• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

האם הפעם יתוקן חוק "מיהו יהודי"?

"בזמן שההסכמים עוסקים במחירי הקוקה קולה, תיקון חוק מיהו יהודי ייכנס לרשימת הדרישות הקואליציוניות". זאת על פי דרישת יושב ראש מפלגת עוצמה יהודית. האם הפעם יתוקן סוף סוף הסעיף הבעייתי שגרם צרות רבות, או שגם הפעם מדובר בדבר שלא יתממש
האם הפעם יתוקן חוק "מיהו יהודי"?
בן גביר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מפלגת עוצמה יהודית הודיעה היום כי תכניס את תיקון חוק מיהו יהודי לרשימת הדרישות הקואליציוניות, כתנאי לכניסה לממשלה.

לדבריהם: הממשלה עם אחוז הדתיים הגבוה אי פעם מתעסקת בהורדת מחירי הקוקה קולה, או בהגדלת תקציב הכוללים. הסוגיה הדתית נותרה מאחור.

מדובר בדרישה הדתית היחידה בכל ההסכמים, פרט לדרישה לביטול רפורמת הכשרות והגיור של מתן כהנא.

תיקון חוק מיהו יהודי איננו עוד פרט ביהדות, זהו החוק שמגדיר את עצם היהדות! מיהו יהודי, האם מי שנתגייר אצל "רב" רפורמי או קונסרבטיבי ייחשב יהודי על פי חוק מדינת היהודים? האם מדינת היהודים תמשיך לגרום להתבוללות?

יצויין כי בעבר הרחוק, היו מפלגות שונות שהצהירו כי יעמדו על תיקון החוק, אלא שבפועל אף אחת מהן, לא הביאה את הענין לכדי הצבעה שעברה בכנסת ברוב קולות, כל פעם מסיבות שונות ומשונות.

הכנסת לא יכולה לקבוע את ההלכה

משיחת הרבי שליט"א מלך המשיח, אחת מיני רבות, בהן הובעה זעקתו כנגד הגזירה האיומה:

…זהו ענין שאינו שייך לכנסת, ואפילו אם כל אלו שיושבים בכנסת יאמרו פה אחד שיהודים צריכים להתערב עם גויים, הם לא יוכלו לשנות את המציאות שיהודים אינם מתערבים עם גויים!
וזהו ענין שבכלל אין לו שייכות אליהם, זה לא ענינם לפסוק מי יכול להיות יהודי, ה”כנסת” היא ענין של חול, ואין זה בידיהם לומר מי הוא יהודי, זהו ענין שקשור לשו”ע.
אמרתי למישהו שכשאדם צריך לעבור ניתוח הוא שואל את הרופא אם הוא צריך את הניתוח או לא, אבל מי שהוא אינו רופא, אין לו בכלל שייכות להביע דעתו בענין, האם ה”כנסת” יכולה לפסוק על מישהו חולה, אם צריך לעבור ניתוח או לא? אין להם כלל שייכות לכל הענין ואינם יכולים לפסוק בזה, זה ענין ששייך לרופא, יכול להיות חילוקי דעות בין שני רופאים, אבל מי שהוא לא רופא, אם הוא אדם ישר, הוא יאמר בעצמו שאינו יכול לומר כלום בזה מכיון שאינו רופא.
האם ה”כנסת” יכולה לפסוק כיצד להטיס “פאנטום”, או כיצד לירות ברובה! יעמידו אותם למשפט צבאי מדוע הם מסכנים את הבטחון של שנים וחצי מליון יהודים, מכיון שאין זה ענינם בכלל לפסוק שאלה ע”ז.

וכך הוא גם בנוגע לגיור, “גיור” הוא מושג הלכתי, המושג גיור אינו בשום ענין אחר, ישנו הענין של “קאנווערזשאן”, להבדיל, אבל זהו ענין בפ”ע ואין זה כלל המושג של גיור.
מזה מובן שמי יכול לומר דעה אודות זה, דוקא אלו שהם קשורים עם שו”ע והלכה, ו”הכנסת” היא לא ענין שקשור עם שו”ע והלכה, אלא ענין של חול שאין לה כל שייכות לשו”ע והלכה, ולכן אין להם מה לומר דעה בגיור ובמה מתבטאת גיור, זה לא הענין שלהם.
ובפרט שבין ה 120- אנשים שיושבים ב”כנסת”, יש 4 או 5 גויים, שיש להם בדיוק אותו דעה כמו “רב” (אם הי’ “רב” ב”כנסת”!) וגויים אלו יש להם דעה לפסוק מי הוא יהודי, ואת מי אפשר להכניס לכלל ישראל!
שאחד מהם הוא מוסלמי שמתנהג לפי הדת של מוחמד ולפי ה”קוראן”, ועוד אחר הוא נוצרי שמתנהג לפי “אותו האיש”, ואצל גויים אלו שואלים מי יכול להיכנס לכלל ישראל! שזהו הרי לגמרי היפך ענינם - מכיון שלוקחים מישהו מהדת שלהם ומכניסים אותו בין יהודים, והם עצמם אינם רוצים זאת, ואעפ”כ מזמינים גויים אלו שגם הם יאמרו דעה בזה.
…והכאב לב שבזה עוד יותר גדול: לאף אחד לא עולה בדעתו ללכת לשנות מנהגים שישנם בדתות אחרות בנוגע לאיך צ”ל ה”קאנווערזשאן” שלהם. שכדי להיות נוצרי יש הרבה יותר חומרות מאשר בגיור לדת ישראל לפי חוק הנ”ל, ואעפ”כ לא עולה בדעת אף אחד לומר שזה לא דמוקרטי וזו כפי’ דתית, ולכן צריכים לשנות את המנהגים שלהם - שאם מישהו רוצה להיות נוצרי, הוא לא צריך לקיים את כל המנהגים, להתיז מי הטומאה עם כל הענינים האחרים‚ אלא אם הוא רק אומר שהוא רוצה להיות נוצרי בלי זה - צריך לוותר לו! אף אחד אינו מעלה בדעתו שה”כנסת” תלך לשנות מנהגים שישנם אצל הגויים בגלל שאין זה דמוקרטי׳ או מצד כפי’ דתית.
מדוע זה לא עולה בדעתו של אף אחד? זה מובן בפשטות, מכיון שאין זה ענינם. מהי השייכות של ה”כנסת” לפסוק איך צ”ל ה”קאנווערזשאן” אצל הגויים?! ואם יאמרו לגויים שיושבים בכנסת שעומדים כעת לפסוק שאלה בנוגע לדת שלהם, הם לא יאפשרו את זה, מכיון שזה לא שייך לכנסת.
ומפחדים להסתכסך עם הגוי שיושב ברומי, מה אתה מפחד ממנו? הרי אין לו צבא! אלא מכיון שיש מתחתיו מליוני גויים, מפחדים ממנו, - ממנו יש לך מורא, אבל מהיושב בשמים אין לך מורא?!
וכשמגיעים לענין הגיור בדת ישראל, מתחילים כל ההמצאות שזה לא דמוקרטי, ובמילא צריכים לתקן שלא צריך להיות גיור כהלכה, מכיון שצריכים להתחשב במצפון (עם כל המילים היפות שמשתמשים שם) של בני אדם, ולכן הולכים ושואלים אצל הגוי מי יכול להיכנס לארץ ישראל!
זהו חרפה ובזיון וחילול שם ישראל - ששואלים אצל גוי מי הוא יהודי! והבזיון יותר גדול שאין פוצה פה ומצפצף!
(משיחת ש”פ בהעלותך תש”ל)

להכניס את תיקון חוק מיהו יהודי להסכמים הקואליציונים

זהירות מסיון לפניך: מיסיונרים מנצלים לרעה את המלחמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...