• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

עשרות פיגועים מידי יום: תוכנית ההגנה על עם ישראל

ביהודה ושומרון הסתובבה חוליית מחבלים שהייתה אחראית לפיגועי ירי רבים. בחברון מתנהלת מלחמת חמולות שמטילה אימה על העיר • לא ניתן לפרש זאת אחרת מלבד "לא ינום ולא ישן שומר ישראל"
עשרות פיגועים מידי יום: תוכנית ההגנה על עם ישראל
נשקים בלתי חוקיים שנתפסו לאחרונה אצל ערבים (צילום: דוברות המשטרה)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ביום שלישי השבוע זעקו כותרות החדשות על "מבצע חיסול לאור יום בשכם". כוח מיוחד מיחידת המסתערבים של הימ"מ, נכנס לתוך העיר שכם ברכבים עם לוחיות רישוי פלסטיניות, וחיסל ביריות חוליית מחבלים שהייתה אחראית לשורת פיגועי ירי כלפי חיילי צה"ל ואזרחים יהודים בתקופה האחרונה, בעיקר באזור הישוב איתמר, סמוך לבסיס הצבאי של חטיבת שומרון.

בכל פעם הגיעו המחבלים ברכב סמוך אל עמדה צבאית, ירו מספר צרורות לעבר החיילים, ונמלטו חזרה למעמקי שכם.

במקביל, בעיר הקודש חברון מתנהלת במלוא עוזה "מלחמת חמולות" בין שתי משפחות ערביות חזקות בעיר. העיר נראית לקוחה מתוך סרט אימה: רעולי פנים מעלים באש בתי עסק ובנייני מגורים, חמושים עוברים באמצע השוק ופותחים באש לעבר בית השייך לחמולה היריבה, ילדים קטנים נמלטים בפחד לבתיהם מרעש יריות, וזה רק מעט מהכאוס.

תושבי הישוב היהודי בחברון וקרית ארבע חיים בפחד. אחד מתושבי קרית ארבע כתב לפני כמה חודשים: "חברון נשמעת הערב כמו תרגיל אוגדתי. צרורות אינסופיים מכל הכיוונים. נרצח שם היום נהג מונית ממשפחת ג'עברי, משפחה שיש לה צבא. נשמע שהצבא הזה עובד כרגע. שאלתי ידיד ערבי למה בשנתיים האחרונות התגברו היריות? ענה שיש שפע של נשק ותחמושת. ככה זה שצאלים הפכה לטיילת המועדפת על הבדואים".

ביום ראשון השבוע, במהלך עוד קרב יריות "שגרתי", פגע אחד הקליעים במערת המכפלה סמוך למדרגה השביעית, וכן בעמדת שמירה של שוטרי מג"ב בכניסה למתחם המערה. כוחות הביטחון שהיו במקון הבהילו מיד את כל המתפללים לתוך האזור הסגור של המערה מחשש לירי נוסף, ורק לאחר דקות ארוכות התאפשר למתפללים לצאת.

העובדה שהערבים בישראל מחזיקים בכמויות עצומות של נשקים, מכניסה רבים לפחד. הנה לדוגמא אתמול נשמע קול רעש בקו 59 בירושלים. נוסעי האוטובוס היו בטוחים שמדובר בפיגוע ירי, וכך גם פרסמו כמה כלי תקשורת. לאחר ששוטרים ואנשי הצלה רבים הגיעו במהירות למקום, התברר כי מדובר בסכסוך בין ערבי צעיר לבין נהג האוטובוס, וכי הרעש היה מאקדח אוויר. אמנם חמור מאוד - אך לא כפי שחשבו קודם.

לא ינום שומר ישראל

דווקא מתוך העובדה שלמרות עשרות אלפי הנשקים הנמצאים אצל הערביים אין (כמעט) פיגועים שגרמו לנרצחים, עולים מיד דברי הרבי מלך המשיח שליט"א אשר אלמלא "לא ינום ולא ישן שומר ישראל", הרי שבדרך הטבע כבר מזמן לא היינו פה, רחמנא לצלן.

וכפי שניתן לראות מתוך דבריו הקדושים שאמר בשיחת מוצאי ש"פ ראה תשל"ח: "מליוני ערבים נמצאים בירושלים העתיקה, בחברון, ברמאללה, בשכם ובשאר השטחים המשוחררים. והאמת שהדבר היחיד ששמר על בני-ישראל עד עכשיו, הוא "שומר ישראל" ש"לא ינום ולא יישן" למטה מעשרה טפחים. וסומכים שגם הלאה - יהיו ניסים גלויים. היות ועל-פי דרך הטבע לא ניתן לומר שאותם אנשים ספורים שאחראים על שמירת הערבים, יצליחו למצוא נשק ומחבלים".

לעשות כלים בטבע

אכן, אין ספק שאנחנו חיים בתוך ים של ניסים. בעולם אחר, התסריט הזה של אויב החמוש בנשק רב וכל רצונו הוא לגדוע את חיי שכניו - ללא הצלחה, לא קיים. אולם חלילה לנו לשקוע באופוריה, ולהתעלם מהמצב הביטחוני החמור.

אמנם "לא ינום ולא יישן שומר ישראל" - אבל מכל-מקום הקב"ה רוצה שיעשו גם פעולות בדרך הטבע, ולפחות באצבע קטנה. וכפי שאמר הקב"ה בתורתנו הקדושה - 'תורת אמת': שכאשר שומעים שעכו"ם רוצים לבוא "על עסקי תבן וקש" - הנה כאשר מדובר על מקום שעל-ידי נתינתו ש"תהא הארץ נוחה ליכבש בפניהם" - אזי "יוצאים עליהם בכלי- זיין ומחללין עליהם את השבת". (-דברי הרבי מלך המשיח שליט"א במוצאי ש"פ אמור תשל"ח).

החיסול בשכם: החוליה הייתה בדרכה לפיגוע נוסף

להודות ולהלל על ניסי ליל אמש

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...