• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

שהחיינו: תומכי 'איגוד תלמידי הקבוצה' חגגו בבנין החדש

בנין חדש נרכש מול בית משיח 770 על ידי איגוד תלמידי הקבוצה וישמש להרחבת בפנימיה המיתולוגית בבנין הסמוך. ביום ראשון נערך טקס לציון הקניה ופריסת התוכנית לעתיד
שהחיינו: תומכי 'איגוד תלמידי הקבוצה' חגגו בבנין החדש
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אירוע מרגש  נערך ביום ראשון בקראון הייטס, מול 770 בית משיח. בערב יוקרתי חגגו עשרות תומכי וידידי 'איגוד תלמידי הקבוצה' ומשפחותיהם, יחד עם הנהלת ה'איגוד', את קנייתו של הבנין החדש והמרווח - 755, שנקנה מעל לדרך הטבע בעידודם והכוונתם של חברי הנהלת ישיבת תומכי תמימים המרכזית. 

הבנין החדש, הצמוד לבנין הפנימיה המיתולוגי 749, הוסב ליום אחד להיכל חגיגי ויוקרתי כיאה לאירוע מרגש שכזה - הבעת הוקרה ואמירת 'לחיים' עם מי שעמדו מאחורי המהלך הדרמטי.

מתמסרים בשביל ה'קבוצה' 

ה'קבוצה' הוא כינויה של קבוצת התלמידים, בוגרי המחזור המסיים את שנות הלימודים, בישיבות חב"ד ברחבי הארץ, הנוסעים ללימודים במשך שנה שלימה אצל הרבי שליט"א מלך המשיח. 

את האירוע פתח המנחה הרב מנחם מענדל יוזביץ, מנהל חדר אור מנחם בשכונה, כאשר הוא משתף בפתיחות ברגע האישי בו הוא פגש את פעילות ה'איגוד' בגודל טבעי. "היה זה בסופה של שנת הקורונה הקשה, תש"פ", הוא סיפר לקהל. "כאשר כבר נראה היה שה'קבוצה' החדשה לא עתידה להגיע, בעקבות הקשיים והמגבלות הרבות שיצר המצב, התוודעתי לפתע לפרוייקט האדיר שנטל ה'איגוד' על כתפיו על-מנת להביא הנה את התלמידים".

הרב יוזביץ' סיפר בהתלהבות כיצד התפעל מרחוק מרוחב הלב של הנהלת האיגוד, שהגיעה להסכמה עם ארגון הרופאים של השכונה ושכרה מתחם נופש ענק בקונטיקט, ארגנה טיסות מרוכזות ושינוע הרמטי של התמימים למתחם הבידוד הציורי. "כל זה היה נראה לי נפלא. אלא שאז קיבלתי שיחת טלפון מידידי, הרב מאיר קבקוב. הוא שאל אותי האם אוכל להגיע אל מתחם הבידוד המרוחק, כדי להתוועד עם הבחורים שבדרכם לשיא חייהם - שנת ה'קבוצה' - נקלעו לסיטואציה מורכבת שכזו"...

"באותו רגע הבנתי", משתף הרב יוזביץ' "כי בידך להתפעל, אך בידך גם לקחת חלק! הסכמתי לבקשה הלא-שגרתית הזו, ויצאתי לנסיעה הרחוקה לקונטיקט. אני מוכרח לומר לכם, אותו ערב הותיר עלי את חותמו לתמיד. עד אז הקשר שלי עם התמימים ב-770 היה בסיסי, כאחד מתושבי ומנהלי המוסדות בשכונה. מאותו רגע הבנתי את הזכות המרוממת לעבוד עם הבחורים ב770. זה בדיוק מה שגורם לי עד היום להמשיך בניהול מסגרת לימודי ה'סמיכה' של ה'איגוד'. למרות שלל העיסוקים שלי, על הזכות ללמד את התמימים של ה'קבוצה' כבר לא אוותר"...

אחרי וידאו קצר ומרגש מהרבי מלך המשיח שליט"א על הזכות הגדולה לסייע לישיבת תומכי תמימים, עלה על המסך סרטון מיוחד ולא שגרתי, שהופק במיוחד לרגל האירוע ההיסטורי. הקהל מלווה את סדר יומו של תמים מתלמידי ה'קבוצה', המשתף את התומכים ברוחב הדעת ומנוחת הנפש שמספק ה'איגוד' לו ולכל חבריו ל'קבוצה'. הוא מציג לצופים את התנאים הגשמיים המרווחים, את תנאי הלימוד הנוחים ואת שלל העזרים המאפשרים לו ולחבריו התמימים את מה שחלמו דורות - לשקוד על התורה בסדרי הלימוד של הישיבה בבית משיח 770, מתוך התמדה וידיעה שיש מי שדואג לי לכל פרט.

הקטע המיוחד מסתיים באמירת 'תודה' נרגשת של התמים, בשם כל חבריו, לכל מי שנותן את ידו למהלכים המופלאים אותם מוביל 'איגוד תלמידי הקבוצה' ב770 - בית משיח בשנים האחרונות, ומאפשר למאות תמימים לנצל באופן המקסימלי את שנת ה'קבוצה'.

תשובות והכוונות באמצעות האגרות קודש 

אל הבמה עולה בהתרגשות אחד מעמודי התווך של ה'איגוד', מי שיש לו חלק נרחב בקניית הבנין החדש, ר' יודי גרונברג. הוא מספר על מכתב מופלא שהוא קיבל רק היום בבוקר מהרבי שליט"א מלך המשיח, באמצעות ה'אגרות-קודש'. במכתב משתמש הרבי בלשון נוקבת ובלתי שגרתית, ומסביר כי קיימים שני סוגי צדקה. האחד הוא כאשר האדם מעניק מכספו בהתאם לכמות הכסף בה נתברך מאת הקב"ה, והשני הוא כאשר האדם קובע את רמת העושר אותה יקבל מהקב"ה, בהתאם לכמות הכסף שנותן לצדקה. הרבי שואל: הרי הרבי הקודם רצה כל-כך להעניק לך עשירות, וכעת, כאשר התרומה שלך היא זו שמאפשרת זאת, מדוע אינך עושה את הצעד?!

נאום חם במיוחד נשא רב השכונה, חבר הבד"ץ בשכונת קראון-הייטס, הרב יוסף ישעיה ברוין. בדבריו עמד על גודל הפלא בפעילות 'איגוד תלמידי הקבוצה', ותיאר לנוכחים בשפתו העשירה ובסגנונו הכובש את משמעות העובדה כי כעת, לאחר שנים של צורך, "יש אבא ואמא לבחורים ב-770" כהגדרתו. הרב האריך לתאר את התפעלותו משלל פעולות ה'איגוד', ואת ההשלכות הרחבות של הדבר.

בדבריו ציין הרב את היחס החם שנתן הרבי שליט"א מלך המשיח למנהל 'אש"ל הכנסת אורחים' בזמנו, הרב משה ירוסלבסקי, ואת החשיבות שנתן הרבי לפועלו. הרב מנה את מגוון פעילויות ה'איגוד', הן בתחום הגשמי - דירות, הדרכה, צרכים כספיים ואישיים - והן התחום הרוחני - מסגרות לימוד מותאמות, יששכר וזבולון, משיבים, שלוחים והתוועדויות, והדגיש את גודל הזכות ליטול חלק במפעל קדוש שכזה.

נס בתוך שעות ספורות

כעת עלה אל הבמה "עמוד התווך" של פעילות האיגוד, הרב מאיר קבקוב, ששיתף וחשף בפני הקהל את ההשתלשלות הפלאית של קניית הבניין:

"בעיצומו של הקמפיין שנערך בסוף השנה שעברה לטובת הבניין הסמוך, 749, קיבלנו טלפון ממתווך גדול בניו-יורק שהגיע אליו שמע הקמפיין, ושיתף אותנו כי בידו חוזה מכירה מבעלי הבנין, 755. הוא שמע שכעת אנו קונים את הבנין הסמוך והתעניין לדעת אם נרצה לקנות גם את הבנין שלידו"...

התנאים למימוש העיסקה היו לא הגיוניים בעליל. בעל הבנין (הקודם…) הינו אדם עשיר מאוד, ומשום עניני מיסים ורישומים, היתה לו סיבה אחת למכור את הבנין, רק אם הקניה תתבצע בשנת 2021 למניינם… מבחינתו, גם יום אחד אחר כך, העסקה כבר לא רלוונטית. כך החל מרתון אדיר במירוץ להשגת הסכום הראשוני, המקדמה אותה יש לשלם כדי להיכנס לעסקה.

"ביום שבו שילמנו את הסכום הראשוני", סיפר הרב קבקוב, "נותרו 90 ימים בלבד עד לסיומה של השנה הלועזית… בדרך הטבע לא היה לנו שום מושג איך נשיג את הסכום המלא. עורך הדין של בעלי הבנין אמר בלגלוג כי כדאי שנרד כבר עכשיו מהתכנית, במקום העגמת נפש שתיגרם לנו בסוף השנה, שכן ברור לו שאין כל דרך להשיג סכום כזה בזמן כה קצר"…

"במשך אותה תקופה מימשנו כל רעיון אפשרי בדרך להשגת הסכום. היינו אמורים בתוך פחות משלושה חודשים להשיג כמעט חמישה מליון דולר(!!!)... בזכות התגייסותם המדהימה של מספר תומכים, כאשר בראשם יש לציין את הנגיד החסידי ר' יוסי פופאק, הסכום הלך והצטבר. ביום חמישי, ביום ה-30 לחודש האחרון של שנת 2021, הגיע לכאן במיוחד עורך הדין של הבעלים. הוא גילה שלא רק שהסכום המלא לא בידינו, אלא יש לנו בקושי את מחצית הסכום… היו חסרים כמה מאות אלפי דולרים"…

"העו"ד חזר למשרדו והודיע למעסיקו כי כפי שצפה, הקניה לא תתבצע. השנה מסתיימת והכסף איננו. אך התנדבנו להזכיר לעו"ד ולבעלים כי לחודש זה יש גם את היום ה-31, והשנה הלועזית מסתיימת רק מחר, בליל שבת… בתוך פחות מעשרים וארבע שעות, השגנו כמעט 3 מליון דולר נוספים! שעות ספורות קודם שבת קודש, ביום ה-31 לחודש, כ"ז טבת, נחתם החוזה והועבר לידינו המפתח לבנין שעד לפני יממה היה חלום רחוק בלבד"... כך חתם הרב קבקוב את הסיפור הלא-שגרתי.

בסיום האירוע עלה הרב חיים מאיר זלמנוב, מהנהלת ה'איגוד', והעניק תעודות הוקרה לשלושת עמודי התווך של ה'איגוד' - הרב מאיר קבקוב, הרב יודי גרונברג והרב מאיר בוקצ'ין. "בתעודה על התמסרות שכזו אין מה לרשום מעבר למילה אחת, תודה", אמר הרב זלמנוב בחיוך. "אך אם יש משהו עוצמתי יותר ממילה זו, אלו דבריו הקדושים של הרבי".

כך נחתם האירוע כאשר הרב זלמנוב מקריא מתוך התעודות את דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח על השותפות בצרכי ישיבת תומכי תמימים, כאשר הרבי מסיים את דבריו במשפט מיוחד במינו: "ישנה הבטחתו של רבינו הזקן, אשר הדולר שנותנים בשביל ישיבות תומכי-תמימים - בוודאי יצליח: התלמידים ברוחניות, והבעלי-בתים גם בגשמיות!".

בסיום האירוע יצאו חלק מהנוכחים לסיור בבנין הסמוך, 749, למעקב אחר השיפוצים הנערכים. ביניהם בלטו הגבירים ר' יוסי פופאק, ר' יעקב שפריצער, והעסקן ר' אלי כהן.

צילום: דב בער הכטמן.

פלורידה: הערכה רבה לפעילות מרכז משיח

י"א ניסן בקרית גת: כינוסים למאות ילדים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...