• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

פורצים קדימה: תנופת פעילות בקונגרס משיח

עשרות שלוחים ופעילים נטלו חלק בקונגרס משיח בארץ הקודש • השיבושים הקשים שנוצרו בדרכים, לא מנעו מהעקשנים להתכנס יחד על מנת לטכס עצה, כיצד לפעול ולהביא ההתגלות בפועל בעולם • שורה של החלטות טובות במישורים רבים התקבלו • דיווח מלא וגלריה
פורצים קדימה: תנופת פעילות בקונגרס משיח
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

תשובותיו הק' של הרבי שליט"א מלך המשיח, לא היתרו ספק: יש לערוך בהקדם את 'קונגרס משיח בארץ הקודש'. התשובות שנתקבלו במשרדי האגודה למען הגאולה האמיתית והשלמה, היוו את הדחף העיקרי לעריכת האירוע, לאחר תקופה ארוכה בה לא התקיים במתכונתו המוכרת.

מפאת חג פורים וההכנות לחג הפסח שלאחריו, ברור היה שיש להערך בזריזות לקיום האירוע. ואכן, בתוך כשבוע ימים הופק הכינוס, בו כאמור נטלו חלק עשרות רבות של שלוחים ופעילים. למרות שיום זה הוגדר כיום השיבוש בדרכים, וכלל חסימות כבישים רבים, הרי שהשלוחים גילו עקשנות יוצאת דופן להגעה לאירוע, כשחלקם מציינים כי הדרך ארכה פי שלש וארבע מהרגיל...

לאחר תפילת מנחה, נפתח האירוע, על השולחנות מוגשים תקרובת ופינת השתיה החמה מספקת מענה לבאים שמתחילים לזרום לאולם, כל זאת בהפקתו של מפיק הגאולה, הרב יצחק רחימי.

כל אחד יכול

המנחה הרב בנצי פרישמן פותח בדברים קצרים, ומזמין את הרב שי שמעון הכהן כהן, רב קהילת חב"ד בתל ציון ומחשובי רבני חב"ד, לפתוח בדבר מלכות. הרב כהן מקשר בין האירוע ובין הדברים המתחוללים בתקופתנו לשיחה הק' משבת פרשת תצוה תשנ"ב הנלמדת בשבוע זה.

מיד לאחר מכן נערכת הרצאה מסוג ייחודי, כאשר על הבמה מתיישבים זה מול זה, השליח הרב איתי גבאי מיפו מול השחקן אסף הרץ, בשיחה על משמעות החיים, חזרה בתשובה ותגובת הסביבה למהפך בחייו. אסף מספר בגילוי לב על נסיעתו הנוכחית לרבי שליט"א מלך המשיח לאחרונה שהפכה למושא תקשורתי.

ובסגנון זה ממש, נערך גם המשא הבא, הרב שניאור ציק מנתניה מתיישב "לראיין" את המוזיקאי והיוצר החב"די חיים נחמן בנסימיאן, שמספר על ניסים שחווה בחייו, היצירות שכבשו, המסר של בשורת הגאולה והקריאה לכל אחד לפעול בתחומו בנושא זה.

אנשים נשים וטף

הדובר הבא, הרב דורון אורן, מנהל מרכז משיח וגאולה וראש ישיבת המלך המשיח בירושלים, מעלה על נס את חשיבות הפעילות בקרב בני הנוער והצעירים. למרות שבתי חב"ד פועלים כיום עם מגוון רחב ביותר של גילאים וסגנונות, הרי שניכר שדווקא בתחום זה קיימת חלישות משום מה. הוא מצטט ומביא מדברי הרבי שליט"א מלך המשיח בנושא זה, ואף חושף שיחה מיוחדת של הרבי שליט"א מלך המשיח על "מחצית השקל" שמשמעותה לתרום מחצית מהכסף כפשוטו...

עיונים בתורתו של משיח ובירור הגדרתו על פי הכללים ההלכתיים שבספר הרמב"ם, מעלה הרב יהושוע ווייס מבני ברק, שבמשך שעה ארוכה פורס ביאורים בנושא זה, וקורא לעסוק בלימוד מעמיק והבנת הדברים.

לאורך האירוע מוצב דגש מיוחד על העיסוק בכתיבה לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות האגרות קודש. הרב אברהם בן שמעון, מנהל אתר אגרות.קום מספר על פעילות והתפתחות האתר. לצד זאת הוא סוקר את דרכי הפניה המומלצים ומציע 'טיפים' לסיוע לכותבים.

בנתיים מתאפשר לשלוחים לגשת לדוכנים המכירות המציעים מוצרים שונים מההפקות האחרונות בתחומי הפצת בשורת הגאולה, לצד עלונים שונים שראו אור בתקופה האחרונה.

מפיצים את שיחת הגאולה

הנושא הבא הינו הרחבת והגדלת מערך ההפצה של שיחת הגאולה. הרב ירון בר זוהר, המפיץ בכל שבוע מאות גליונות, פורס בפני המשתתפים את דרכי הפעולה, תוך שהוא מגלה כי אנשים רבים מוכנים אף לתרום לטובת פעילות זאת. הוא קורא לכל אחד לקחת חלק ולהזמין בעצמו גליונות להפצה במקומו.

על חשיבות הפצה באמצעות שיעורים, כולל כאלו הנמסרים בתוכנות העברת המסרים השונות, מדבר הרב אסף דפנה, בעצמו מרצה בעל וותק, שבשפה קולחת ותוך שימוש בדוגמאות, מגלה על הדרכים למשוך את תשומת הלב של הציבור לנושא חשוב זה.

וכאילו בהמשך לדבריו, עולה הרב יקיר לישה מירושלים, שמדבר על הפרוייקט החדש שלו לחיבור הציבור הרחב, להוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח שיהיו "עשרה עקשנים" שיפעלו להבאת הגאולה האמיתית והשלימה.

תנופה להבאת ההתגלות

הרב חיים ציק, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לבת ים עיר הגאולה, עולה ונושא דברים לקראת סיכום האירוע. "עלינו להוסיף בשיעורים ובפעולות להבאת התגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח" אומר הוא.

לפני סיום עולה הרב שמואל הנדל, יו"ר מטה משיח בארה"ק אשר מעלה זכרונות משנות הפעילות בעניני משיח וגאולה, כמו כן מוסיף קריאה להתחזקות בלימוד שיחות הדבר מלכות.

רגע לפני תפילת ערבית, עולה הרב יעקב צבי בן ארי, המציג מוצרים חדשים הנושאים את סמל "משיח" על חולצות, מחזיקי מפתחות ובעיקר מדבקות יוקרתיות לרכבים, הוא מספר על דרך פעולת המדבקות והפצתם לציבור הרחב.

לאחר התפילה, מתיישבים השלוחים להתוועדות חסידית לתוך הלילה, עם קבלת החלטות טובות, תוך שכל אחד משתף מופתים וסיפורים מהעת האחרונה, מהרבי שליט"א מלך המשיח, בשליחותו פועלים כולם עדי הגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

צילום: דוב בער הכטמן.

הרב בנצי פרישמן
הרב בנצי פרישמן
הרב שי שמעון הכהן כהן
הרב שי שמעון הכהן כהן
הרב איתי גבאי
הרב איתי גבאי
השחקן אסף הרץ
השחקן אסף הרץ
חיים נחמן בנסימיאן
חיים נחמן בנסימיאן
הרב שניאור ציק
הרב שניאור ציק
הרב דורון אורן
הרב דורון אורן
הרב יהושוע ווייס
הרב יהושוע ווייס
הרב אברהם בן שמעון
הרב אברהם בן שמעון
הרב ירון בר זוהר
הרב ירון בר זוהר
הרב אסף דפנה
הרב אסף דפנה
הרב יקיר לישה
הרב יקיר לישה
הרב חיים ציק
הרב חיים ציק
הרב שמואל הנדל
הרב שמואל הנדל
הרב יעקב צבי בן ארי
הרב יעקב צבי בן ארי

בשבוע הבא: קונגרס משיח בארץ הקודש

רואים את הקולות: גלריה מעצרת גאולה ומשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...