהל בשליחות היחידה, כשנקודת דבריו היתה שאסור להתפעל מהעולם. בהקשר הזה סיפר סיפור לא מוכר מהרמב"ם, על עמידתו בגבורה יהודית מול אנטישמים שניסו להפריע לו בכל דרך אפשרית.

הכינוס הסתיים לא לפני שכל מקורב קיבל באופן אישי תשורה מיוחדת, חוברת הממחישה הסתכלות גאולתית על מאורעות העולם.

אחרי כמה שבועות שהתמימים לא נחים כדי שהכינוס יצליח להשפיע על כמה שיותר מקורבים, מתיישבים התמימים, העייפים אך מרוצים מההצלחה הגדולה, להתוועדות עצמותית אל תוך הלילה עם הרב רועי שי' תור שליח לעיר בית שאן.

בסוף הכינוס קיבל כל תמים תשורה מיוחדת על עזרתו לכינוס - עשרות תמונות בפרסום ראשון מהמאורעות בבית משיח 770 בשנת תשמ"ז.

צילום: הת' איתמר שי' גרגה

שמיניסטים מהמרכז בירושלים של מעלה

מבצע כשרות בהודו: אלפי עופות כשרים נשחטו עבור המסעדה הכשרה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...