• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

מגן וחץ: עידכונים מהמבצע

הפרשן אבישי איפרגון בשורה של מסקנות מההשך המבצע 'מגן וחץ', לאור הלילה האחרון בו לא בוצעו שיגורים. צה"ל ממשיך בחיסול ראשי ארגון הטרור הג'יאהד האיסלמי. אמש הסגירו את עצמם מספר מחבלים לידי כוחות צה"ל
מגן וחץ: עידכונים מהמבצע
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כמה עדכונים:

1. לא היו שיגורים לעבר הדרום במשך הלילה, בחסדי ה' ונסיו הגלויים. וזה מאוד חריג, כמו גם העובדה שלקח זמן רב עד שהתחילו השיגורים. זה חסד ה' גלוי שהלילה עבר בשקט יחסי בדרום ובמרכז.

ועוד, למרות ירי של כ- 500 רקטות - אין שום נפגעים (למעט אנשים שנחבלו במהלך הריצה למרחבים המוגנים ונפגעי חרדה) - מזכיר מאוד את נסי מלחמת המפרץ, שגם אז כמעט לא היו נפגעים מהטילים עצמם.

2. הירי התחדש הבוקר, בסביבות 08:30. לפי דיווחים רבים יש מגעים להפסקת אש כל הזמן, אבל הדרישה הפלסטינית שצה"ל יפסיק את החיסולים הממוקדים - לא מקובלת על ישראל, ולכן אין כרגע הסכמות, והירי בדרום חודש, כמו גם התקיפות של צה"ל.

3. במהלך הלילה צה"ל חיסל את מפקד כח הרקטות של הג'יהאד -ביחד עם עד שני מפקדים.
מידע מודיעיני מדויק ויכולת שיגור מדויקת ומתוזמנת היטב הביאו בסייעתא דשמיא לחיסולם בתוך בנין מגורים.

בזמן לחימה מסתתרים המפקדים הללו בתוך בונקרים ומנהרות, אבל בסייעתא דשמיא הם כנראה יצאו מהמחסה שלהם, הגיעו לבנין מגורים רגיל, וחוסלו במהירות - נס המלובש בטבע.

4. צה"ל פרסם היום שמתוך 507 רקטות שנורו, 25 אחוז הן שיגורים כושלים - דהיינו רקטות שבכלל לא חצו את גבול הרצועה - ונפלו על רצועת עזה !
לפחות 4 פלסטינים נהרגו מהירי של הג'יהאד בעצמו !

ובחסדי ה' ונסיו הנפלאים אצלנו אין נפגעים מהרקטות עצמן!

5. על פי דיווחים שונים, החמאס אישר לג'יהאד להשתמש בבורות שיגור הרקטות שלו.
ברור שזה מציב גם את החמאס על הכוונת של ישראל, אם כי השאיפה של הדרג המדיני היא - כמו במבצע עלות השחר בשנה שעברה - לבדל בין שני הארגונים, ולכן גם חמאס לא ירה בעצמו, כי גם הוא לא רוצה להיכנס למערכה.

העובדה שחמאס נתן לג'יהאד את הסיוע הזה מעידה כאלף עדים על מצבו החמור של הג'יהאד, שחלק נכבד מיכולת השיגור שלו חוסלה, ומפקד הרקטות שלו חוסל גם הוא כנ"ל.

נכון לעכשיו, הדרג המדיני לא הורה לצה"ל לתקוף ישירות את החמאס.

6. היום הותר לפרסום, שאתמול הסגירו את עצמם 7 מחבלים לידי צה"ל - באופן חריג ביותר. זה קרה לאחר חיסול 2 מחבלי הג'יהאד אתמול בקבאטיה. לאחר החיסול, ניגשו לחיילי צה"ל באופן מפתיע ביותר 7 מחבלים והסגירו את עצמם! מדובר ככל הנראה במחבלי הגי'האד.

צפו: חיסול איום הרקטות באמצעות הטילים

האם תפרוץ מלחמה בצפון?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...